del 9

463 12 4
                                    

Ethan

Grace tackade mig för att jag skolkade för hennes skull. Synd ändå att hon vet så lite om mig, önskar att jag menade dom där orden om att ifall hon inte blev min så skulle jag vara kompis med henne. Såklart att hon skall bli min.

Dagen gick mot sitt slut och vi gick hand i hand till Mr Carlsens klassrum. Väl där inne muttrade jag för mig själv. Cade satt längst bak och log för sig själv, när han såg mig blev hans leende ännu större. Jag suckade och vandrade bakåt med Grace i släptåg, men istället för att sätta mig jämte Cade vek jag av åt andra hållet och satte mig så långt ifrån honom som möjligt. Grace ska bli min, inte din. Tankarna snurrade irriterat runt i mitt huvud. Mobilen vibrerade till. Cades namn lös upp på skärmen.
Cade: Varför sitter du på andra sidan, har jag gjort något?
Ethan: Kände för att sitta här. Nej är inte sur svär på allt.
Cade: Äre bruden?
Jag suckade, han kände mig för bra.
Ethan: Aa
Cade: men knulla henne någon gång då, saknar dig bror.
Ethan: är påväg.
Jag kände hur Grace försökte kika på skärmen men låste snabbt mobilen.
" vad är det du döljer " sa hon och log. Dom vita tänderna strålade i solskenet.
" haha bara ett pinsamt sms mamma skrev " det var inte alls svårt att ljuga. Man vänjer sig när man gjort det mycket. Jag såg i ögonvrån hur Cade reste sig upp, han fingrade på ciggpaketet i fickan medans han smidigt sneddade genom bänkraderna och smet ut genom dörren utan ett ord till läraren. Han kollade bekymrat på dörren och skakade sedan bara på huvudet. Grace slog upp sin läsbok och jag likaså med min. Efter cirka en kvart kom Cade tillbaka och ciggarettröks doften fyllde det lilla klassrummet. Cade log snett emot mig och blinkade och jag himlade bara med ögonen till svar. Han råkade välta ner en tjejs bok och hon kollade skräckslaget på honom. Synd att slla rykten förstör men han verkar nöjd med all respekt dock. Cade slog sig ner på sin plats och gjorde det man absolut inte fick göra i vår skola, lägga upp fötterna på bänken. Läraren gav honom inte ens en blick. Mr Carlsen vågade väl inte.

The playerWhere stories live. Discover now