Pagi.
Semuanya indah tetapi tidak bagi seorang Rosie Kim. Dia terlalu membawa dendam sampai dalam tidur.

"Kate,where are you?"

Dia mencari roommate nya memandangkan harini adalah hari minggu. Mustahil,Kate pergi keluar tanpa pengetahuannya. Pergi ke mana mana pun dia mesti memberitahu Rosie.

"Aih patutlah hilang ,pergi berdating rupanya. Lekas Rosie mencabut sticky note pada peti ais itu.

"Masak pancake jelah. Tu je terlintas sekarang."

.
.

"Yerim ,kau dah ada partner ke untuk prom night tu?"

"Takde lagi duh. Aduhh macam mana ek? Kalau aku tak pergi takleh ke? Susah lah ceni. Ishh"

Tersenyum lebar Gaeul melihat perangai Yerim yang satu ni.

"Kau ambil jelah sesiapa asalkan bukan stranger. Minhee tu ada kan,takpun pelajar top tu ke?"

Gaeul mengangkat angkat keningnya tanda mahu mengenakan Yerim.

"Yah,kau ni agak agak ah. Mesti Sunghoon tu ajak girlfriend dia ke,fikir lah sikit. Minhee tu dari universiti lain ,kalau pelajar sini nampak lagi nahas hidup aku. Dahlah pelajar sini kuat bergosip tau."

"Hehehe,sorry laa sis. Mana lah aku tahu. Takpe nanti aku bawa kau pergi beli dress untuk prom tu okay?"

"Yelah,okay"

.
.

"Sunghoon kau dah ada partner ke untuk prom night?"

"Takpun. Aku malas nak ajak Rosie tu,makin lama makin cerewet pulak dia tu. Menyampah aku. "

"Dulu kemain kata Rosie tu baik,berbudi bahasa lah. Sekarang lain pulak eh?"

"Kan hubungan kitaorang ni terpaksa bukan atas dasar cinta pun. Hanya sebab appa dia nak langsaikan hutang dia pada appa aku je. Heh,aku pun ada taste juga tau. Bukan main bedal je perempuan nak tackle sana sini macam kau. Kau kan buaya darat"

"Ceh dia ni berlagak betul. Kau tu ada aura aura playboy tu tak terfikir pulak?"

"Lelaki ni memang kena jadi berlagak. Tu je,kau ni lemah sangat kenapa Jay oi?"

"Mamat ni memang nak kena dengan aku.Eleh kau,anak eomma betul kau ni tau ey. Semua pasal aku buat semua nak bagitahu kat eomma. Menyampah aku"

"Park Jongseong merajuk ke tu?"

"Jangan panggil aku dengan nada centu,aku nak muntah dengar."

.
.

tbc

(C) Endless Love - Park SunghoonWhere stories live. Discover now