del 7

502 13 1
                                    

Grace
Generat drar jag mig undan då jag känner mig svettig och äcklig.
" vad är det, gjorde jag något fel? " hans oförstående blick högg i hjärtat. Ögonen glittrade även fast han var sårad.
" n..nej, j..jag känner mig bara äcklig " stammade jag fram. Kinderna började anta en röd färg och jag böjde ner huvudet för att håret skulle dölja dom röda kinderna. Ethans händer sattes på varsin kind och han vinklade upp mitt huvud igen och kollade mig rätt in i ögonen.
" jag vet hur det är att ha mardrömmar, jag har det dagligen, men jag hade det inte inatt. Samma dröm spelas upp on och om igen när jag sover, ibland vågar jag inte ens sova " mumlar han fram och viker undan blicken.
" då vet vi båda hur det känns " sa jag och log.
" jag går och duschar av mig, kommer snart. " han nickade bara till svar och kröp ner under täcket igen medans han blunda. Tyst tassade jag mot badrummet och vred på kranen till duschen, medans kallvattnet blev varmt hängde jag fram mina handdukar, tog av mig mina kläder och plockade fram nya underkläder. När jag steg in i duschen och kände det heta vattnet strila ner för min kropp suckade jag nöjt. Mjukt masserade jag in schampoot sköljde ur det och tog sedan mitt balsam, kroppstvålen tvålade jag nogrant in på hela min kropp. Den luktade en blandning mellan hallon och vanilj. Mina två favorit dofter. När jag var ren satte jag mig ner på kakelgolvet och kände åter igen varmvattnet. Jag blundade och njöt av tillfället. En plötslig duns avbryter min mysstund och jag vrider av vatten, vrider ur mitt hår och virar in hår och kropp i handduk. Tyst tassar jag mot mitt rum där ljudet kom ifrån. Inne på golvet låg Ethan med min mobil i handen och hade en irriterad rynka i pannan.
" vad gör du " min plötsliga röst fick honom att rycka till och hans plötsliga rörelse gjorde så han råkade slänga iväg min telefon, den flög in i väggen och ner på golvet. Ethan rusade upp och fram för att plocka upp den, skärmen var helt spräckt och den gick inte ens att starta. En ensam tår rann ner för min kind och jag tog tillfället i akt att börja " gråta ".
" förlåt förlåt, jag ska betala den, j..jag lovar, snälla Grace gråt inte. Du kan få min om det bara är så " hans röst fylldes med panik och skamfullt kollade han ner i golvet. Jag kunde inte hålla mig längre utan brast ut i världens asgarv. Ethan kollade chockat upp och hans min fick mig bara att skratta ännu mer.
" jag har 3 till nere i köket så det är ingen fara " fick jag fram mellan skratt attackerna.
" asså du skulle ha sett ditt ansikte, synd att ingen filma. Min mage började värka av allt skratt och jag auchade tyst.

The playerWhere stories live. Discover now