del 10

477 16 6
                                    

Grace

Jag såg äcklat hur Cade la upp sina leriga fötter på bänken. Han vände huvudet emot mig och mötte min blick.
" ser du något du gillar? " han flinade stolt
" nej, ser en sopkorg jag kan ställa på gatan för att slänga använda tamponger i " hans leende dog ut och klassen drog efter andan.
" ursäkta? " Cade reste sig långsamt och näven knöt sig hårt runt stolen.
" ja? Vad ska du göra? Slå en tjej " fnös jag. Han stelnade till och började tänka, men sedan gick han fram till mig och grep tag i min arm, jag suckade och följde med.
" vännen, vill du snacka med mig så visst men du behöver inte va så närgången, gillar dig inte på de sättet " jag blinkade retsamt mot honom och hans ansikte bokstavligem var illrött av ilska. Ethan kollade oroligt efter oss när Cade smällde igen dörren, vi gick ut ur skolbyggnaden och runt hörnet till rökrutan. Cade tvärstannade framför mig utan att jag hann tänka mig för så face planta jag rätt in i hans rygg. Suck bra gjort Grace, bra intryck! Förstiktigt backade jag bak och mötte hans kalla blick.
" vem är du och vad vill du mig " hans mörka stämma gör att nackhåren reser sig. Smidigt halar han upp en cigg ur ciggpaketet och tänder på ciggen, han drar ett djupt bloss och hela kroppen slappnar av.
" Grace, inte så mycket. Bara att du slutar skriva till Ethan " jag stampade bestämt med foten och korsade armarna. Ännu en gång bra gjort Grace, foten? På riktigt?
" annars vadå? Stumpan " flinet bredde åter ut sig över hans ansikte och jag drog frusterat i en slinga hår som åkt ner i ansiktet.
" de vet du inte förräns de händer " mitt försök till att låta hotfull var de sämsta jag varit med om. Till svar fick jag ett skratt.
" kom tillbaka när du har något som skrämmer mig, om de finns något vill säga " han vände sig om och började gå mot skolan.
" vänta, vart ska du? " de kändes inte bra att stå i rökrutan helt själv. Runt hörnet började rökargänget komma och jag joggade snabbt ikapp Cade.
" men är Stumpan lite rädd för pundarna " en spottloska från Cades mun hamnade pricksäkert på en flaska som stog ca 1 meter ifrån honom. Hans smeknamn gjorde mig irriterad. En fnysning kom ut och jag ökade på stegtempot för att mötas av en orolig Ethan. Han joggade fram och tog tag i min arm.
" vad har han gjort med dig? " blicken sökte oroligt över hela min kropp. En irriterad suck slank ur mig.
" inget vi pratade bara " sa jag med ett försök till ett leende som gick åt skogen.
" Cade, vad har du gjort med henne " blickem mot Cade var kall och ilsken.
" chilla bror,vi snackade bara. Lita på bruden " han höjde händerna i en oskyldig gest.
" i din närvaro visst? " ethan gav ett sarkastiskt leende.
" de är inte jag som ska knulla henne för att sedan dra? " dom orden fick mig att dra efter andan. Utan att tänka mig för klipper jag till honom med öppen handflata rätt över kinden för att sedan med raska steg gå därifrån.

Asså detta är det sämsta kapitlet jag någonsin skrivit, men är så jävla sjuk så de inte är sant men tyckte ni behövde lite och läsa

The playerWhere stories live. Discover now