del 14

280 7 1
                                    

Aaron Paul som Joey
Grace

Dagen efter vaknade jag ensam i min säng, klockradion ringde bredvid mig på nattduksbordet. Långsamt satte jag mig upp och svepte benen över sängkanten. I all hast igår hann jag inte dra ner rullgardinen innan sömnen tog över och solen lös just nu rätt i mina ögon. Jag njöt av solens varma stråla mot min hud och suckade av lycka över att de inte spöregna idag, en varm vind svepte genom rummet och jag såg att fönstret stog på glänt. På nattduksbordet låg det även en liten lapp med en slarvigt skriven text.
"Det här har aldrig hänt, glömt bort allt ". Jag insåg att de va ifrån Cade och suckade. Med långsamma steg rörde jag mig mot garderoben och slet fram en svart byxdress med dragkedja i ryggen och som hade ripped på sidorna. ( observera att den faktiskt är skitsnygg och finns på riktigt på Manhattan för 250kr ). Sedan gick jag mot badrummet och målade ögonbrynen och la mascara på mina fransar. Håret löste jag lätt upp ifrån min sovfläta och borstade försiktigt igenom de innan jag styrde mina steg nedför trappen och mot köket. I köket möttes jag av mamma som satt med en kopp te i handen och läste tidningen.
" Godmorgon gumman, sovit gott? " frågade hon glatt utan att lyfta blicken från tidningen. Jag hummade tyst till svar och nickade medans jag bredde min macka och tog en tugga. När jag ätit min frukost så borstade jag tänderna och tog lite av min diesel parfym och lite deo innan jag snörade på mig mina låga converse och började promenera mot skolan. Lagom jag kom till skolan var klockan 08:58 vilket betydde att Engelska lektionen börjadr snart, jag ökade på mina steg mot skåpet och slet åt mig min mapp för att sedan jogga bort till klassrummet. Satan, dörren var redan stängd och jag misstänker att Ms Oudel kommer va jättesur. Svagt knackade jag på då hon blir så irriterad pm man knackar ljudligt för man "stör" tydligen klassen. Jag suckade och gungade fram och tillbaka på mina fötter medans jag väntade. Tillslut öppnades dörren men jag mötte till min förvånan inte Ms Oudel, jag mötte ett nytt manligt ansikte som såg ut att va i min ålder där nånstans, typ 19-20.
" Hej, mitt namn är Paul och jag är vikarie för Ms Oudel då hon bröt benet när hon målade sina fönstrar. " han höll artigt fram min hand och jag bara glodde tyst på hans ansikte. Finally äntligen en engelska lärare. Paul harklade sig och jag ryckte till.
" oj ursäkta, Grace, Grace Stuart " jag skakade försiktigt hans hand.
" du är inte härifrån va? " han höjde ena ögonbrynet.
" nej, hur visste du de? " förvånad över att han är den första som reagerat på de.
" hade de inte varit för att du sa ditt efternamn hade jag inte märkt de, din svenska är utmärkt " han log.
" ey sluta flirta med honom Grace och låt oss börja med lektionen " jag vände och såg att de va Cade som skrek de och några i klassen började fnissa, jag ryckte på axlarna och satte mig på en ledig stol. Paul började lektionen med att undervisa i gramatik men slöt sedan och sa
" nu ser vi film, vad tycker ni om de? " alla jublade och killarna kallade honom kung. Gud vad barnsliga..
Han startade smartboarden och loggade in på netflix.
" okej, vad vill ni se? " han blickade ut över klassrummet och ett surr av röster började höras innan majoriteten av killar började skrika skräck och bad om Annabelle. Paul skrev Annabelle i sök och filmen dök upp, folk längs med fönstrarna reste sig och drog ner rullgardinerna och det blev kolsvart i klassrummet, det enda ljuset kom från smartboarden. Paul startade filmen och begav sig ut i klassrummet för att sedan sätta sig på den enda tomma platsen, bredvid mig. Ibland undrar jag varför dom inte hade bänkar så man kunde sitta en och en istället för två och två, då klass rummet i sig va ganska litet kunde borden inte vara alltför stora så Paul satt väldigt nära. Jag kunde känna en doft slå emot mig när han satte sig när, Diesel. Fick en känsla att säga " oo twins jag har också diesel " men de hade bara varit jättepinsamt. Filmen började och alla bytte platser, några tjejer satte sig i knäet på vissa killar och fnissade tyst. Killarna pratade om att ifall dom blev skrämda skulle killen i sig skydda tjejen. Pfft, alla här inne skulle springa som möss om de hände något. Första jump scare scenen kom och minst hälften av klassen skrek eller ryckte till, även jag. Paul skrattade tyst bredvid mig och jag vände ansiktet mot honom och kollade på honom.
" vad är de roliga? "
" ja, att de va redan förutspått att de skulle va en jump scare där, så är de alltid när sån bakrunds musik dyker upp och när dom börjar filma runt i rummet. " han hade en poäng men de är klart man blir rädd för man kan ändå aldrig vara helt säker.
" är inte du lite för ung för att va lärare? " viskade jag tyst.
" nejdå, tog studenten förra året så är två år äldre än dig om jag inte har helt fel? " han vände blicken från filmen och kollade på mig.
" nej, de är sant, jag är 18 och du är 20 " han nickade och vände sin uppmärksamhet mot filmen igen. När lektionen slöt kastade sig alla upp från stolarna och tackade Paul för att han va en " äkta bror ".
" vi set klart slutet nästa lektion så får ni skriva en sammanfattning av filmen sen " alla suckade åt att han faktiskt hade en baktanke med filmen. Jag begav mig ut genom klassrummet men stoppades i dörren av Paul.
" uhm, skulle du kunna visa mig till sal 8? Har lektion med 3orna där om 15 minuter " han kollade mig rakt i ögonen och damn va snygg han är.
" ja visst, följ med mig, mitt skåp ligger ändå åt de hållet " han låste dörren till klassrummet och vandrade upp jämsides med mig i korridoren. Tjejerna kollade surt efter mig när vi gick förbi och jag himlade lätt med ögonen.
" vilka trevliga blickar du får av tjejerna i korridoren " skämtade Paul och knuffade mig lätt i sidan. Han skrattade och jag knuffade lätt tillbaka.
" här är de " sa jag, han tackade och jag gick mot skåpet för att lämna engelska mappen. På schemat stog de att jag hade 40 minuters rast så jag tog upp mitt headset och pluggade in dom i öronen medans jag gick ut i solen och satte mig. På avstånd kunde jag se Cade och dom stå med varsin cigg i munnen i rökrutan. Ethan knuffade på Cade och båda kollade hitåt på mig. Sedan vände Cade stegen och närmade sig mig. Lagom när han kom fram till mig så fimpade han ciggen på marken och kollade på mig med en kall blick.
" sluta ragga på Paul, han är ingen bra människa " hans röst var iskall.
" Cade nu får du ge dig, för de första jag raggar inte på honom jag vet knappt vem han är och för de andra så ska du inte lägga dig i vad jag gör och inte gör " fräser jag. Han närmar sig mer och jag kan känna hans andedräkt mot mitt ansikte, den stinker rök.
" jag varnar dig bara en gång, och om jag så hör ett knyst från någon om att du sagt att jag va hos dig igår slutar de illa. Håll dig borta från mig, Paul och Ethan. Grace lova mig att du gör de! " han kollade mig djupt i ögonen och de lät nästan som att han bad mig.
" sluta Cade, jag tänker inte lova dig någonting " jag reste mig upp och gick iväg från honom när han slet tag i min arm, jag kände en hård smäll i ansiktet och skulle precis skrika på Cade när jag såg att de va Ethan som gjorde de. Min ilska steg och jag skulle precis smälla till honom när någon tar tag i min näve.
" nej Grace han är inte värd de, slå inte ut den sista IQ han har " paul kollade på mig och log. Han flätade ihop våra händer och vi gick iväg när Ethan hoppade på Paul bakifrån och matade på med slag. Paul rullade runt så han satte sig över Ethan men istället för att slå tillbaka lutade han sig framåt och viskade nåt i Ethans öra. Ethan stelnade till och sen slappna han av, Paul reste sig la armarna om mig och följde mig till sjuksköterskan för att be om is.

Asså har typ ingen ork att skriva därför så börjar mina kapitel att bli såpass korta så jag ber om ursäkt, det är jättemycket just nu med jobb och sen ska jag till en dietist snart för att hon ska hjälpa mig med mina matvanor, jag fick en infektion i kroppen som gjorde mina lever värden jättehöga och sen fick jag massa magsyra som gjorde att jag inte åt då jag inte kände mig hungrig så jag vart underviktig och uttorkad. Jag äter som vanligt nu men går fortf inte upp i vikt så ska träffa en läkare för att få en speciell kost med fler kalorier i

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 13, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The playerWhere stories live. Discover now