"Eat your celery first then I feed you the meat, baby".Mendengar arahan tersebut, dia menggapai satu batang celery dan menggigitnya sedikit.Barulah Zulfan Hud menyuapnya cebisan daging BBQ ke dalam mulutnya yang masih menhancurkan sayuran tersebut.
Adelia Inara mula menunjukkan perubahan yang baik dalam beberapa bulan ini.Hampir setengah tahun mereka bersama.
Dia sudah pandai memilih pakaian tanpa bantuan Natasha dan Ayuni.Dia juga sudah mahir mendandan dan menyiapkan dirinya sendiri.
Tidak lupa juga dengan pembelajarannya.Dia semakin mahir berbicara dan memahami bahasa Inggeris.Cuma dia agak payah mahu membiasakan diri dengan subjek muzik.
"Lepas makan, turun ke bilik pintu putih tu.Aku tunggu dalam tu" pesan master.
Pintu bilik putih? Seingat dia, dia tidak pernah masuk ke dalam bilik itu kerana master tidak pernah membawanya ke sana dan dia tiada alasan untuk menjelajah bilik itu kerana jarang dia nampak sesiapa keluar masuk bilik pintu putih tersebut.
Tok tok
Krekk
"What take you so long?" tanya Zulfan Hud dingin.Hampir 15 minit dia menunggu Adelia Inara memunculkan diri.
Dia paling benci menunggu orang kerana dia sendiri seorang yang tepati masa dan selalu sampai awal sebelum masa yang dijanjikan.
Adelia Inara menelan air liur gugup.
"Erm.. Ara help Yuni clean the table first.. I'm sorry, master" ucapnya dengan kepala menunduk ke bawah.Takut.
Terdengar keluhan master dilepaskan.
Sudah banyak kali Zulfan Hud melarang gadis kesayangannya dari membuat kerja rumah.Tapi Adelia Inara tetap berbuat demikian.Dia tidak kisah cuma dia beli gadis itu untuk kepuasan dirinya.Bukan sebagai orang gaji.
"Come here, baby".
Dia duduk di sebuah piano besar berwarna putih.Semua benda yang ada di dalam bilik ini berwarna putih termasuk dinding dan bingkai tingkap.
Segera Adelia Inara mendekati Zulfan Hud lalu duduk di sebelahnya.
"Disebabkan kau susah sangat nak mahir main piano, aku akan ajar kau bila ada free time.I'm looking forward to see you play the piano for me but I guess its gonna take long time than my expectation" mendengar komen master, semakin menunduk kepalanya.
Dia lembap.Bodoh.Entah mengapa sukar untuk dia bermain piano dengan kedua-dua belah tangannya.Tangan kirinya agak lambat bertindak berbanding tangan kanannya.
Zulfan Hud mencapai tangan gadisnya lalu disusun pada beberapa not piano.
"Play the piano with me" arahnya.
#Start buka lagu di stich permulaan bab ini.
Dia memulakan piano sebelum disertai oleh Adelia Inara.
There is a house built out of stone
Wooden floors, walls and window sillsSuara master menyanyi lembut lirik-lirik lagu yang dia pernah dengar di radio kereta, to build a home.
Tables and chairs worn by all of the dust
This is a place where I don't feel alone
This is a place where I feel at homeDia merasakan yang master mengungkap ayat-ayat itu dengan penuh penghayatan.
'Cause, I built a home
For you
For me
YOU ARE READING
Belongs to Zulfan Hud
FantasyKarya Keenam ------------------------------------------------- Tap tap "Hmm? " Adelia Inara mengangkat kepala apabila terdengar bunyi tapak kasut bertumit mendekatinya. "N-nak? " tangannya yang menggigil lemah menawarkan seketul donat coklat kepada...