"Tapi kekalkan jelah identiti rahsia kamu tu,Hoon. Kan eomma dan appa Hoon ada bagi nama samaran untuk Hoon. Gunakan jelah. Alexander Ethan Kim. Nama tu okay apa. Cuma berhati hati je. Takut ada mata mata diaorang je. "

"Baik pa. Hoon akan berhati hati."

.
.

Rosie hanya memandang Sunghoon dari jauh. Dia hanya memerhatikan teman lelakinya itu. Kata kata kawannya terngiang ngiang dalam fikirannya.

"Takpun ceni lah,kau perangkap dia. Then,kau buat langkah seterusnya. Settle. "

"Tak guna."

Dalam diam dia menggepal kuat penumbuknya.

"Hello,kita proceed dengan plan haritu."

.
.

Harini Yerim ada kelas Human Resources Management jadi dia tidak banyak waktu untuk study memandangkan esok Mrs. Jang mahu membuat test mengejut.

Tiba tiba seseorang telah terlanggar Yerim dan air yang dibawa oleh wanita itu tumpah dan terkena pada baju Yerim.

"Maaf,sunbae. Saera tak sengaja,tadi Saera nak cepat sampai tak nampak ada sunbae kat sini. Nanti Saera ganti balik baju sunbae ya?"

"Sokay,sunbae maafkan."

Yerim mengeluh perlahan. Dahlah dia lupa mahu bawa baju spare ,dalam locker pun dia baru bawa balik semalam. Kejap lagi,dahlah kelas Mr. Jun. Habislah teruk dia dimarahi jika masuk lambat ke kelas dengan keadaan macam ni.

"Yerim,boleh aku tolong?"

"Eo,Minhee? Kau nak tolong apa?"

Lalu,Minhee memberikan baju miliknya kepada Yerim.

"Baju kau tu kotor sangat,nampak kesan coffee melekat. Ambil baju aku ni. Kebetulan aku memang bawa baju spare dalam beg aku ni."

"Terima kasih. Nanti aku pulangkan balik ya."

"No problem"

Macam mana boleh tak jadi ni? Sepatutnya coffee tu kena atas assignment dia,bukan baju dia. Ish takleh jadi ni. Aduh time ni lah otak takmahu berfungsi.

.
.

"Ye,eomma kenapa call Yerim?"

"Nanti ajak Minhee makan malam kat rumah kita ya. Sebab malam ni pun abang kamu balik. "

"Tapi ,eomma...."

"Kenapa pulak ni Yerim?"

"Yerim takde number dia lah. Hehehe,suruhlah abang je mesej dia."

"Apalah kamu ni,number cousin sendiri pun tak simpan ke. Haih bertuah punya anak. Semua abang kamu jugak kena buat. Kamu tu apa function nya?"

"Hehehe,sorry eomma."

.
.

tbc

(C) Endless Love - Park SunghoonWhere stories live. Discover now