Haha nu var de verkligen super längesen jag skrev och jag förstår att jag förlorat typ alla mina läsare men men
Grace pov
Med raska steg rörde jag mig mot tjejernas toalett, dörrhandtaget kändes iskallt mot min röda hand efter de hårda slaget. Min spegel bild slår mig med en chock, jag är lätt röd flammig av ilska i hela ansiktet och jag suckar. Vattenkranen startas så fort sensorerna känner av att ett föremål närmar sig och jag kupar mina händer för att fylla dom med vatten, det iskalla vattnet svalkar skönt i ansiktet och jag tar en pappershandduk för att torka mig. Dörren glider tyst upp och jag vänder dit blicken, jag förväntade mig att mötas av en tjej men in kom Cade lunkandes.
" Tja, är de här du gömmer dig " säger han lugnt och ger mig sitt dumma flin.
" Jag gömmer mig inte " svarar jag surt och ger honom en arg blick.
" Det va ett ganska bra slag mot Ethan måste jag säga, din handflata syns tydligt efter " han halade upp sitt cigg paket o satte en cigg i munnen, men istället för att tända den lät han den bara va där.
" Jag antar att ryktena stämmer, Ethan är den " snälla fuckboy'n " jag lägger huvudet på sne och väntar otåligt på svar. Cade suckar och hoppar upp på en bänk jämte handfaten.
" Jo tyvärr stumpan, de är sant så om du hade några drömmar att han skulle va din perfect boyfriend, sorry för att jag krossar dom " han fipplar med ciggen i munnen och ger mig en tom blick. Jag skakar bara huvudet och gör mig redo för att gå.
" vänta " Cades plötsliga nästan desperata röst får mig att rycka till.
" vad " svarar jag kallt och vänder mig om.
" Ethan letar efter dig och han är kind of ganska sur så hade jag varit du hade jag stannat här för han är en tönt och vågar inte gå in här. Jag gav ifrån mig ett argt frustande, varför går allt så dåligt för mig nu efter flytten, som att jag drabbats av otur eller något.
" jaha, synd för honom då? Och vad hade du tänkt att jag ska göra här inne i 3h till? " min blick vändes åter till honom. Han ryckte på axlarna och kliade sig i nacken.
" inte vet väl jag, inte mitt problem direkt " svaradr han nonchalant. Hans humörsvängningar och hans attityd började verkligen gå mig på nerverna.
" nehe, men vad gör du här då? " fräste jag.
" uhm asså, jag tänkte.. äsch vafan glöm de " fräste han tillbaka och gick ut ur badrummet för att sedan smälla igen dörren hårt.
YOU ARE READING
The player
Teen FictionGrace far dör i en plötslig bilolycka och chocken sätter sig hårt i Grace's mammas huvud. Allt som påminner om honom slänger hon. Tillslut blir Grace tvingad att flytta från Florida till Sverige. Som ensam och ny i ett nytt land förändras hennes liv...