Gece kulübüne gittiğim geceden beri düşünüyorum umut'la konuştuklarımı o kadar çok konuştum o kadar çok dertleş tim ki içim bomboş kalmıştı ışıkla dolu bir odada karanlığı içine hapseden siyah kutudan farksızdım. Bana numarasını verdi. İstediğim zaman onu arayabileyecemi demeyi de unutmadı.
Hayat ne garip kalbimi dinlendirmek için çıktım bu yolda küçük bir sevgi tomurcuğu kalbime düştü onun nasıl filizleneceğini ancak ben bilebilirdim artık her şeyi akışına bırakma Fikri bana o kadar da yabancı gelmemeye başladı.
Bir gece de harika yakışıklı sarışın orman gözlü ukala bir arkadaş edindim ve Muğla'da tek başıma kalacağım kabusu son buldu.
Beyaz bir sardunya misali yeniden hayaller kurabilirdim. Babaannem akşam eve alkol kokusuyla geldiğim için biraz kızdı çünkü çakır keyifliğin sınırını baya süper müper aşmışdım. O da "bu kadar içilir mi kızım kendine yazık ediyorsun" dedi İtalya'da 16-17 yaşlarında içki içmeye başlamıştım ondan alkole azıcık direncim vardı gene de gece o kadar içeceğimi düşünmemiştim.Sabah babaannemin büyüttüğü güllerin eşsiz kokusuyla uyandım. Penceremin arka bahçedeki deniz görmesi deniz kokusunun odama dolmasına yetiyor oluşu ilk gözümün açıldığı an gülümsememi sağladı. Bu olayın bütün yaz tekrarlanmasına bayılıyorum.
YAZARDAN
Eftelya uyandıktan kısa bir süre sonra yatakta keyif yapıp kalktı lavaboda elini yüzünü yıkayıp babaannesi ne kahvaltı hazırladı. Babaannesi fulya hanım 68 yaşında olmasına rağmen hala 60 yaşında gibi duran ton ton bir babaanne 'ydi ve bu gün öğlen oturduğu mahallenin kadınlarıyla evinde toplaşıp gün yapıcaklardı. O yüzden saat ikiye kadar kısır,kıymalı poğaça, patatesli börek, limonlu sorbe, traliçeyle menü son buluyordu ondan Eftelya kahvaltıyı hazırlarken bir yandan da yemekleri yapmaya koyulmuş oldu. Fulya hanım torununun kurduğu kahvaltı masasına oturduğunda içi hoş olmuştu sonuçta bu yaşta gezip tozarken evde ona yardım etmeyi ihmal etmiyordu. "Hadi torunum yeter bu kadar uğraştığın gel oturda ağız tadıyla kahvaltı edelim."dedi
EFTELYA'DAN
Babaannem'i kırmadan masaya oturdum. Deminden beri kendimi gelinim mutfakta da gibi hissediyorum koştur koştur sanki peşimde kaynanam var ayy Allah korusun evlilik ve ben hayal dahi edemiyorum daha annemi çekemiyorum birde elin adamını mı çekicem. Yanlız şimdi yerken fark ettim çok güzel humus yapmışım ellerime sağlık. "Kızım misafirler geldiğinde eminim hepsini çok seviceksin bu mahallede oturanlar iyidir hem senin yaşında birnaz teyzenin kızı var iyi arkadaş olursunuz." "Tamam babaanne önce bir tanışıyım." Dedim biraz sitem ederek. Kahvaltıyı bitirince evi temizledik sonra da misafirler için sofra kurdum saat 2 olmuştu zil çalınca hızla kapıya gittik. Misafirler gelmişti 8 tane ton tonundan teyze vardı ve benim yaşlarımda bir esmer güzeli kız girdi içeri. "Hoşgeldiniz" dedim naif sesimle onlar da "hoş bulduk" deyip salona yöneldiler. Oturdukların da konuşmaya daldıkları sırada "eeee Eftelya kızım ne okuyorsun"diye sordu teyzelerden biri ben de "ekonomi okuyorum" dedim. Kadın bir anda sanki güzel bir haber almış gibi sözüne başladı "aaaa ne güzel benim kardeşimin oğlu da ekonomi okuyor."dedi bir saat geçtikten sonra çayı demlemek için mutfağa gittim arkamdan adım sesleri duydum arkamdan esmer kızında geldiğini gördüm."Bir sorun mu var"dedim koyu kahverengi gözleri ile bana bakarken "hayır sadece yardım edebileceğim bir şey var mı diye sormaya geldim" "hayır teşekkür ederim ama yardım edilecek bir şey yok bu arada adınız nedir?" İçten bir gülümseme ile"nergis ben iki ev ötenizde oturuyoruz " dedi "gerçekten o kadar yakın oturmamıza rağmen seni hiç görmedim." "Bende "dedi.
Eftelya çayı demledi ve misafirlere yemeklerden ikram etti akşamüstü olmayı yakındı artık misafirler evlerine geri dönüyordu. Babaannem bir teyze ile konuşurken oğlun daha gelmedi mi dedi kadın ise hayır ama birkaç dakika içerisinde burada olacağına eminim dedi neyden bahsettikleri hakkında en ufak fikrim yoktu belki de göreceklerim geri dönüşü olmayan bir yola sokacaktı beni.
Kapıyı kapatacakken tanıdık bir ses duydum "dur kapatma" diyen kişi umuttu burada ne işi vardı evi onunla tarif etmemiştim bile ve dün geceden beri onu hiç görmemiştim arkamdan gelen kadın sesi ile dondum sanki ayaklarım yere çivilermiş gibiydi. "Oğlum geldin mi sonunda burada unutuldum sanmıştım." Demin babaannemle konuşan kadın nın oğlu muydu Umut?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Milano meselesi
AcakEftelya öykü son 20 yaşına kadar İtalya'da yaşayan genç bir kızdı ama annesi ve üvey babasıyla can sıkan tartışmalarından sonra babanesinin yanına Türkiye'ye gelir. Muğla'da yaşayan babanesinin yanında Bir yaz geçirecek olan Eftelya orada umut diye...