BAB 6

1.9K 52 6
                                    

Lia yang sudah terjaga dari tidurnya itu dengan segera ia mengambil telefonnya untuk melihat jam yang sudah menunjukkan sudah pukul lima.

Lia segara banggun dan menuju ke atas.sampai sahaja di atas ia menuju ke arah bilik yang menempatkan keberadaan Aryan.

Buka sahaja pintu lia mengeluh kecil kerana perubahan sikap aryan terhapadnya ia seolah dihadapannya sekarang ini ialah aryan yang dulu yang seorang pemarah.

Dengan perlahan lia menutup pintu dan berlalu pergi ke biliknya untuk membersihkan dirinya mujur sahaja ia tidak boleh solat hari ini.

Aryan yang baru banggun itu dengan malas ia membuka matanya dengan perlahan-lahan dan berlalu untuk membersihkan dirinya.

Lia yang sudah siap menghidang sarapan itu ia melihat aryan yang baru sahaja turun dan terus berlalu keluar dengan segera lia mengejar langkah kaki suaminya itu.

"Abang.." jerit lia perlahan.

Aryan yang mendengar jeritan lia itu hanya membuat tidak dengar dengan panggilan isterinya ia segera masuk ke dalam kereta dan terus memandu keluar dari perkarangan rumahnya.

Lia yang dipalau oleh aryan itu hanya menahan air matanya dari jatuh semua bodygurd aryan yang melihat itu hanya menatap sayu ke arah lia.

Lia yang sememangnya sudah membuat sarapan itu hanya tersenyum hambar mengingati setiap tingkah aryan sewaktu sarapan dengan perlahan ia menyuap sesuap makanan ke dalam mulutnya sambil menahan tangisannya.

"Hm kau kuat lia" bisik lia perlahan yang menguatkan diri sendiri.

Aryan yang sedang duduk di dalam bilik kerjanya hanya duduk termenung yang teringatkan kejadian pagi tadi di mana ia tidak perduli dengan pangilan lia.

Aryan yang malas mahu berfikir lagi itu dengan cepat ia membuang fikirannya terhadap lia dan terus membuat kerjanya yang tertangguh sebentar tadi.

Tok..

"Masuk" arah aryan yang memberikan kebenaran untuk masuk.

"Abang ni saya ada bawak bekal untuk abang" kata lia yang telah mendapat kebenaran untuk masuk.

Aryan yang mendengar suara lia itu dengan pantas ia mengangkat kepalanya dan menatap tajam ke arah lia.lia yang mendapat tatapan tajam dari suaminya itu hanya menundukkan kepalanya.

"Sapa suruh kau datang sini" soal aryan dinggin kepada lia.

"Saya datang sini sebab nak baki bekal ni dekat abang tadikan abang tak sempat makan" terang lia yang jujur pada Aryan.

"Ceh kau ingat aku hamak sangat dengan masakkan kau ni" kata aryan yang sinis terhadap lia.

Lia yang mendengar kata-kata suaminya itu hanya tersenyum hambar kepada Aryan dan menundukkan kepalanya.

"Ha hampir saya terlupa boleh tak saya nak keluar dengan along saya" kata lia yang meminta izin pada Aryan.

"Haha kau minta izin dekat aku haha kau dengar sini eh aku tak kesah lah kau nak pergi mana kau nak keluar ke kau nak balik rumah mak kau ke kau nak mampus ke tu bukan urusan aku" balas aryan sinis pada lia.

Lia yang mendengar jawapan aryan itu hanya mengangkat wajahnya apabila suaminya berkata 'mampus' padanya ia tidak sangka aryan sanggup berkata seperti itu padanya.

Tidak sadarkah Aryan engkau telah melukai hati seseorang yang mencintai engkau dengan tulus.

'Hahaha dia pun tak kesah kalau kau mampus lia' kata lia dalam hati yang tersenyum hambar pada Aryan.

"Saya balik dulu jangan lupa makan tau awak ada gastrik tau" kata lia dan berlalu pergi meninggalkan aryan yang memandang permergian lia.

Selepas sahaja tiada lia dalam bilik itu aryan mengeluh kecil ia menatap bekal yang telah lia sediakan padanya dan...

AKU YANG ENGKAU BENCI (C)Where stories live. Discover now