12 | 𝑯𝑨𝑹𝑹𝑨𝒁 𝑿 𝑨𝑫𝑹𝑰𝑨𝑵𝑨

12.4K 638 57
                                    

'Aku dekat mana ni? Bukan semalam duduk dekat lobi ke?'

*flashback*

Terlihat dari jauh, Harraz sedang menuju ke arahnya dan apabila Harraz tiba di ruangan itu dia berlagak seperti mengenali Adriana.

Aik main phone? Ingat datang nak pujuk kita. Huh.

Ting!

Tertera nama 'abang beku berketul'
'Malas nak baca!'

Harraz: You better reply my message before anything happen babyboo!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Harraz: You better reply my message before anything happen babyboo!

Mata Adriana terpisat-pisat membuka mata.

"Man... Mana mama dan babah? Ni bilik siapa?" Bisik hati kecilnya.

Tidurnya terasa terganggu apabila terasa ada tangan yang bermain diperutnya. Terasa hangat hembusan nafas seseorang di tulang lehernya dari arah belakang. Adriana masih memejamkan matanya suasana ruang itu sangat gelap dan dia sangat takut pada kegelapan. Dihiraukan perasaan yang mengganggu dirinya. Tidak mungkin Harraz mengangkatnya.

Sudah!! Ini kalau bukan hantu mesti orang yang jadi hantu. 

"Arghhhhh!!!! Hai...yakkk!!!" Tendangan maut di lepaskan walaupun matanya masih tertutup.

Adriana cuba berani kan diri memusing badannya, alangkah terkejutnya saat melihat sosok tubuh yang amat dikenalinya.

Gedebuk!!!!!

Kornea mata Adriana terus dibuka seluasnya apabila wajah tampan Harraz Mikael, jejaka kesayangannya berada di bawah katil.

"Adeh! Woi setan sakit tahu tak!!" Jerit Harraz sambil mengurut belakangnya.

"Dekat mana ni??" Omel nya sendirian.

'Macam mana abang Raz ada disini? Jadi dia ke yang dukung aku semalam?"' Bisik hati Adriana.

Semalam satu hari Harraz asyik mengusiknya sehingga tidak mahu memberikan kunci bilik. Kali ini kita jangan kasi chance lagi. Harraz bingkas bangun dari kedudukannya itu dan berdiri tegak di hadapan Adriana. Silap langkah pasti dia akan dihempap oleh Harraz.

"Tak payah nak acah-acah tidur!" Bisik Harraz dengan suara serak basah sambil tangannya mengunci kedua-dua tangan gadis itu daripada bangun dari katil.

"Ade... Adeh... Sakit lah abang Raz! Keluar sana! Pih! Pih. Ini bilik Iyan." Dia menolak kasar tubuh sasa itu sepenuh tenaganya.

Renungan tajam Harraz yang samar-samar dek lampu luar, ish sangat menggerunkan.

'Bangun tidur, marah. Siang malam marah ish tak penat ke abang Harraz!' Adriana mengomel sendirian.

Harraz mengelus lembut rambut Adriana tanpa dia sedar Harraz sedang merenung tajam ke arah bahu yang agak terdedah itu. Dia tidak peduli dengan mulut becok adiknya yang sedang membebel malah dia lebih tertarik dengan bahu putih gebu milik Adriana.

ABANG BEKU RED FLAG || (C)Where stories live. Discover now