15.

172 13 0
                                    

Olli
Elokuva oli loppunut. Tällä hetkellä makoilemme vain Aleksin kanssa sängyllä kysellen toisten elämästä jne jne.

"Kerro sun elämänkerta." Aleksi vaati. Nii noh. Elämänkerta? Muutin, ja nyt olen iloinen. Siinä se. "Synnyin ja todennäköisesti tulen myös kuolemaan, ellen ole Jeesus." Sanoin sarkastisesti. "Olli!" Aleksi änkytti. "No joo joo." Naurahdin. Aloin kertomaan Aleksille minun elämänkertaani.

"Ja nyt mä oon tässä." Lopetin. "Jänskä." Aleksi sanoi. Ei siinä kestänyt edes minuuttia pidempään, ei voinut olla jänskä.

***
Olin menossa kouluun päin. Eilinen ilta päättyi vähän omituisesti. Ensin Aleksi sai jonkun viestin ja sitten se muuttui tosi vaisuks. Hetken päästä hän sanoi että pitää lähteä kotiin, ja kun pussasin häntä niin hän vain lähti! Ei sanonut edes heippa, tai ei vastannut pusuun.

Kouluun päästyäni menin äikän luokkaan jossa Aleksi istui yksin takana. Hymyilin ja menin hänen luokseen.

"Saanko istua tähän?" Kysyin arasti. Aleksi käänsi katseensa minuun. "Joo." Hän vastasi lyhyesti. "Tapahtuko eilen jotain?" Kysyin huolehtivasti. "No ei silleen. Tai no joo. Mut ei se oo tärkeetä." Aleksi änkytti. "Kerro vaan. Voit luottaa muhun." Sanoin rauhallisesti. Sivelin Aleksin selkää että se rauhoittaisi. "Mun äiti on joutunu sairaalaan. Se oli eilen saanu jonkun sydänkohtauksen, mut se saatiin henkiin. Äitille pitää tehdä sydämensiirto kunhan vaan löytyy uus sydän." Aleksi kertoi niin että vain minä kuulin. "Ei hätää. Kaikki menee varmasti tosi hyvin." Lohdutin. Aleksi ei vastannut mitään vaan painoi päänsä olkapäälleni. Hymyilin.

***
Tunti oli aikalailla loppumaisillaan. Aleksi nousi penkiltä ja tein samoin. "Ootko mun vai Emman kaa? Oisin ilomielin mun rakkaan poikaystävän kanssa." Hymyilin. "Mennään samaa matkaa etsimään Emma. Pitää varmistaa ettei se oo yksin." Aleksi sanoi. Hän on ihanan huolehtivainen. Nyökkäsin edelleen hymyssä suin.

Löysimme Emman Nikon seurasta. Niko heilautti kättään meidän suuntaan viittoen että tulisimme heidän luokseen. Menimme sinne.

"No moromoro mitä homot?" Niko naurahti. Aleksi näytti säikähtäneelä ja katsoi minuun. Naurahdin. "Sinä et oo homoa nähnykkää." Sanoin. Aleksi rentoutui. Mulla on Aleksi tutka, sanotte mitä sanotte.

"Aleksi, voidaanko me jutella?" Emma kysyi katsoen Aleksia hiukan haikeana. "Tottakai!" Aleksi vastasi ja näytti huolestuneelta. Katsoin heitä katkerana, mutta he ovat vain ystäviä, ja mä tiedän sen. Aleksilla saa olla kavereita! "Miks noin katkeran näkönen?" Niko kysyi vittuillakseen. "En oo katkera." Tuhahdin.

Aleksi
Menimme Emman kanssa vähän syrjempään. "Onks kaikki hyvin?" Aloitin keskustelun. "En mä oikeen tiiä." Hän sanoi pitäen käsiänsä puuskassa. "Onks tapahtunu jotain?" Jatkoin kyselyä. "Mä tota. Mä menin eilen Nikon luo, ja me taidettiin harrastaa seksiä, Niko ei ehtiny vetää itteensä ajoissa pois ja se laukes mun sisälle, ja nyt mua pelottaa et oon raskaana..." Emma sanoi mahdollisimman hiljaa että vain minä kuulin. Ilmeeni muuttui huolestuneesta järkyttyneeksi, ja siitä takaisin. "Sun täytyy tehdä raskaustesti. Mehän voidaan myös odottaa jääkö sun menkat pois, ja jos jää, niin sillon tehään 100%." Neuvoin. En tiedä näistä asioista paljoa mitään. Pitäis kuunnella enemmän terkas. "Mut mä en tiiä haluanko pitää sitä." Emma sanoi alkaen nyyhkyttämään. "Sä oot vasta 14. Ei sun tarviikkaan sitä pitää. Se on sun päätös, ja Niko ei voi vaikuttaa siihen." Sanoin halaten Emmaa. "Kaikki järjestyy kyllä." Lohdutin

"Voitko olla mun kanssa? En haluais olla tällä hetkellä Nikon kanssa. Se käyttäytyy tositosi oudosti. Saa mut nauramaan yms, mut silti. Se jännittää mun seurassa." Emma kysyi. "Voin mä. Kerron vaan Ollille." Sanoin hymyillen ja menin nopsaa Nikon ja Ollin luo.

"Moi öm. Oon Emman kaa tän välkän. Onks se ok?" Kysyin Ollilta, joka nyökäytti kerran hymyillen ja vinkkasi salaa silmää josta punastuin.
Menin takaisin Emman luokse.

———————————
Ah vihdoin sain tähän väännettyä luvun.  Nyt pitäis alkaa varmaan kamppailemaan sen Joleksin kanssa.

Only Us Two || Oleksi x readeWhere stories live. Discover now