Zulfan X Adelia 5

10.3K 201 5
                                    

"Adelia" dia mengangkat kepala sebaik sahaja namanya diseru.

Zulfan Hud mengisyaratkan dia untuk datang dekat kepada lelaki itu yang sedang duduk bersandar di kerusi ofis.Master membawanya ikut pergi kerja sekali memandangkan dia bosan duduk di rumah agam.

"Kau tidur pukul berapa semalam? " soalnya sambil membelek fail kerja.

Adelia Inara menggigit bibir bawahnya sambil meramas bawah dress unggu lembutnya.Di kepalanya terhias beberapa sepit reben.Ini semua kerja Ayuni.

"Words baby.Aku tak suka bila orang tak jawab soalan aku" semakin resah dia.

"Ara t-tidur pukul 4 pa-gi" jawabnya perlahan dengan kepala menunduk ke bawah.Sedar dia sudah buat silap.

"Bukan aku suruh kau tidur sampai pukul 6.30 ke? Kenapa kau berjaga juga semalam? " soal Zulfan Hud lebih mendalam.

Dia mahu tahu apa yang menjadi masalah untuk Adelia Inara tidur lena dalam satu tempoh lama.Dia perasan corak tidur gadis polosnya itu sejak hari dia membelinya.

"A-Ara tak biasa tidur l-lama.Dulu Ara t-tidur dari pukul 10 sampai p-pukul 12 je" terangnya tergagap-gagap takut.

Master nya mengeluh perlahan sebelum menarik dia untuk duduk di atas riba lelaki itu.Adelia Inara duduk diam di atas paha kekar Zulfan Hud.

"Tu dulu.Sekarang kau duduk dengan aku.Jadi kau kena ikut peraturan yang aku buat.Faham baby? " dia mendongakkan dagu runcing Adelia Inara menggunakan jari telunjuknya.

Kecil betul tubuh gadis itu jika mahu dibandingkan dengan tubuh dewasanya yang besar dan sasa.Kalau orang luar tengok, mesti mereka berfikiran yang Adelia Inara ini adik kecilnya.

"F-faham master" senyuman tipis terukir di wajah tampan Zulfan Hud.

Adelia Inara hanya dibenarkan memanggilnya master bila mereka berduaan sahaja.Itu bagi mengelakkan tanggapan buruk terutama sekali paparazzi memandangkan dia mempunyai nama dalam dunia kerjaya.

"Pergi sambung main" arahnya.

Adelia Inara kembali ke sofa yang berada di sudut bilik ofis Zulfan Hud dan sambung aktivitinya yang tergendala.

Dalam diam, mata master tajam memperhatikan tingkah lakunya.Zulfan Hud perasan yang tubuh gadis itu kerap menggigil kecil tanpa sebab.Sesuatu yang tidak normal.Sangat tidak normal.

"Hello, nanti suruh Tasha call doktor Meguel waktu aku on the way balik".

"From my perspective of view, tubuh dia sihat je but she's not mentally healthy.Ada symptom trauma or shock.Aku rasa better kau bawak dia jumpa psychiatric terus untuk tahu lebih lanjut.But other than that, she's completely fine" beritahu doktor Meguel sambil membelek tangan Adelia Inara.

Kulit gadis asing itu sejuk membeku.Petanda yang tidak baik.Nak pulak dengan cuaca di Malaysia yang sentiasa panas, tidak kena dengan keadaan Adelia Inara.

"Who is she by the way? Flings baru kau ke? Tak pernah-pernah kau caring dekat perempuan " soalnya curiga.

"Doesn't matter.What you should ask is if she's mine.I wouldn't think twice to break your finger if you dare to touch her without my consent" balas Zulfan Hud datar penuh amaran.

Doktor Meguel menggulingkan bebola matanya menyampah.Lelaki itu terlalu posesif dengan harta kesayangannya.Dia lekas mengemas barangnya untuk beredar.

Zulfan Hud melabuhkan punggungnya di sebelah Adelia Inara yang terkebil-kebil, tidak mengerti apa yang berlaku di atas katil.

Belongs to Zulfan Hud Where stories live. Discover now