Işık Güneş
Yıl başı kutlamak benim için hep saçma olmuştur.Abartılması gereken veya öyle ahım şahım kutlanması gereken bir yıl yaşamadım.
Ama bu evde işler biraz farklı ilerliyordu.Herkes o kadar heyecan ve Ümit doluydu ki,kendimi ruhsuz gibi hissetmiştim.
Asır çam ağacını süslerken Deniz heyecanla marketten aldığı yiyecek,içecekleri çıkarıyordu.
Markette birsürü jelibon,şekerleme ve çikolata vardı.
Daha önce yemediğim için tadlarını bilmiyordum,sivilcem çıkar diye annem regl günlerimde bile yememe izin vermezdi.
Markette pamuk şekere çok özenmiştim ama alamamıştım işte anlarsınız.Damla bu yıl ailesiyle yurtdışındaydı normalde başımın etini yerdi.Yılbaşı çekilişini yapmıştık ve sonuçlarda şöyleydi.
Ben Hera'ya alacaktım.
Ben Hera ne sever bilmiyordum ama Alev'den öğrendiğim kadarıyla oyuncakları çok seviyormuş.
Benim hiç oyuncağım olmamıştı,hiç saçlarıma toka takmamıştım.
Çok istemiştim saçlarıma tokatlar takmayı,oyuncaklarla oynamayı.
Olmamıştı,ne istesem olmazdı zaten.
Ona şirin bir oyuncak bebek almıştım,kalan kişilerin hediyelerini bilmiyordum.
Saat daha 22.00 idi.
Deniz siyah pantolonu ve beyaz tişörtünü hala çıkarmamıştı.Ezel Deniz'e yardım ediyordu Alev ise kararsız surat ifadesiyle Asır'ın yanına gitmişti.Kapının çalmasıyla irkildiğimizde herkes bişeyle ilgilendiğinden kapıya ben gitmiştim.Kapıyı açtığımda kimse yoktu.Etrafa göz gezdirdiğimde yerde bir hediye vardı.Onu alıp içeri girdiğimde üstündeki nota takılmıştım.
"O ne"
"Araba,neye benziyor Asır"
"Kimden ki"
"Alev sanaymış"
Dediğimle herkes bi anda bana döndüğünde Alev elindeki süsü bırakıp hediyeye koştuğunda Ezel kafasında şapkasıyla konuşmuştu.
Çok komik duruyordu şu an.
"Kesin Hazar Pezevenginden geldi"
"Niye pezevenk diyorsun Ya"
"Canım istiyor napcan"
"Çarparım ağzına görürsün"
"Nah çarparsın,tırnakların kırılmasında"Ezel'in demesiyle Alev Ezel'in sırtına atladığında Asır çoktan gülmeye başlamıştı,Hera ise hediyeleri diziyordu.
"İnsene lan sırtımdan!"
"Yürümekten yoruldum hem hafifim taşısan nolcak puşt!"
"Ağzına sıçtığımın belim koptu zaten in Ya!"
"Dıgıdık dıgıdık sus be çok konuştun"
"Sikerim lan dıgıdığını"
Yorgunlukla koltuğa oturduğumda Ezel ve Alev atışmaya son hız devam ediyordu.Asır ise her zamanki gibi yanıma oturmuştu.
Ne aldığını sorsam bi tarafı kalkar mıydı acaba."Fazla mutsuzsun az gülsene ya"
"Palyaço muyum ben hep güleceğim"
"Hep asık suratın bi benle konuşurken gülüyorsun,kesin aşıksın bana"
"Tabi tabi ölüyorum aşkımdan ne diyorsun"
"Acaba aldığım hediyeyi beğenecek misin"
"Ne aldın?"
"Söylenmez sürpriz"
"Ya Asır söylesene 40 yılın başı bişey istiyorum"
"Banane çatla meraktan söylemem"
Sinirle nefes verip önüme dönmüştüm.Ne olurdu söyleseydi yani,kırk yılın başı bişey merak etmiştik.
Geçti Ya eline fırsat çatlatırdı beni öğrenene kadar.Alev hevesle hediyesini getirip yere oturmuştu.İlk kes pijama giymişti.
Hemen bende yanına oturduğumda bir not bir de elbise gibi bişey vardı.
"Alev heyecanı gitti ne açıyorsun Ya"
"Ay sanane hediye benim hediyem"
"Çocuk gibisin"
"Arada sen de dene,40 yaşındaki herifler kadar sıkıcı oluyorsun"
"Diyen de,en yaşlımız"
"Nerem yaşlı lan benim"
"Tamam Alev Teyze"
"Teyzeni siktirtme piç"
"Aaaa yeter amma bozdunuz ağzınızı!"
Asır'ın ikazıyla Ezel saçlarını düzeltmiş Alev de geri hediyesine dönmüştü.Elbiseyi eline alıp ayağa kalktı,üstüne doğru tuttuğunda nutkum tutulmuştu resmen.
Elbiseyi görseniz anında Alev derdiniz.Kıpkırmızı bir elbiseydi,diz kapağının hemen üstünde bitiyordu.Kumaşın kalitesi uzaktan bakılsa bile belli oluyordu.İnce bir omuz askısı vardı,vücudu saran türden bir elbiseydi.İçinden bir de dirseğe kadar uzanan kadife kırmızı eldivenler çıkmıştı.Alev'in gözleri şimdiden dolmuştu.Notu okuduğunda sol gözünden bir yaş düşmüştü.Hafif yaklaşıp nota baktığımda yazı o kadar kötüydü ki,okuyamıyordum.
Doktor yazılarına benziyordu.
Arkadan Deniz gelince olanları anlamamıştı.Ezel'e kaş göz yaptıktan sonra Ezel de benim anlamadığım bir işaret yapınca başını sallamıştı.
Alev hemen göz yaşlarını silip olduğu gibi kutuya geri koymuştu elbiseyi ve eldiveni.Alev balkona çıktığında ardından da Asır çıkmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Öfke Notası
Ficção Adolescente"Senden nefret edemediğim için kendimden nefret ediyorum!"