TERNYATA HANYA KAMU 8

671 21 0
                                    

Tia mencapai beg tangan dan telefon.Pantas dia mengejar langkah Harraz.Dia tak suka Harraz buat dirinya begini.

Fatin yang baru keluar dari pantri membawa dulang minuman terkedu melihat Tia yang sedang marah.

Dia tahu Harraz sengaja kerana Harraz ingin dia menjejak kaki ke Pulau Pinang yang telah dia tinggalkan dua tahun dengan luka dihati.

"Harraz!!"Laung Tia.

Fatin terkejut mendengar Tia yang naik angin itu.Mujurlah ini sudah waktu lunch maka semua staff sudah keluar kecuali dirinya yang menunggu Tia.

Harraz menghiraukan Tia yang mengejar langkahnya menuju ke pintu lift..

"Harraz Emir!!"Lengan Harraz ditarik kasar Tia.

Harraz berhenti melangkah lalu menoleh kearah Tia.

"What?kenapa tak suka?"soal Harraz.

"Encik Harraz..jangan disebabkan jawatan yang tak seberapa tu Encik ingat boleh buat suka hati dekat saya..."sinis Tia.Harraz memang cari pasal dengannya.

"Jawatan?Kalau buang pasal jawatan..kita cakap pasal suami..Saya ada hak.."ujar Harraz tegas.

"Hak?Hak Encik Harraz sebagai suami dah hilang lama dah..Hak apa lagi Encik Harraz cakapkan?"Tia menatap Harraz penuh geram.

"Tia..jangan buat tak tahu laa..awak tu masih isteri saya.."Harraz sambung melangkah.

"Harraz!"

"Awak!!"Tia mengikut langkah Harraz.

Harraz menekan butang di tepi pintu lift.Tia menatap Harraz dengan pandangan tak puas hati..

"Masa saya sentiasa tunggu awak..ada awak ambil pasal saya?yes tahun pertama kita memang bahagia.tapi masuk tahun ke dua awak mula berubah..workaholic sampai lupa isteri di rumah..Hak awak dah hilang..Kesabaran dan kepercayaan saya untuk awak dah hilang!!!"

"And now!Awak datang sini cakap pasal hak?Saya paling tak suka bila orang campurkan soal kerja dengan personal!"sambung Tia..

"Tia..kenapa payah sangat awak nak ikut cakap saya?payah sangat ke nak balik Pulau Pinang atas nama kerja?awak pun cakap taknak campur hal kerja dan personal.."ujar Harraz.

"Saya tak setuju untuk pergi Pulau Pinang..ikut suka hati awak nak buat apa!saya takkan pergi sana..!"Tia merengus.

Ting!

Pintu lift terbuka Thaqif terkejut melihat Tia dan Harraz berdiri didepan lift dan dari riak wajah Tia dia tahu ada yang tak kena.

"Tia?Harraz?masuk laa.."ujar Thaqif.

Tia terus masuk berdiri sebelah Thaqif.Harraz melangkah dengan lemah.

"Tia.."Thaqif cuba menegurnya.

"Thaqif..kau setuju ke Encik Harraz handle jadual untuk projek ni?"soal Tia kepada Thaqif yang baru ingin membuka mulut.

"Yaa..lagipun itu permintaan dari Encik Fairoz..aku ikutkan jee..kenapa Tia?"ujar Thaqif dengan tenang..

"Aku taknak Encik Harraz yang handle jadual projek.."ungkap Tia..

"Tapi kenapa?"soal Thaqif.

"Tak susah pun kalau ikut jadual saya..saya bukan kejam pun Puan Aralyn..."ujar Harraz yang tadi diam..

"Tia..salah ke Harraz handle?"soal Thaqif lagi..

Ting!!

Pintu lift terbuka Tia melangkah laju meninggalkan dua jejaka itu.

"Tia Aralyn.."Panggil Thaqif lembut..

"Jangan cakap dengan aku..aku merajuk dengan kau.."ungkap Tia sambil melangkah laju meninggalkan mereka.Thaqif tersenyum kecil.

TERNYATA HANYA KAMU(C)Where stories live. Discover now