"Yes,awak tak salah dengar. Saya sayangkan awak. Kita kahwin ya Yerim? Demi anak kita ni."
"Yerim mengandung?"
Jay bertanya seusai dia mendengar penjelasan dari mereka berdua.
"Ya,Jay . Yerim mengandung anak aku. Tentang aku tak balik malam tu sebab nilah. Maaf,aku menipu kau pasal haritu."
"Sokay,aku faham. Jom makan ,Yerim ada bawak kan ayam goreng dari kedai hujung tu."
"Kau jangan dekat. Bau busuk euw. Pergi mandi tu."
"Yah aku baru je siap mandi. Busuk apa benda siot."
Yerim menggeleng kepala.
.
."Apa?! Kau mengandung?"
"Ya,dah 6 minggu. Nasiblah next week dah habis belajar. Kalau tak nahas aku jadi bahan gosip kat universiti ni."
"Takpe,kau jaga kandungan kau tu baik baik tau. Aunty Gaeul tunggu kamu keluar ya baby."
"Kau ni slow sikit lah,ish."
.
."Eomma appa,kami nak minta persetujuan untuk berkahwin."
"Yerim,kenapa tiba tiba ni? Bukan ke kamu yang taknak kahwin awal? Kenapa tiba tiba nak pulak?"
"Sebenarnya,Yerim...."
"Yerim mengandung anak saya ,uncle aunty. Saya dengan dia takda apa apa hubungan istimewa pun di universiti sebelum ni. Jadi saya nak bertanggungjawab untuk apa saya dah buat."
"Ya Tuhan,kenapa boleh jadi macam ni?"
"Mungkin ianya kejadian yang dirancang oleh seseorang untuk mengenakan Yerim, uncle aunty."
"Takpelah begitu,eomma appa restu kamu berkahwin. Jaga cucu eomma appa tu elok elok tau."
"Baik eomma appa."
.
."Sunghoon dengan Yerim dah nak kahwin,kita bila pulak sayang?"
"Eh you ni. Nak cepat cepat kahwin pergilah jumpa mama papa I. "
"Esok jugak I pergi jumpa ni you tau Yunjin sayang. "
"Ish dia ni. Mengada betul ya?"
.
."Aku dengar cerita ex boyfriend kau dah nak kahwin. HAHAHAHA padan muka. Tulah buat jahat lagi,kan dah berputih mata."
"Daripada kau perli aku ni baik kau siapkan assignment kau yang berlambak tu. Menyibuk je kerja kau kan. "
"Relaks lah Rosie. Marah ke takut?"
"Tak guna kau. Jangan kau cuba cuba nak sebarkan benda tu. "
"Berani jamin ke kalau benda tu takkan disebar? Dia sendiri dah bagi amaran kan kalau rancangan kau gagal ,semuanya akan dibongkarkan. Kau lupa?"
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Endless Love - Park Sunghoon
FanfictionTerpaksa menyembunyikan identitinya demi keselamatan orang lain. Kini,traumanya kembali. Kim Yerim telah bertemu dengan seorang jejaka yang mengingatkannya kepada childhood friend nya. Park Sunghoon,merupakan anak orang kaya dan seorang pelajar ya...