10 tahun dahulu,
"Cungie,jom lah main dengan saya. Awak mesti bosan kan kat sini takde kawan lelaki."
"Mainlah awak sorang sorang saya tak mahu. Buat apa saya nak main dengan budak perempuan macam awak ni. Lemah je "
"Hey suka hati cakap saya lemah ,macam awak tu kuat sangat. Dahlah berlagak pulak tu eyy geram saya."
"Ish dia ni."
"Mana lah awak sekarang Cungie ,saya rindu awak. Sampai sekarang saya takda kawan selain awak. Mesti awak makin handsome kan haih"
.
."Yerim,kau dah tahu group assignment ni dengan siapa?"
"Tak pulak,dengan siapa weh?"
"Kau group dengan budak top tulah,Park Sunghoon."
"Takkan aku sorang je perempuan weh? Taknak aku,jom lah tukar weh dengan aku Gaeul."
Gaeul pula sudah resah mahu memujuk kawannya itu. Tak tahu bagaimana.
"Kau nak tukar pun takleh weh. Mrs.Jang yang aturkan partner untuk group assignment ni. Aku memang nak group dengan Seunghwan je hehe. Kau tahu lah kan ,dia kan boyfriend aku. Sorry tau babe"
Yerim hanya mendengus perlahan.
.
."Rosie,takkan kau nak berdiam je. Pertahankan hak kau boleh tak? Takkan kau nak lepaskan Sunghoon macam tu je?"
"Hubungan kami akan tamat dalam 2 bulan je lagi. Apa je aku boleh buat?"
"Takpun ceni lah,kau perangkap dia. Then,kau buat langkah seterusnya. Settle. "
Rosie hanya diam sambil berfikir.
.
.Sunghoon cuba untuk menegur Yerim tapi wanita itu kerap mengelakkan diri. Makin pelik dia dibuatnya. Bila nak siap assignment ni kalau dia asyik mengelak je dari Sunghoon?
"Yerim-shi,sampai bila awak nak mengelak ni? Bila kita nak start assignment ni? "
"Err,sorry tau Sunghoon. Saya mengelak bersebab bukan saja saja. Boleh kita start harini?"
"Boleh je. Buat kat rumah saya. Jam 3 petang. Saya jemput awak."
"Eh takyah takyah,awak ambil kat persimpangan depan tu je. Pandai pandai saya lah "
"Okaylah centu."
.
."Yeon,kau jumpa dah ke ? Dapat sikit pun takpe lah weh. "
"Jap jap sikit lagi ni."
"Aku harap sangat orang orang gangster tu takde dah. Aku pun nak ada kehidupan yang aman tanpa gangguan orang lain."
"Weh, nah maklumat pasal mama dan papa kau. Nama mama kau adalah Kang Heeseo dan nama papa kau adalah Kim Yangjun. Alamat rumah diaorang aku dapat tapi aku tak sure ada lagi ke tak."
"Thankyou weh. Aku takkan dapat semua ni tanpa bantuan kau."
"Sokay lah kau pun patut dapat kehidupan yang lebih sempurna ,Kim Younghoon.
.
.tbc
YOU ARE READING
(C) Endless Love - Park Sunghoon
FanfictionTerpaksa menyembunyikan identitinya demi keselamatan orang lain. Kini,traumanya kembali. Kim Yerim telah bertemu dengan seorang jejaka yang mengingatkannya kepada childhood friend nya. Park Sunghoon,merupakan anak orang kaya dan seorang pelajar ya...