2.

271 14 4
                                    

Aleksi
Olin matikan tunnilla. Enhän mä tehtäviä tehnyt, mutta sen sijaan katselin puhelinta.

Avasin Instagramin. Suoraan etusivuni ensimmäiseksi tuli Ollin kuva. Säikähdän hiukan ja sammutan puhelimeni. Mitä ihmeellistä tuossa oli? Näin vain kuvan, jossa sattui olemaan Olli.

Onneksi tällä tunnilla ei ollut Ollia, mutta sen sijaan täällä oli Niko. Niko on rinnakkaisluokallani, 8D:llä. Matti, matikan opettajamme alkoi tekemään kierrosta, varmaan siitä miten tehtävät sujuu. "Miksethän herra Kaunisvesi ole tehnyt tehtäviä?" Mies sanoo. "Ei huvita." Sanon turhautuneena. "Noh jos ei täällä huvita niin kotona sitten huvittaa!" Matti sanoo topakasti. Ok? Kukaan ei kysyny.

Matti jatkaa kierrostaan. Toisinaan minä avaan jälleen instagramin. Tällä kertaa ekana ei ollut Ollia, vaan Emma. Emma oli brune, siniset silmät ja aivan upee näky. Ainakin minun silmilleni.

Kommentoin julkaisuun "Upeus🔥🔥❤️" Ehk vähä akward mut eipä se kai haittaa. Jätän vielä tykkäyksen jonka jälkeen alan selata ig:tä.

Timeskip ruokatunti
Menin syrjäisimpään paikkaan mitä koulussa on. Edes Niko, Joel, Tommi tai Porko tiedä tätä. Ei ollut nälkä, joten en mennyt ruokalaan. Toki vaikka olisi niin en menisi...

Huomaan Emman menevän käytävän päässä. Hän heilauttaa kättään hymyillen minulle. "Moi! Mitäs sä? Ei olla juteltu pitkään aikaan." Emma tervehti kohteliaasti. "Moih! Ei täs mitään ihmeempiä. Sul?" Kysyn puolestaan Emmalta. "Sain pari päivää sit uuden poikaystävän, kavereitten Kaa sujuu tosi hyvin ja muutenki elämä menee täl hetkellä todella hyvin!" Hän vastaa. "Sun pitäs tulla mun bileisiin! Järjestän ne Lauantaina." Emma tarjoaa. "Sori en tykkää olla ihmisten lähel jota en tunne. Tai siis ellei ne oo pienet teekutsut niin kyl mä sit tuun" Naurahdan loppuun. "J-joo tottakai ne on!! Mitäs muutakaan... Istutaan ja jutellaan mukavia." Emma sanoo hiukan kiusaantuneena. "Jooh. No katotaan jaksanko raahata itteni sinne."  Vastaan. "Joo, sinne voi tulla 16 lähtien. Viimeistään aamulla takaisin koteihin. Saattaisit jopa löytää kavereita, tai vaikka jonkun muijan matkaas!" Tuo väläyttää vielä pienen hymyn ja jatkaa matkaansa.

Timeskip koulu loppuu
Olin kävelemässä koulusta kotiin. Huomaan pari poikaa ajavan mopoillaan ohitseni. Toinen niistä jäi tuijottamaan minua. Outoa? En välittänyt vaan kaivoin puhelimeni taskusta. "olli.matela lisäsi sinut kaveriksi" luki näytölläni. Miksi Olli lisäis minut?

Hyväksyin pyynnön.

-sanoja +345-
Tällästä. Vähä tönkkö luku mut kelpaa. Haluutteko Emman ja Aleksin välil jotain?

Only Us Two || Oleksi x readeWhere stories live. Discover now