(1 bahar sonra)
Saltuk gördüğü rüyanın etkisinden anca birkaç dakikada çıkabilmişti. Günün geri kalanında da rüyası aklında dönüp durmuş, dalgın dalgın dolaşmıştı tüm gün sarayda.
Birçe'yi özlediğinden olacak, zaten rüyasında onu goreceginden emindi adam. Ama böyle bir sekilde göreceğini düşünmemişti. O kadar zoruna gitmişti ki her şey ...
Tüm gün öfkeliydi, Alpagu Han'ın bile dikkatini çekmişti bu. Her şeyin suçlusu, onu sevdiginden ve kızından ayıran, gizli saklı yaşamalarına sebep olan bu adama öfke ve nefret dolu bakışlar atmamaya çalışsa da, olmuyordu.
Kendine de kızıyordu, Çolpa'a kızıyordu içten içe. Kendisini korkak olmakla, kendi çocuğu için acunu karşısına alacak cesareti bile gösterememekle suçluyordu.Oysa ikisinin de başka çaresi yoktu ki...
Ama bu düzene duyduğu öfke mantıklı düşünmesine engel oluyordu adamın. Gözünü kararttı Saltuk. Yetmişti bu kadar özlem ve hasret. Ne olacaksa olsundu. Birçe'nin korkak bir babası olacağına ölü bir babası olması bile daha iyiydi ona göre.
~~~~~~~~~~~
- Saltuk!!
Aklını mi kaçırdın sen !- Evet, aklımı kaçırdım Dağ Hanı.
Sabrım tükendi artık. Senin öc sevdan için balamın kimsesiz gibi görünmesine göz yummam. Şimdi gidip obanın meydanında herkese Birçe'nin senin ve benim kızımız olduğunu duyurucam, sen de bu defa bana engel olamayacaksın.Hızla otağın kapısına yönelen adamı kolundan yakalayıp çekti Çolpan Han.
- Ne saçmalarsin sen ?
Meselenin öç olmadığını bilecek kadar aklın yok mu?-....
-Saltuk Alpagu'nun kulağına giderse canını alır senin, bilmez misin ?
- Alsın. Korkak gibi yaşamaktansa ölüp gideyim. Sürekli sana, kızıma hasret yasamaktansa öleyim Çolpan.
Çolpan da iyice sinirlenmişti adamin hâline.
- Doğru dersin, sen korkak olmadığını kendine ispatlayacaksın diye biz sana ömür boyu hasret kalalım dimi ?-...
- Saltuk sen beni öç diye kafayı bozmakla suçlayıp durur, anlamazsın. Bunun için artık gönül koymam sana. Ama bu meselede sadece senin ve kızımın canını düşünürüm, başka hiçbir şeyi değil.
- Ne olacaksa olsun artık hatun. Bitsin bu mesele çok yoruldum. Ben artık size hasret kalmak istemem. Gizli saklı yaşamak istemem. Gideyim uyurken alayım Alpagu itinin canını.
-Saltuk!!
Yeter.Saltuk olduğu yere çöktü. O kadar bunalmıştı ki içinde bulundukları durumdan.
- Kızımın aklı ermeye baslayana kadar böyle mi sürecek...
Babasını kimseye diyemeyecek mi?-....
-Gizli saklı mi görecem onu hep...
Beni özleyip ağlayarak mı büyüyecek Birçem Çolpan Han !?Adamın hâline içi acıdı Çolpan'ın. Dedikleri de içini acıttı. O da nefret ediyordu bu gizlilikten.
Yanına çöküp ellerini tuttu.
- Öyle olmayacak.- ...
- Ben sizi düşünmem mi sanırsın Gök Alpı ? Ben senin özleminle acı çekip durmam mi sanırsın ?
-...
- Gök ordusunun içindeki Dağlı çaşıtlar-
- NE?
-...
- Çolpan Gök ordusunun içinde Dağlı çaşıtlar mı vardır? Neden benim haberim yok.
- Senin tehlikeye girmeni istemedim Saltuk.Sen Gök sarayda yaşarken, elbet o sinsi sarayda öğrenilirdi senin hainliğin. Ne onların senden haberi vardır, ne de senin onlardan.