Nefsi terbiye etmek

182 29 3
                                    

Nefsi büyük bir yılan olarak düşünelim. Yanı başımızda böyle bir yılanın olması ne kadar korkunç değil mi? Unutmayalım Allah'ı andığımız O'nun emirlerine uygun yaşadığımız vakit nefis zayıflıyor, haramlarla şehvetlerle meşgul olunca ise nefs kuvvetleniyor.
Nefsimizi nasıl terbiye etmeliyiz?

1-İbadet Etmek Farz ibadetleri yerine getirip varsa kaza borçlarımızı eda etmeliyiz. Bunun yanında nafile ibadetle Rabbimize yakınlaşmalıyız. Bol bol Kur'an okumalıyız. Şehvetten kurtulmak için oruç tutmalı en azından pazartesi, perşembe sünnet oruçlarına devam etmeliyiz.
2-Tefekkür Allah heryerin hakimidir. Herşeyi yaratan Allah'tır. Allah'ın yarattığı şeyler de onun kudretini görmek düşünmek, dünyanın ve bizim yaratılış amacımızı bilmek Allah'ın heryerde tecelli ettirdiği azametini büyüklüğünü görmek Rabbini tanımak istemeyen nefsin ıslahı için önemlidir. Ayrıca heran ölümü düşünmek de insanları günahlardan vazgeçirir.
3-Salihlerle Beraber Olmak İnsan oturup kalktığı kimselerin hayatından etkilenir. Günah işleyenlerle oturanlar günahla meşgul olur. Salihlerle beraber olan ise faydalı işlerle meşgul ve faydalı işlere olan sevgisi artar.

4- Alimlerin Kitaplarını Okumak Ehl-i Sünnet Alimlerin ve Evliyaların Allah hepsinden razı olsun kitaplarını okumak ve faydalı ilimler öğrenmek nefsin aklı yanıltmasına karşı önlem olur.
5- Zikir ile Meşgul Olmak Günlük kendimize bazı zikirleri vird edinmek Allah'a yakın olmak için çok önemlidir.
6- Boş İşlerden Uzak Durmak Kısıtlı zamanımızı iyi değerlendirmeliyiz. Ömrümüzü boşa harcamak yerine dünya ve ahiretimiz için faydalı işlerle meşgul olmalıyız. Kendimize bir hedef belirleyip uygulamalıyız. Günlük şu kadar zikir, şu kadar nafile ibadet, şu kadar kitap okuyacağım gibi. Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Kıyamette herkes, şu dört şeyden soruluncaya kadar yerinden ayrılamaz:
1- Ömrünü nerede tükettin?
2- Gençliğini nerede geçirdin?
3- Malını nerede kazandın, nereye harcadın?
4- İlmin ile ne amel ettin?" (Tirmizi)

Deryadan Damlalar...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin