Ceylan yavrusu

57 7 24
                                    

( FB kesit)

Kapının aralığından Colpan'ı görünce, hemen geri arkasını döndü Saltuk. Gülme isteğini bastırıp yanına yaklaştı dağ bikesi de. Tam önünde durup, kollarını boynuna doladı adamin.
- De bakayım neye gönül koydun yine yasavul ?

- Gönül koyduğum falan yok Dağ bikesi, in de eğlenmene bak sen. Bozmayayim ben keyfini.

- Yine hangi Beg ile konuşmamı kıskandın acaba, alık herif ?

-...

- Hem sen yoksan eğlenmem ki ben, bir tek sen çekersin dikkatimi.

- Yaa, görmesek inanicaz.

- Ne istersin Saltuk, konuşmayayim mi hiçbir er kişiyle ?

- ...

- Sana bir şeyler oldu bu aralar, pek bi nazlisin . Ne o, gebe misin yoksa ?

- Çok komik.

- Öyle.

Fazla çabaya gerek kalmadan yüzü gülmüş, o da kollarını kadının beline sarmıştı. Kulağına yaklaşıp fısıldadı.
- Ama, belki sen öylesindir. Geçen sefer pek bir zorlamıştım.

- Ağzından yel alsın albiz !

- ...

- Önlemimi alırım herhalde, kendimi riske atar miyim ben!

- Artık evdesim olsan da, o önlemleri almak zorunda kalmasan keşke be Çolpan'ım.

-...

-Evdeşim olsan, her gün yanında açsam gözlerimi, ömrümü sana ve balalarımıza adasam...

- Her şeyin bir zamanı var,zamanı gelince elbet olacak Saltuk. İmdi acele etmemize gerek yok.

( FB bitti )

Uzun süren kavuşmanin ardından, Çolpan suya girmek için ısrar edince, az ilerdeki dereye kadar peşine takilmisti Saltuk. Gece ayazında buz gibi suya tereddütsüz giren Çolpan 'a söylene söylene o da peşinden girdi. Suya girdiği an buz kesti bedeni.

- Bu ne Çolpan !!
Boncuk kadar bebeği donduracak misin içinde ! Ne diye getirdin bizi buraya ?

Çolpan gülümseyerek kendisine yaklaşan adamın boynuna doladı kollarını.
- Anasının ateşi ısıtır onu merak etme.

- Hmm, babası da ateşi harlasın mı o vakit ?

- E başka türlü nasıl ayakta kalacak bu ateş zaten ?

Saltuk kadının nedenini iyice kendine dolarken, bastırdı dudaklarını onunkilere.

~~~

Gecenin sessizliği, yorgun ruhlarına ilaç gibi geliyordu. Tabi, en başta aldıkları muştulu haber ilaç olmuştu onlara. Birbirlerinin kollarında , hem geceyi, hem dereden gelen hafif su sesini, hem de birbirlerinin sessizliğini dinleyerek dusunuyorlardı.

Böyle anlarda akıllarında hep can sıkıcı şeyler olurdu. Ama bu sefer , -ki hâlâ hayatlarındaki can sıkıcı şeyler varlığını sürdürüyordu- her şeyden daha önemli bir şey ile yoruyorlardı akıllarını; doğacak bebeleri. Artık hiçbir şey ondan önemli değildi.

Çolpan bir aralık başını göğsünden kaldırıp, sevdiğinin yüzüne bakma ihtiyacı hissetti. Ama Saltuk' un yaşlı gözleriyle karşılaşmayı ummamıştı.

- Yine mi ağlarsın sen ? Gören de sen gebesin sanır. Ben bile senin kadar ağlamadım.

- Ne yapayım be Çolpan'ım. Duygulanırım işte. Hep hâyâlini kurduğum bir şeydi bu.

- ( Alnını öptü adamın )
Bilirim. Taa Bike olduğum vakitlerde söylerdin arada. Her bala dendiğinde gözlerinin parlayışından anlardım ne kadar hevesli olduğunu.

- Adını ne koyalım sence?

- Daha bebe karnıma düşeli ne kadar oldu Saltuk, düşünecek çok vaktimiz var daha.

- Kız olursa anamın adını mı koysak ?

- Yok ya, neden senin ananın adını koyar mışız ?

- Aşk olsun Çolpan'ım.

- Senin ananinkini koysak, benim ölmüş anamın hatri kalır, benimkini koysak senin ananın, o yüzden derim Saltuk; gücenme.

- Doğru dersin, hem bebemizin adı özel olsun. Daha önce kimse de olmayan bir isim..

Biraz duraksayinca, aklına geçmişte gördüğü bir rüya geldi Saltuk'un.
Tabi ya.. Nasıl unutmuştu

- Çolpan, ben kız olursa adının ne olacağını bilirim.

- Ne olacakmış ?


~~~

Saltuk etrafını kaplayan sis yüzünden nerede olduğunu göremezken, duyduğu tatlı sese verdı tüm dikkatini. Uzaklardan gelen cılız bir ses. Minimini bir çocuk sesi şarkı mirildaniyordu.

- Çocuk, duyar mısın beni?

- ...

- Ne işin var senin burda ? Daha doğrusu benim ne işim var burda? Nerdeyim ben ya ?

- Görmez misin beni ?

- Hayır , sesini duyarım sadece. Nerdesin bak her yer sis düşersin bir yerden.Gel yanıma.

- Gelemem , imdi zamanı değil.

- Neyin zamanı değil ?

- Yanına gelmememin

- Niye zamanı değilmiş ?

- E değildir de ondan.

-Ne zamandır peki zamanı ?

- Karanlıkta kaldığınız bir vakit gelicem ben. Beni fazla beklersin, imdi bekleme diye derim.
Baba...

- Baba mı?

-...

- Gittin mi, dur gitme

Sisin ardından çıkıp aniden karşısına dikilen ceylan yavrusuna anlamaz gözlerle baktı Saltuk? Ceylanla mı konusuyordu cidden? Yok, rüya olmaliydı gördüğü.

- Gitmem gerek artık.

- Rüya görürüm.

-Bir gün gerçekte de karşılaşacaz elbet.

- Adını de bari bana, güzel gözlü ceylan yavrusu. Adın ne senin?

- Adım...
Birçe.

Son lafını dedikten sonra Saltuk ağzını açamadan, geldiği gibi aniden yok oldu ceylan yavrusu;Saltuk'un içinde garip hisler bırakarak.

~~~

-Ne yani, yavrumuz gelecekten gelip ceylan kılığında seninle mi konuştu Saltuk?

- Evet, yani öyle galiba. Rüyayı gördüğümde çok saçma gelmişti, ciddiye almamaya karar vermiştim ama, nasıl etkilemişse, aklımdan çıkmamış hâlâ.

-...

- O gördüğüm ceylan yavrusu...
Daha sesini duyduğum ilk an, içimde bir şeyler titremişti sanki Çolpan. Gözleri ceylan gözü gibi değil de, sanki insan gözü gibi anlamlı bakardı.

- Tuhaf...
Kün ata da görür böyle şeyler. Başımıza kam mi kesildin Gök yasavulu ?

- Dalga geçme Çolpan ya, ne gördüysem onu dedim işte.

- Birçe...
Ne güzel isim

- Öyle.Biricik demektir, gelsin de benim biriciğim olsun.

-...

- Böylece kızımız kendi ismini kendi koymuş oldu.

...

Salpan 🫀Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin