Jay hanya menguis makanan di depannya itu. Mrs. Park hanya menggeleng melihat anaknya yang satu itu.
"Jay,kamu lapar ke tak sebenarnya?"
"Eung? Laparlah. Kenapa?"
"Kalau lapar mesti makanan tu dah licin dan kamu dah basuh pinggan tu. Eomma tengok dari tadi kamu kuis kuis makanan tu. Tak elok tau termenung time makan."
"Sorry eomma. Jay ada masalah kot. "
"Kamu ada masalah kat universiti ke? Bagitahu eomma,mana tahu eomma boleh tolong ke?"
"Takdelah ,kat universiti okay je. Semuanya okay je."
"Dia ada masalah dengan perempuan tu je eomma. "
"Yah,Sunghoon kau ni. Ada je lah nak bagitahu kat eomma."
"Betul apa. Kau kata haritu perempuan yang kau suka tu reject kau. "
Jay memandang Sunghoon kecik besar kecik besar je ni. Memang tak boleh simpan rahsia.
"Lah,eomma ingatkan Jay ada masalah serius sangat. Kalau Sunghoon tak bagitahu ,memang eomma tak tahu kan?"
"Yelah eomma. "
"Dah dah cepat habiskan makanan tu. Kejap lagi ada kelas lagi kan? Makan lunch tu cepat."
"Baik eomma" balas mereka berdua serentak.
Usai Jay dan Sunghoon beredar dari rumahnya,hati wanitanya terusik.
"Kalaulah adik kamu ada lagi ,mesti dia dah ikut jejak langkah macam kamu,Jay."
Dia sudah menganggap Sunghoon seperti anaknya sendiri. Eomma Jay merupakan pengasuh Sunghoon dari Sunghoon berumur 6 bulan lagi. Jadi,tak mustahil lah Jay dan Sunghoon rapat seperti adik beradik. Mereka sudah rapat dari kecil sehingga ada orang salah anggap hubungan mereka. Lagipun,jika eomma dan appa Sunghoon mempunyai urusan kerja,mereka akan meminta Mrs. Park menjaganya.
"Haih,kejap je dah besar anak anak eomma ni. Rindu betul rasa."
.
."Rosie,kau betul memang nak proceed kan plan tu?"
"Yelah. Lagipun aku pun perlukan duit. Appa aku dah minta duit kat aku. Stres aku dibuatnya."
"Pastikan plan tu berjaya. Kalau gagal,kau serta merta dibuang terus. Ingat tu."
"B-baiklah"
.
."Huh penatnya. Panas pulak harini."
Tiba tiba Yerim rasa seperti cecair laju keluar dari hidungnya.
"Aduhh darah pulak ,time ni lah nak berdarah pun." sambil mencari tisu dalam beg kecilnya.
Tidak lama kemudian,dia pengsan di tepi taman itu.
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Endless Love - Park Sunghoon
FanfictionTerpaksa menyembunyikan identitinya demi keselamatan orang lain. Kini,traumanya kembali. Kim Yerim telah bertemu dengan seorang jejaka yang mengingatkannya kepada childhood friend nya. Park Sunghoon,merupakan anak orang kaya dan seorang pelajar ya...