1 Een Onhandige Ochtend

7.2K 47 5
                                    

"Nova! Wakker worden, je moet naar school!" roept mijn moeder geërgerd.

"Ik kom al!"

Ik heb weinig slaap gehad. Gisteren heb ik met Laura tot in de late avond gebeld. Volgende week maandag vertrekken we op schoolreis naar Italië. Daar kunnen we wel uren over praten, we verheugen ons er erg op. Nog moe stap ik uit bed. Ik trek mijn slippers aan en slenter naar onder.

Daar zit mijn moeder al op me te wachten.

'Aah de schone slaapster is ook ontwaakt.' zegt ze lachend.

Op de tafel ligt er al koffie en een bakje fruit klaar.

'Bedankt mam'. mompel ik.

Terwijl mijn moeder haar sleutels pakt en naar werk vertrekt, neem ik plaats aan tafel en eet mijn ontbijtje op. Als ik klaar ben met ontbijten loop ik de trap op.

Zonder na te denken loop ik tegen een lamp. De lamp maakt een krakend geluid. De glazen stukjes van de lamp barsten uit elkaar. De hele vloer ligt nu bedekt met glas. Ik panikeer dit was de peper dure lamp van mijn vader.

Hoe kan ik weer zo onhandig zijn vraag ik me af. Een druppel bloed rolt van mijn voorhoofd. Ik loop snel naar de badkamer om te kijken. Ik loop naar 1 van de 2 grote wasbakken langs het bad. Ik kijk snel in de spiegel. De wond op mijn voorhoofd is erg zichtbaar. Ik probeer het met make-up te verbergen maar het helpt niet helemaal. Straks denken mensen nog dat ik geslagen ben.

Ik kleed me snel om en verlaat de badkamer. Als ik bij de trap aankom zie ik de lamp scheef tegen het plafond hangen en alle stukjes glas op de grond. Ik heb geen tijd om het recht op te hangen omdat ik dringend naar school moet. Ik ben bang voor de reactie van mijn vader. Hij kan heel aardig tegen mij zijn maar soms kan hij ook erg boos worden vooral als hij gedronken heeft. Ik weet niet hoe hij zal reageren maar dat zie ik straks wel. Ik probeer mezelf gerust te stellen en loop naar onder.

Ik neem snel mijn fiets en haast naar school. Buiten schijnt de zon al fel. Het is begin juni en de zomer komt er aan. Ik moet ongeveer een half uurtje fietsen tot ik aankom op school. Eenmaal aangekomen op school zet ik mijn fiets in het fietsenrek. Als ik mijn fiets heb weggezet zoek ik Laura.

Eerst vind ik haar niet maar na een tijdje zie ik haar op een bankje van hout langs de ingang van de school zitten. Naast haar zitten nog 2 meisjes en een jongen. De 2 meisjes zijn Liv en Ella de jongen die er zit is Tom, Laura's vriend. Ze hebben al 2 jaar een relatie. Echt schattig. Ik ben zelf nog niet toe aan een relatie, ik denk dat het komt door bindingsangst. Ik zit niet graag vast aan een persoon. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik al 16 jaar single ben. Ik loop naar het bankje en Laura groet me al. Liv en Ella knikken naar me.

Meteen merkt Laura de wond op mijn voorhoofd op.

"Hey Noof wat heb jij op je voorhoofd, ben je gevallen met de fiets?."  

"Nee nee, ik ben vanmorgen tegen een lamp gelopen. Je weet toch dat ik onhandig ben." grap ik.

Laura kijkt me serieus aan alsof ze me niet gelooft maar ik doe alsof ik het niet merk.

"Lopen we alvast naar het wiskunde lokaal?" vraagt Liv.

Iedereen knikt en loopt naar het lokaal. Ik vind het echt een marteling dat we op maandag ochtend eerste lesuur wiskunde hebben. Als we zijn aangekomen bij het lokaal geeft Tom een kusje op de wang van Laura en zegt gedag. Tom heeft les in een ander lokaal. Als hij gedag heeft gezegd loopt hij naar zijn vriend Alec. Urgh Alec, ik mag hem echt niet. Hij doet alsof hij alles is en is een enorme player. En het ergste is nog dat 1 van zijn vele exen Liv is.

Admit It, You Want Me🐚 With A Badboy Roommate NLWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu