"Jay,betul ke kau takde jumpa Sunghoon langsung? Dia tak contact kau ke? "
"Last dia contact aku pun 2 minggu lepas. Lepas tu takde khabar berita dah. "
Yerim hanya mengeluh. Semuanya salah dia. Terlalu ego sehingga dia sendiri tak mahu mendengar penjelasan suaminya sendiri. Kini,hampir 6 bulan dia tidak berjumpa dengan suaminya dan tidak lama lagi dia akan melahirkan anak lelaki. Ya ,anak lelaki .
"Eh itu bukan ke Sunghoon? Siapa yang berjalan sebelah dia dengan perut memboyot pulak tu?"
.
."Sunghoon,aku minta satu je. Lepas tu aku dah tak kacau kehidupan kau. Berjanji dengan aku jangan marah aku lepas aku explain semuanya dekat kau."
"Hm,apa dia?"
"Sebenarnya aku yang letak ubat perangsang dalam minuman kau dan Yerim. Rosie tak bersalah langsung. Rancangan Rosie hanyalah untuk tackle kau balik dan aku gagalkan rancangan dia supaya kehidupan dia lebih hancur. Sebaliknya aku yang rancang semuanya. Rosie tak letakkan apa apa pun dalam air Yerim time dia minta maaf dengan Yerim. Aku ada jumpa Yerim tapi aku guna nama Reyna bukan Kathlyn. Dan semuanya gagal."
"Kau memang tak guna Kathlyn. Kau dah hancurkan satu satunya kehidupan seorang perempuan yang aku cinta."
"Aku tak sengaja Sunghoon. Aku terlalu emosi. Aku yang terlalu obseskan kau sampai aku sanggup curang dengan kau. Sekarang aku sendiri tanggung akibatnya,aku mengandung dan dalam masa yang sama aku ada tumor otak. Lagi 2 bulan je tempoh aku untuk hidup. Bapa kandung dia tak mahu terima anak ni. Satu je aku minta Hoon,bahagiakan aku untuk sekali ni. Appa aku dah buang aku dari hidup dia. Aku pun dah takde sesiapa ,Hoon. Ini je permintaan terakhir aku. Please?"
Sunghoon cuba menghadam kata kata Kathlyn tadi. Agak sukar dia menerima kenyataan dari Kathlyn.
"Baiklah ,aku terima."
.
."Yerim,nanti dulu. Jangan serang dia. Bukan kau sendiri kata kau taknak jumpa dia? Buat apa kau nak jumpa dia kalau kau kata kau benci dia?"
"Sebab anak ni masih perlukan papa dia. Dia masih ada tanggungjawab."
"Dia tahu apa tanggungjawab dia. Dia tak pernah lupa."
.
."Semuanya harus berakhir. Awak pun tidak perlukan saya lagi. Saya pun lebih bahagia hidup tanpa awak ! Awak suka kan? Lebih baik saya pergi kepada perempuan yang lebih tahu menghargai saya."
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Endless Love - Park Sunghoon
FanfictionTerpaksa menyembunyikan identitinya demi keselamatan orang lain. Kini,traumanya kembali. Kim Yerim telah bertemu dengan seorang jejaka yang mengingatkannya kepada childhood friend nya. Park Sunghoon,merupakan anak orang kaya dan seorang pelajar ya...