4. Bändi ois tosi jees

160 17 4
                                    

Joel pov.

"Mitä sä haluaisit tehdä?" kysyn tuolta söpöl- kivalta pojalta, joka katsoo kotiamme kiinnostuneena.

"Ää, ihan sama. Teillä on hieno koti, tosi... tyylikäs, Joonas toteaa. Katselen ympärilleni. Joo tosiaan meillä on tyylikäs koti. Kaikki on eri vaalean sävyjä ja paikoittain jostain loistaa vaalea puu.

"Joo, äiskä ja iskä on aika korkeilla niiden urilla. Molemmilla on hyvät työpaikat ja todella hyvät tulot", sanon ja laitan kädet taskuun.

"Kermaperse", Joonas tuhahtaa ilkikurisesti hymyillen. Virnistän.

"Kusipää", tuhahdan takaisin. Joonas hymähtää. "Mennäänkö mun huoneeseen?" kysyn. Joonas nyökkää. Menemme yläkertaan jossa on upea huoneeni. Siirrän vaatekasan pyykkikoriin, ja heitän muutamat koulukirjat lattialta reppuun. Muuten täällä on semi siistiä. Sähkökitara roikkuu nätisti akustisen vieressä. Vahvistin on nurkassa. Työpöytä on semi pieni, mutta sänky on melkein parisängyn kokoa. Vastapäätä sänkyä on telkkari. Seinä on täynnä bändijulisteita.

"Sul on kiva huone", Joonas sanoo, ja nappaa akustisen kitaran varovaisesti käteensä ja alkaa näpyttelemään eri sointuja yhteen. Istahdan sängylle.

"Mitä sä haluaisit tehdä tulevaisuudessa?" kysyn Joonakselta joka nostaa katseensa minuun näppäillen yhä kitaraa.

"En mä tiiä. Bändi ois tosi jees. Se on se suurin haave. Tai jos sitä ei muodostu niin kai joku muu musaan liittyvä juttu ois myös kivaa, mut kyl se bändi ois sellanen johon todellakin haluaisin", Joonas sanoo mietteliäästi.

"Joo itellä suunnilleen sama. Bändi ois mahtava ja sit jos se ei onnistu niin jotain musaan liittyvää i guess. Mut kyl bändi on se mihin mä tähtään", selitän. Joonas hymyilee. Minä tykkään hänen hymystään.

"Voitaisko me tehä siis jotain?" Joonas kysyy, ja laittaa kitaran varovasti paikoilleen.

"Joo, ideoita?" kysyn.

"Laitetaan pitsat uuniin ja sen jälkeen katsotaan sarjaa", Joonas sanoo miettimättä kummemmin. Tykkään hänestä itsevarmana. Toki muutenkin mutta... noh ymmärrätte pointin.

"Käy", sanon hymyillen. Nousemme ylös, menemme alakertaan. Laitamme pitsat uuniin (ja jos mietitte, kuka on laittanut uunin päälle niin Hokilla on kotitonttu, duh), ja odotellessamme juttelemme jostain turhasta paskasta. Kun pitsat ovat valmiita, ja menemme huoneeseeni samalla jutustellen.

"Mitä sarjaa katsotaan?" kysyn.

"Frendit", Joonas sanoo päättäväisesti. Huokaisen muka pettyneesti.

"Et oo tosissas", sanon ja pyöräytän silmiäni. Joonas hymyilee ja varastaa kaken multa.

"Olen", Joonas sanoo, ja laittaa frendit pyörimään. Oikeasti mulle ei oo mitään vitun väliä, mitä me katotaan. Me oltais voitu vaikka Barbeja, jos se ois tehnyt Joonaksen iloiseksi. Katsahdan Joonasta, jonka kauniilla huulilla on kaunis hymy. Hän katsoo minua, ja punastuu, kun näkee minun tuijottavan.

"Mitä?" Joonas kysyy hämmästellen.

"Ei mitään", sanon hymyillen ja käännän katseeni telkkariin. Tunnen Joonaksen katseen vielä vähän aikaa kasvoissani, kunnes hän taas katsoo telkkariin.

Mä en lupaa mitäänDonde viven las historias. Descúbrelo ahora