del 2

862 15 2
                                    

Hjulen rullade tyst på vägen, förutom min egen musik så var det knäpptyst i bilen, mamma har inte sagt mycket sen pappa gick bort. Först var hon ungefär som en normal sorgsen människa men sedan steg det henne åt huvudet, hon började sälja saker hit och dit. Tillslut tog det hus i helvetet och hon sålde villan och bilen. Hon köpte denna Mercedes istället. Hon orkade inte med att påminnas om honom vart hon än gick. Jag ploppade i mitt headset i örat igen och ögon blev tyngre och tyngre till träden som rullade förbi. Hur vi skulle ta oss över till havet var någonting jag kom och tänka på nu. Bilen kan ju varken flyga eller flyta? Tillslut flöt tankarna segt och jag somnade. Med ett ryck vaknade jag av att mamma för en gångs skull pratade.
" vi är framme " sa hon tyst. Vadå framme? Jag kollade ut och såg att vi verkligen var i Sverige. Klimatet och vädret var annorlunda.
" men hur kom vi över havet? " gapandes av förvåning flög orden ur mig.
" ja, har man pengar använder man dom " och med det menas att det jag inte vet behöver jag inte bry mig om. Suckandes steg vi ur bilen och jag sträckte på mig, ryggen knakade till ordentligt. Med tunga steg såg jag upp mot huset. Det var enormt, utan att vara överdriven. Jag tog mina lådor och började bära in dom.
" jag bor här nere och du har ditt sovrum där uppe. " mamma mumlade fram orden. Jag nickade bara till svar. Med nyfikenhrt följde jag dem vita trappens 17 steg upp till övervåningen och blickade ner på utsikten,om man gick åt höger när mam kom ut så var det ett räcke som skillde en från nedervåningen och man hade syn över hela den stora hallen. Den var vit och hög i tak som sagt, en stor kristallkrona hängde i ett guld dekorerat smycke uppe i taket, på väggarna pryddes det av guld ljustakar och tavlor. Tavlorna skrämde mig och jag hoppades innerligt att vi skulle ta ner dom. Jag vändr mig om och fortsatte åt höger och öppnade första dörren, jag möttes av ett stort ljust badrum med en minst sagt enorm spegel, ett stort rymligt och vackert badkar med en stor dusch till. Är allt här stort eller? Tanken flög förbi. Jag traskade vidare till nästa dörr och möttes av ett mitt i mellan stort rum och undrade om mamma skojade med mig. Det var inte ens hälften så stort som mitt gamla och " garderoben " bestod av en brun ful liten byrå vid höger väggen. Ilsket klampade jag vidare mot nästa dörr och blev äntligen nöjd. Ett vitt rum med en grå fondvägg mötte min syn, jag suckade nöjt. I vänstra hörnet stod en stor dubbelsäng som redan var bäddad och klar, det fanns en garderob i väggen ( WIC / Walk In Closet ) och speglarna som täckte ena väggen var en dröm, vid det stora fönster fanns en bred bräda under och på den prydde en bred vit sittdyna med kudda i alla regnbågens färger på. Det perfekta " här ska jag gråta " i Tumblr bilder. Jag ställde ner lådorna och började packa. Det första jag möttes av när jag vek upp locket på lådan var en bild på mig och pappa när vi höll Vin diesels och Paul walkers autografer i varsin hand tillsammans med dom i bakrunden, det högg till i hjärtat men jag bet ihop den och ställde den prydligt på mitt nattduksbord. Sedan placerade jag böcker och prydnader i hyllorna, jag radade upp mitt smink och mina parfymer vid sminkborder och sen börjafe jag med kläderna. När jag såg på dom 3 stora kartongerna med kläder och dom 2 stora kartongerna med skor insåg jag att detta skulle ta tid. Jag plockade upp telefonen och såg att klockan var 21:30 i svensk tid, jag vandrade ner och såg att flyttlastbilen kommit, dom gick upp med mina möbler och extra dekorationer och hjälpte mig installera mim stereo och min tv. Ljusslingorna hängde på sina platser runt om i rummet och gav en mysig stämning. Jag gäspade och klädde av mig plagg efter plagg för att sedan vika undan täcket och krypa ner.

Inte så lång nu heller bara 700 ord förlåt men är jätte trött nu och har iallafallkommit 2 på 1 kväll så :))
Kolla gärna in min andra novell " farligt läge " ;))
Puss o kram

The playerWhere stories live. Discover now