bu masal, absimisa tarafından yazılmıştır. hikayemiz için gerekli unsurlardan bir tanesi, keyifli okumalar dileriz.
Zamanın birinde, kurak bir köy varmış. Hiç yağmur yağmaz, ekin yetişmezmiş. Öyle ki evlerin kilerlerinde birden fazla pirinç çuvalı bulmak bir mucizeymiş. Balık tutmak hayal olmuş, çeltik tarlaları kurumuş. Günlerden bir gün, bu köye bir Dokkaebi* dadanmış. Adı Gurimbal olan bu yaratık, halihazırda keyifsiz olan köylünün canını daha da bir sıkmış. Çocukları hastayken başlarında dalga geçer, yemek yetiştiremeyen annelerin ellerindeki son pirinç kasesini fırlatıp atarmış. Gurimbal yalnız dolunaylı gecelerde kaybolurmuş. Köylülerden bilgin olan herkese gizli bir mesaj bırakmış; bir sonraki dolunay gecesinde tapınakta toplanmalarını rica etmiş. O gece gelmiş, Gurimbal ortalıktan çekilmiş ve köylüler tapınağın avlusuna toplanıp bilginin sözlerine kulak asmışlar.-Sevgili komşularım, köyümüzün durumu vahim bir halde. İş böyleyken Gurimbal denen hadsiz ruh hepimizin moralini daha da bozuyor. Ne yapıp ne edip ondan kurtulmamız gerek. Köyün şifacısı olan Choi Bujin, söze girmiş:
-Dokkaebiler bereketsiz topraklarda görünür. Bir şekilde köyümüze yağmur yağmasını sağlayıp topraklarımızı yine yeşertirsek Gurimbal kaçıp gider. Herkes bunu onaylamış fakat zaten yağmur için her şeyi yapmışlar. Dualar etmiş, ruhlara yalvarıp kurban bile vermişler. O esnada yaşlı ebe kadın, en arkadan söz istemiş.
-Hikmet, dolunayda. Köylüler düşünmüş. Kadın haklı olabilir, demişler içlerinden. Bunun üzerine hepsi bunun sebebini öğrenmek için işe koyulmuş. Bilgin tüm kitapları karıştırmış. Şifacı otlarında derman aramış. Gençlerden olan Lee Mingheo, yaşlı şifacıyı ziyaret etmek istemiş. Kadının neden dolunayı öne sürdüğünü merak etmiş. Şifacı Choi Bujin anlatmaya başlamış:
-Ayın kendi kudreti, ruhu vardır. Bu Dokkaebileri korkutur. Yağmuru aya iletirsek, bizim için güneşle konuşur. Sen gençsin, evladım. Benim dermanım olsa, ay ruhunu bulup derdimi anlatırdım. Var git yoluna, bu köyü bu kaderden kurtar.
Lee Mingheo, hırslanmış. Bilginden ayın haritasını almış, hallerin ne zaman geleceğini öğrenmiş. Hilal olduğu bir gece, yola koyulmuş. Dağları aştığı bir gün, bir tapınağa denk gelmiş. Keşişler onun geleceğinden haberdarmış. Öyle ki Lee Mingheo'ya bir harita vermişler. Bu, yüce ağaç Salbhim'in haritasıymış. Ağacın dalları onu kabul eder de dolunay gecesi tepeye çıkabilirse ay ile konuşabilirmiş. Lee Mingheo haritaya baka baka yoluna devam etmiş. Yolda bir beyaz kaplana rastlamış. İlk başta korksa da beyaz kaplan önünde eğilmiş.
-Genç Lee Mingheo, yolculuğunda sana eşlik etmeme izin ver. Beyaz kaplan, Lee Mingheo'yu sırtına alıp koşmaya başlamış. Irmaklar geçmiş, düzlükler aşmışlar ve yüce ağaç Salbhim'e ulaşmışlar. Lee Mingheo beyaz kaplana teşekkür etmek için ardına döndüğünde onun gözden kaybolduğunu görmüş. Elindeki kâğıda bakmış, yarın gece dolunay olduğunu fark etmiş. Ağaca ilerleyip gövdesine dokunmuş.
-Yüce ağaç Salbhim, senden yardım dilenirim. Beni aya ulaştırır mısın? Ağaç şöyle bir silkelenmiş.
-Yarım isteyen kimdir?
-Lee Mingheo, yüce ağaç. Köyümüz kurak, ekinlerimiz yetişmez. Tüm bunlar yetmezmiş gibi Gurimbal adındaki Dokkaebi de yakamıza yapıştı. Ay ruhu yardım edermiş, beni ona ulaştırır mısın? Yüce ağaç Salbhim, gencin isteğinin içten olduğunu anlamış. Ona yardım için söz vermiş. Bir gün geçince, dolunaylı geceye ulaşmışlar. Yüce ağaç Salbhim, Lee Mingheo'yu dallarına koyduğu gibi tepeye ulaştırmış. Dolunay parlak ve büyükmüş. Lee Mingheo, üzerinde salınan ay ruhunu görmüş. İnce bir müzikte salınıyormuş. Görür görmez ona âşık olmuş.
-Güzeller güzeli ay ruhu, bana yardım eder misin?
-Bana seslenen insanoğlu da kim? Ay ruhu, yüzünü dönünce Lee Mingheo'nun gözleri kamaşmış. O an buraya neden geldiğini dahi hatırlayamamış.
-Lütfen, ay ruhu. Sizi sevmeme izin verin. Tam o an, Lee Mingheo ağaçtan düşmüş. Yüce ağaç Salbhim dallarını sertçe sallamaya başlamış.
-Bana yalan söyledin! Ayı çalmaya geldin!
-Hayır! Ona âşık oldum, aklım başımda değil! Lee Mingheo güç bela kendini anlatıp ağacı ikna etmiş. Yüce ağaç Salbhim, en taze yaprağını Lee Mingheo'nun ağzına tıkıştırmış ve şöyle demiş:
-Dünyadaki amacını unutma, aya kanma. Sana son bir şans veriyorum. Lee Mingheo, tekrar ağacın en tepesindeymiş. Bu defa ay ruhuna uzun uzun bakmamayı denemiş. Yaprak işe yaramış, Lee Mingheo aklındakileri bir bir anlatmış.
-Lee Mingheo, sana ve köyüne yardım edeceğim. Güneş, beş güne kalmaz köyünüze yağmuru bahşedecek. Bunun karşılığında sen benimle kalacaksın. Lee Mingheo buna şaşırsa da kabul etmekten başka çaresi yokmuş.
-Bana köylülerle ve dünyayla vedalaşmak için zaman ver, demiş. Ay ruhu salınmaya devam etmiş, neredeyse gün doğacakmış.
-Köyüne düşen ilk yağmur damlasında bana gelmelisin. Yoksa daha büyük felaketler seni bulur. Lee Mingheo kabul etmiş ve müjdeli haberi vermek üzere köyüne doğru yol almış. Köye ulaştığında Gurimbalin çocukları korkuttuğunu görmüş. Tıpkı bilgin gibi herkese mesaj bırakmış, ay ruhunun yardım ettiğini söylemiş. Kendisini feda ettiğinden bahsetmemiş. Aradan beş gün geçmiş. Gerçekten de ay ruhunun dediği gibi köyün semasını yağmur bulutları kaplamış. Yalnızca küçük bir yerden gökyüzünün mavisi gözüküyormuş. Ay, oradan köyü izliyormuş. Yağmur yağmaya başlamış. Ay ruhu elini uzatmış. Lee Mingheo yağmurda dans eden köylülere bakarken aya tutunmuş. Gökyüzüne çıkarken beyaz kaplanın Gurimbali yediğini görmüş. Yüce ağaç Salbhim ona seslenmiş:
-Aşk, yanlış kişilerde esarettir. Ay ruhu ise hastalıklıdır. Onu ancak sen iyileştirirsin, gücünü hafife alma genç. Ay ruhuna kanma, evine döneceksin. Lee Mingheo bunları duysa da ay ruhu onu öpünce yine her şeyi unutmuş. Artık kim olduğunu bilmiyormuş. Ne ailesi ne köy ne de yüce ağaç hatırındaymış. Bildiği tek şey, ay ruhunun güzelliğiymiş.
Dokkaebi (Korece: 도깨비) Kore halk bilimi ya da peri masallarındaki bir tür ruh için ortak bir kelimedir. Dokkaebi, çok eski Kore halk hikâyelerinde görülen bir varlıktır. Genellikle korkutucu olmasına rağmen aynı zamanda komik ve garip görünümlü cin veya hayaletleri de temsil edebilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
we started the fire
Fanfiction(and we'll end in flames) colleagues to lovers, misunderstandings, 90's love, highschool teachers @absimisa ile @diamiyamizu ortak hikayesidir