5: katillerde hata yapar

563 79 101
                                    

Şef olay yerinden öğrendiği bilgiler ile salonda ki polis memurlarının yanına gitti. "Yalnız mı yaşıyormuş?". Komiser Wang her zaman yaptığı gibi not defterini çıkardı. Şef, "Evet, yalnız" dedi kafasıyla da onaylayarak.

"Polis memurları tüm apartmanı sorguladı. Ancak kimse ne bir şey duymuş ne de görmüş". "Kapı komşusu bile mi" diyerek sordu komiser Haoxuan. Şef hayır anlamında kafasını salladı. "Kapı komşuları yaşlı bir amca zaten, sanırım duyma problemi var. Kapıyı neredeyse tekmeleyecektim, zor duydu kapı sesini".

Komiser Haoxuan etrafa bakarken sordu. "Kızın eski sevgilisi ya da boşandığı biri var mı?". Şef olumsuz anlamda kafasını salladı. "Üzgünüm komiser ancak bu bilgileri araştıracak zamanımız olmadı". Komiser Wang, Haoxuan'in neden bunu sorduğunu biliyordu. Genç bir kız evinde vahşice katledilmişti ve içeri zorla girilmeye dair en ufak bir işaret yoktu. Bu durumda ilk şüpheliler kurbanların eskiden ilişki yaşadığı kişiler oluyordu.

Şef, olay yerinin verdiği raporu komiser Wang'a uzattı. "Maktul Tanaka Amaya, japon uyruklu 25 yaşında genç bir kız. Annesi ile yaşıyormuş ama beş ay önce buraya taşınmış". Komiser Wang kaşlarını çattı. "Bize niye yabancı uyruklu insanların davaları denk geliyor?".

"Asıl o not neydi öyle?". Diğerleri de ona hak vermişti. Kafa karışıklığından başka bir şey değildi. "Bence o not bir yere bağlanacak ama hangi vaka orasını bilemem". Wang Haoxuan fikrini belirttikten sonra evi incelemek için yanlarından ayrıldı.

"Komiser Xiao, siz de sinek gibi bizim ekibe kondunuz". Şef gülerek şaka ayağına Xiao Zhan'a laf atmıştı ancak komiser Xiao onun niyetini anlamıştı. "Siz de hayranım gibi peşime yapıştınız Şef". Xiao Zhan, kıkırdayarak Şef'in omuzuna vurup, Haoxuan gibi başka bir yere gitti.

Komiser Wang karşısındaki adama ters ters bakıp maktulün odasını bulmak için Şef'in yanından ayrıldı. Koridorun sonundaki odaya girdiğinde komiser Xiao'nun da burada olduğunu fark etti.

"Ah siz buraya bakacaksanız ben başka bir yere gideyim". Komiser Xiao, Wang Yibo'yu elinden tutarak durdurdu. "Benden rahatsız mı oluyorsunuz yoksa?". Komiser Wang bakışlarını kaçırdı.

"Alakası yok, sadece işi daha hızlı bitirelim diye demiştim". Xiao Zhan karşısındaki adama gülümseyerek baktı. Wang Yibo bu adamın kendisine karşı neden sürekli salak gibi sırıttığını merak ediyordu doğrusu. "O zaman beraber yapalım".

Komiser Wang karşısındaki adamı başı ile onaylayıp ellerini, komiserin ellerinden kurtardı. Oda yeterince genişti. Alçak çift kişilik yatak vardı. Gardrop yerine krom bir askılık ve hemen yatağın baş ucunda ki komodin vardı. Komiser Wang komodini açtığında şaşırmıştı. "Komiser Xiao, buraya gelip bakar mısınız?".

Komiser Xiao, kendisine seslenen adamın yanına gitti ve açtığı çekmeceye baktı. "Vay canına, silah kullanma izni var mıymış?". Komiser çekmecenin içindeki resmi raporu Zhan'a gösterdi. "Silah kullanma izni var".

Komiser Wang silahı yerine koyup çekmeceyi kapadı. "Burada bir şey yok, belki katil içeri girip parmak izi bırakmıştır. Olay yerini çağırayım mı?". Komiser Wang, uzun boylu adamı bileğinden tutarak durdurdu. "Hayır. Aslında dikkatli bakarsanız burada yanlış şeyler var".

"Silah gibi mi mesela?". Komiser Xiao kaşlarını çatarak karşısındaki adamın açıklama yapmasını bekledi. "Kadın bir şeylerden korkuyor gibi sanki". Komiser Xiao hala bir şey anlamamıştı.

"Bu oda çok küçük duruyor değil mi?". Soru sorduğu komiser, kafasını sallayarak onayladı. "Aslında küçük değil. Kadın odayı dekore ederken içeriyi tıkış tıkış yapmış".

cambaz ⏤ yizhanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin