"Saya amanahkan awak untuk jagakan dia. Semua maklumat peribadi dia dan surat beranak dia pun ada. Anggaplah dia macam anak awak sendiri. Saya akan jelaskan pada dia jika dia mahukan kebenaran."
"Terima kasih,saya akan jaga dia sebaik baiknya."
.
.15 tahun kemudian,
"Sunghoon,ni eomma ada tinggalkan bekal untuk kau. "
Jay menghulurkan bekal makanan kepada Sunghoon.
"Eomma masak apa untuk sarapan ni?"
"Kau tengoklah sendiri. Dahlah tiap hari pulak tu dia nak bagi kat kau."
"Eleh kau ,eomma kau eomma aku jugak Jay. Takut sangat aku nk rembat eomma kau".
Jay hanya menjeling.
.
."Yerim,dah siap ke? Abang kamu tu dah muka macam singa nak telan orang dah tunggu kamu bersiap."
"Lah,Yerim tak makan sarapan lagi ni. Lapar lah nanti,dahlah kelas habis lambat harini."
Yerim mencebik.
"Takpa,eomma dah bekalkan siap siap pun sarapan. Eomma buat lebih sikit takut kamu lapar kan. Cepat sikit ,abang dah pandang semacam tu".
"Uwaaa,thankyou eomma. Bye ,eomma jumpa petang nanti".
.
."Kau ni bersiap macam nak pergi berdating. Nasib baik aku yang tukang hantar bukan driver tu. "
"Kalau guna driver tu habislah identiti kau terbongkar sekali. Ish kau ni,dahlah cepat sikit. Nak membebel je tau. Kalah perempuan."
"Yah Kim Yerim,kau memang nak kena lah".
"I dont care ,Kim Younghoon."
.
.Suasana di Universiti Hanguk agak lengang pada harini ,kerana tidak banyak kelas yang diadakan.
"Jay ,kau dapat cari kerja dah ke? Kau biasa cepat tahu menda gini."
"Tak lagi. Dapat tu dapat tapi tulah eomma aku tak bagi."
"Hm ,susahlah ceni. Takpa nanti aku try tanya appa aku kot kot ada kerja kosong. Yelah sebab kita pun dah last semester mesti nak cari duit sendiri kan."
"Okay,thankyou Sunghoon."
"Most welcome,bro."
.
."Dia nampak lebih bahagia dengan keluarga baru dia. Nanti kita jumpa di lain waktu ya ,nak. Appa gembira tengok kamu tersenyum macam ni. Appa buat begini sebab appa sayang kamu ,nak. Appa tak berduit dan tak mampu nak bayar kos pembedahan eomma kamu dulu. Kebetulan kamu pun ada penyakit ,jadi appa amanahkan orang lain jaga kamu."benak hatinya berkata.
Dia hanya melihat anaknya dari jauh. Tidak berani untuk menegur. Biarlah dia cari kekuatan dulu untuk ungkapkan kebenaran. Dia sudah gembira melihat anaknya sihat tanpa penyakit.
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Endless Love - Park Sunghoon
FanfictionTerpaksa menyembunyikan identitinya demi keselamatan orang lain. Kini,traumanya kembali. Kim Yerim telah bertemu dengan seorang jejaka yang mengingatkannya kepada childhood friend nya. Park Sunghoon,merupakan anak orang kaya dan seorang pelajar ya...