"Pastikan plan ni menjadi. Ni je peluang kau untuk dapatkan balik hak kau balik. Ingat balik apa aku kata dulu. Take note! Kalau tak rahsia kau terbongkar tu je."
"O-okay. "
.
."Yerim,tu bukan ke junior kau yang langgar kau haritu?"
"Haah,kenapa?"
"Tu ha dia dengan Rosie. Macam teruk je kena marah tu. Dahlah depan orang ramai ni."
"Biarlah tu urusan dia dengan Rosie. "
.
."Kau ni satu kerja tu pun tak boleh buat. Cuai betul kau ni. Aku suruh kau langgar dia biar air kopi tu kena assignment dia bukan kat baju dia. Ey kau ni sia sia je aku bayar kau."
"Sorry sunbaenim."
Saera hanya menunduk saja.
Baru saja dia mahu mengangkat muka, Rosie mahu menampar muka Saera. Saera hanya mampu memejam matanya. Tapi tak terasa pun ditampar. Dia membuka mata semula.
Yerim sedang menahan tangan Rosie dari menampar muka Saera."Benda boleh settle leklok,kenapa perlu bertampar bagai?"
"Suka hati aku lah. Kau yang menyibuk kenapa?"
"Masalahnya sekarang kau memalukan dia depan pelajar pelajar universiti ni. Ke kau nak aku malukan kau depan orang ramai juga? Jangan sampai aku gelarkan kau tu perigi cari timba sebab kau tu duduk nak sondol lelaki kat universiti ni lagi lagi Sunghoon tu. Kau je yang syok sendiri kat dia. Dasar perempuan ni ey."
Rosie hanya menjeling Yerim.
.
."Awak ni dah melampau tau. Eh kau tak malu ke orang ramai tengok kau ni duk marah marah orang. Kau dah tampar Yerim tu kenapa?"
"Dia yang cari masalah dengan saya. Apa pula saya kena minta maaf kat dia?"
"Dia tak tampar sesiapa pun. Kau yang pergi tampar dia. Dia nak redakan keadaan ,kau pula pergi serabutkan keadaan. Hah baguslah tu perangai. Memang patutlah takde orang nak kau."
"Semuanya sebab awak. Salah awak. Kenapa kena lebihkan Yerim tu? Dia bukan sesiapa pun bagi awak. "
"Dia lah perempuan yang aku sayang. Sekarang kau tahu dah siapa kan perempuan yang aku paling sayang? Kau lukakan dia sikit,nahas kau aku kerjakan. Ingat tu,Rosie Kim. "
Rosie mendengus geram.
"Siaplah kau Yerim. Kau memang nak kena."
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Endless Love - Park Sunghoon
FanficTerpaksa menyembunyikan identitinya demi keselamatan orang lain. Kini,traumanya kembali. Kim Yerim telah bertemu dengan seorang jejaka yang mengingatkannya kepada childhood friend nya. Park Sunghoon,merupakan anak orang kaya dan seorang pelajar ya...