1. Bölüm

4.6K 554 521
                                    

Keyifli Okumalar...

OY SINIRI 50+

Bu kitap için bol bol yorum ve oylarınızı bekliyorum çünkü bu fic diğer ficlerime hiç benzemeyecek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Seungmin, cancağızım, gözünün yağını yediğim, benim best best friendim o bir efsane. Inanma böyle şeylere yaa."

"Efsane değil, anlattıklarım doğru ve sen bunu biliyorsun çilli çocuk."

"Amca sende bir dur durduğun yerde çocuğu gaza getirdin zaten iki dakikada."

"Benim anlattıklarım doğru ama sende haklısın, oraya gitmen çok tehlikeli o adayı katil balinalar koruyor her tarafta balina var yazık edersin kendine yazacağın yazı için canından olmaya değmez."

Gözümü kırpmadan baktığım ada sadece biraz uzağımızdaydı. Çalıştığım yerde yazdığı yazıyla geliri yükselttiği için Yeji'ye özel bir kutlama partisi yapılıyordu. Büyük bir yatta insanlar kendilerince eğlenip keyfine bakarken benim tek odağım ileride yeşil ağaçlarla süslenmiş adaydı.

Nereden çıktığını bilmediğim elli yaşı rahatlıkla geçmiş, üzerinde bu zamana uymayan kıyafetlerle bir amca oturduğumuz masaya gelmişti. İki hoş beş ettikten sonra durup dururken o adanın gizemli hikayesini anlatarak daha çok dikkatimi çekmişti. Arkeolog olarak görev yaptığım süre zarfında boyunca toplam on bir ada ülkesine gitmiştim. Japonya, Avustralya, Endonezya, Yeni Zelanda, Malezya hatta İrlanda ve İzlanda gibi ülkelere giderek orada bile çalışmıştım.

Yaşlı amcanın anlattıklarına elbetteki inanmıyorum bunlar hep kulaktan dolma, uydurmaca birer efsaneden ibaretti. Birincisi katil balinalar eğer söylediği gibi adanın etrafında o adayı koruyorsa hükümet buraya konut yapma izni vermezdi. Denize açılmaya karşı çıkar katil balinalar için önlem alırdı. İkincisi katil balinaların orada ne işi vardı?

Benim o adaya gitmek istememin sebebi Mezozoik dönemde ortaya çıkıp yaşamını sürdüren ve altmış altı milyon yıl önce yaşamlarını yitiren lakin günümüze kadar gelebilen dinozor kalıntısı bulmak. Küçüklüğümden beri izlediğim animasyon dizilerinde dinozorlar ilgimi çeken hayvanlar olmuşlardı.

Ilk peluş oyuncağım dedem tarafından alınan T-rex olmuştu. Bedeni büyük elleri küçük olan oyuncağı o zamanlar sorgulamasamda yaşım ilerledikçe, dinozorlara karşı daha ilgili olunca kendi çapımda ilk araştırmamı yapmıştım.

Kimi makalede hayatta kalmak veya üremek yerine kendilerini tehlikelerden uzaklaştırmayı öne sürerken kimi makalede ön kollarını çiftleşme sırasında dişileri tutmak, yere düştüğü zaman ayağa kalkarken destek olarak kullanmak ve avını parçalarken sabit tutmak gibi amaçlarla kullandığını öne sürüyordu.

Kıtaların ayrılmasıyla farklı coğrafyada görünen dinozor kemikleriyle küçüklükten beri hayalim olan gerçek dinozora ait buluntular bulmak adına dört yıllık arkeoloji bölümünü okuyup en sonunda arkeolog olarak görev yapmaya başlamıştım. Şu ana kadar ne ben ne de çalıştığım yerdedeki kişiler dinozorlara dair bir çalışma yapmadı ve ben ilk olmak istiyorum.

Ocean King /Chanmin\Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin