Usai makan malam, Medina meminta diri untuk ke bilik kerana dia merasakan dirinya terlalu penat.
Dibawa diri kebilik tidur Mikael. Tiba-tiba dia baru teringat bahawa sudah 6 jam dia tidak bersua muka dengan Mikael gara-gara mamma mengajaknya keluar dating bersama.
Klak! Pintu bilik Mikael dibuka. Sejurus itu mata melilau mencari katil. Apabila mata disantapkan dengan alatan perabut itu... Dia apalagi dengan selamba badannya dia membaringkan badan diatas katil itu.
Mata dipejam buat seketika. Sejak-sejak kebelakangan ini dia selalu berada penat walaupun hanya melakukan kerja-kerja ringan. Mungkin bagi dia ringan namun bagi sistem pertahanan badannya berat... Who knows right?
"Seronok berjalan?" soal Mikael yang baru muncul dari walk-in wardrobe bilik itu.
"I takde mood nak gaduh dengan you tau... I penat!" Medina memberi amaran. Macamlah dia tidak tahu bahawa Mikael memerlinya dalam diam.
"Orang kalau penat tidur bukan berjalan," jawab Mikael seraya itu dia mendekati Medina yang sedang baring diatas tilam itu. Tangannya mengelus lembut wanita itu.
"Boleh tak kalau kau bangun then mandi lepastu baru tidur. Aku bukan apa... Aku tak nak kau sakit," ujar Mikael sambil tangan masih lagi mengelus rambut Medina.
"Kenapa? You takut I susahkan you ke?" bidas Medina. Entah mengapa lidahnya lancang menyoal sedemikian.
Terkejut Mikael mendengar ujaran Medina. Dipejamkan mata sebelum dia melepaskan nafas berat.
"Are you still sulking from me, honey?" soal Mikael lembut. Terkerdip-kerdip mata Medina mendengar panggilan itu dari dua ulas bibir Mikael.
Oh no... Puan Medina kita sudah mencair.
No Medina! Kau tak boleh mengalah! Pagi tadi baru je minta maaf sekarang perli-perli pula. Jangan kasi chance Medina!
"Mana ada I merajuk," cantas Medina laju. Tiba-tiba terasa katil disebelahnya tenggelam.
"Medina..."
"Ye suami." Medina tegakkan badannya sambil memandang Mikael yang hanya berseluar pendek.
Amboi! Nak goda dia ke? Matanya meliar keatas dan kebawah tubuh sang suami.
"Aku ada buat salah ke?" soal Mikael lembut. Pandangan sayang diberikan pada Medina. Harap Medina boleh menilainya dari pandangan mata.
"Ye you ada buat..."
"Salah apa?" soal Mikael lembut. Medina diam dan dia memberi pandangan yang sesuatu dan Mikael faham itu pandangan apa.
Mata terbuka luas. Dia tersedar kembali dialam nyata selepas memori indah antara mereka tercipta. Jam loceng digital yang berada diatas meja makeup menunjukkan baru pukul 3:29 pagi.
Dia memandang kekiri dimana Mikael berada dan perlahan-lahan dia mengalihkan badannya menghadap Mikael.
"You nak tahu tak... I-lah perempuan paling bertuah sebab dapat suami macam you even you keras macam batu tapi you treat me like a queen. You sanggup habiskan duit you untuk beli barang yang I suka. You sanggup layan perangai I yang macam budak-budak. Everything you did for me make me fall harder." Medina menyentuh lembut anak rambut Mikael dengan jemarinya.
"Tapi I tak tahu bila masa sesuai untuk luahkan rasa cinta I pada you? Yes sebelum ni I ada luah tapi I kias tapi you tak faham. You know what Mikael... I've love you since we're just 17... It's long time ago. I still remember you cuba selamatkan ibu daripada lanun tu..." Medina cuba menahan sebak. Kejadian 8 tahun lepas kembali berlayar dikotak fikiran.
YOU ARE READING
Mikael's
RomanceSTAND-ALONE sweetness series 1 ☕ Kahwin atas aturan keluarga? Nampaknya macam ye. "You're mine. Mark my words Mikael!" - Clarissa Medina. ⚠️Cringe ⚠️Grammar errors