Tia mengenggam erat tangan Puan Tasnim..wajah wanita itu kelihatan agak sendu dan kusam..Kehilangan satu-satu anak lelaki yang menjadi buah hati mereka merentap senyumannya..
"Umi...Umi jangan sedih macam ni..Adam pun tak suka kalau Umi macam ni.."pujuk Tia.Tasha duduk disebelah Tia.
"Umi rindu Adam..Umi redha semua ni tapi Umi rindu anak Umi..."ujar PuanTasnim...
"Umi..kita pun rindu Adam...tapi Adam mesti taknak Umi sedih macam ni..kan??"pujuk Tasha pula...
"Tia tahu rasa kehilangan itu..jiwa Tia pun separuh sudah hilang sebab kehilangan emak dan ayah Tia..Umi kita kena kuat..demi Adam kita kuat yee.."Tia mengelus pipi Umi..
"Tia..?Tasha??bila sampai?"Abi turun dari anak tangga..
"Baru jee abi..."
"Ni kami nak beritahu something..."Abi pun duduk disofa..
"Abi nak beritahu apa?"soal Tasha..
"Next week Abi dan Umi akan ke Jepun..abi kena tukar kerja disana..mungkin ini boleh ubati luka Umi juga..."Tia dan Tasha saling berpandangan selepas mendengar berita itu..
"Umi dan Abi nak tinggalkan Malaysia..?tinggalkan kami ke?"Tia dan Tasha sedih mendengar berita itu..
"Umi ikut aje Abi kamu ni..mungkin Umi perlu angin baru..."ujar Umi..
"It's okay..apa yang terbaik untuk Umi dan Abi...kami okay jee.."ungkap Tia sekilas melihat Tasha...
"Pasal T.A firm...disebabkan saham kedua terbesar ada di Andi..jadi lepas ni Andi yang handle semua urusan tapi dia juga nak Tia tolong uruskan sekali..Abi dan Umi tinggalkan T.A firm hasil titik peluh Thaqif kepada Tia dan Andi yee.."Tia terasa sebak mendengar ayat dari Abi..
"In sha Allah..tapi sekarang sampai lah Tia bersalin Tia tak masuk lagi kerja..mungkin lepas berpantang?Tia akan masuk kerja kembali tapi kalau ada apa urusan penting Tia boleh je tolong..."Tia tak mahu masuk kerja lagi kerana di setiap sudut disana mengingatkannya kepada Thaqif..
"Apa yang terbaik kami ikut jee.."ujar Abi..
"Dahh jom kita makan..tadi Umi dah masak..lagipun mesti korang dah lapar kan..?cucu TokMi pun mesti lapar.."Umi menyentuh perut Tia..Tia tersenyum ke arah Puan Tasnim..
........
Kaki menapak ke dalam rumah family Harraz.Tia terdengar suara Haifa mungkin sedang berborak dengan seseorang di ruang tamu.
"Assalamualaikum..."salam diberikan Tia.
Terlihat Harraz berada di samping Sally yang berborak dengan Haifa...
"Waalaikumusalam....."
Tia tak cakap banyak..cemburu??maaf hatinya sudah tawar untuk Harraz entah kenapa tiada rasa cemburu apabila melihat Harraz bersama Sally...
Kaki menapak anak tangga menuju ke bilik.Harraz hanya memerhati dengan pandangan marah..
"Kau pergi mana Tia?Haifa cakap kau pergi rumah family arwah Thaqif?"soal Sally namun Tia tak peduli dia terus menapak anak tangga..
"Tia...!!Sally tanya ni asal tak jawab?"soal Harraz tegas.Sally tersenyum nampak dia berjaya manipulasi Harraz..berjaya menghasut pikiran Harraz..
Tia berhenti melangkah dia pusing kearah Harraz berada dari atas anak tangga kelihatan Sally tersenyum..
"Macam Haifa cakap Tia pergi rumah family Thaqif..."balas Tia tak mahu bertengkar risau jika didengari Mama dan Papa..
"Rumah Thaqif?Thaqif dah meninggal pun kau still tak lupakan dia??Tia Aralyn?"Sampuk Sally sekilas melirik kearah Harraz ingin melihat reaksi Harraz..
YOU ARE READING
TERNYATA HANYA KAMU(C)
RomancePerkahwinan TIA ARALYN bersama HARRAZ EMIR makin pudar warnanya.Perkahwinan yang retak menanti belah.Rumah tangga mereka memasuki tahun ke 3 itu tak seindah yang disangka. Apa yang terjadi apabila rasa cinta mula pudar yang hanya ada rasa sesal dala...