BAB 4

3.1K 64 4
                                    

Lia yang sudah banggun itu segera membersihkan dirinya dan terus menuju ke bawah untuk menyiapkan sarapan aryan yang nyenyak tidur itu lia membiarkan sahaja pikirnya lepas siapkan sarapan baru ia mahu mengejutkan sisuami mujur sahaja hari ini hari cuti tidak lah aryan kalut bersiap pergi kerja.

Banggun sahaja dari tidur aryan terus mencari si isteri yang tidak ada di sebelahnya tengok sahaja jam yang sudah menunjukkan angka 8 ia segera banggun membersihkan dirinya selepas sahaja sudah membersihkan dirinya aryan segera menuju ke bawah sambil menjerit nama lia.

"Lia.." jerit aryan dari tingkat atas.

"Iyer awak saya ada dekat bawah ni" sahut lia yang berada di meja makan.
Aryan yang mendengar sahutan lia itu terburu-buru ia turun kebawah sampai sahaja di bawah aryan melihat lia yang sedang minum air.

"Kenapa tak kejut aku" sergah aryan yang membuat lia terkejut.

"Astafirullah ish awak ni bagi lah salam dulu" mengucap lia apabila di sergah begitu.

"Kenapa tak kejut aku" soal aryan lagi sekali kepada lia, lia yang melihat muka selamba aryan itu hanya memandang tajam.

"Hari ni kan awak cuti sebab tu saya tak kejut ingat lepas ni nak naik atas kejut awak tapi awak dah turun saya pun minum jer lah air ni" balas lia panjang lebar aryan yang duduk di sebelah lia hanya menahan geram melihat muka selamba lia.

'Eee rasa macam nak jer cubit pipi dia ni' getus aryan didalam hati lia yang berada di sebelahnya itu memandang pelik ke arah suaminya itu.

"Awak dah kenapa pandang saya macam tu" tanya lia yang pelik melihat aryan yang memandangnya tidak berkelip mata Aryan yang mendengar soalan lia hanya tersenyum dan menyambung makan semula lia yang melihat itu hanya mengangkat bahu tanda tidak mengetahui apa-apa dan menyabung makan semula.

Selepas sahaja makan dan mengemas di dapur lia terus keluar menuju ke taman bungga di belakang rumah mereka sedang lia hanyut didalam pikirannya ia tidak menyedari Aryan yang sudah dekat lima minit duduk di sebelahnya sambil melihat muka lia.

"Hey termenung apa tu" kata aryan yang menyentak temenung lia.

"Eh sejak bila awak ada dekat sini" soal lia pelik apabila melihat aryan yang secara tiba-tiba ada di sebelahnya aeyan yang melihat muka terkejut lia hanya tersenyum tidak bersalah.

"Emm lebih kurang lima minit tadi sempat lah jugak tengok kau termenung tadi" balas aryan selamba yang membuatkan lia muak melihat muka selamba aryan itu.

"Kenapa datang sini selalunya cuti terperap jer dalam bilik lama awak tu" tanya lia yang membuatkan muka aryan berubah secara drastiknya lia yang bagaikan tersedar itu menampar mulutnya perlahan.

'Ish kau ni mulut' getus lia di dalam hatinya sambil menepuk mulutnya beberapa kali Aryan yang melihat itu dengan pantas menarik tangan lia yang membuatkan lia terkejut.

"Tak sakit ke tampa mulut sendiri" soal aryan dengan suara yang lembut pada lia,lia yang berasa pelik dengan perangai aryan beberapa hari ini dengan pantas tangan lia melekap di dahi aryan.

"Tak demam pun awak mimpi apa sampai tiba-tiba baik dengan saya ni" tanya lia pada aryan,aryan yang mendengar soalan lia itu tergelak kecil sambil mengelengkan kepalanya lia yang pelik itu bertambah pelik lagi apabila aryan ketawa dengan secara tiba-tibanya.

"Saya ada buat lawak ke" soal lia mendatar Aryan yang melihat muka lia berubah serius itu menghentikan ketawa dan memandang ke arah lia semula.

"Pelik sangat ke kalau aku baik dengan kau" bukan menjawab soalan lia malah ia memberikan soalan pada lia semula.

"Pelik lah haritu sebelum kahwin dengan lepas kawin bukan main lagi awak kata awak benci saya sekarang ni apa cite bro" balas lia selamba sambil memandang pokok bungga rose di taman bungga itu.

AKU YANG ENGKAU BENCI (C)Where stories live. Discover now