Rumah banglo tersergam indah milik Malik Khan dan Maria Jane semakin sunyi. Ini kerana anak-anak nya sudah mula dengan kehidupan masing-masing. Hanya Adriana sahaja yang berada di rumah itu.
*Ting*
-Unknown-
"Hey love! Long time no see, wanna see a surprise?"
"I know you love surprise"
"Apa kata kita jumpa dekat kandang kuda favorite you? What say you?"Sejak Adriana berbaik semula dengan Harraz. Pesanan ringkas ini sering diterima hampir setiap hari. Entah dari siapa dan apa motifnya sehinggakan Adriana sendiri malas mahu ambil tahu.
Dalam waktu yang sama, Ryan cuba menyelidik sesuatu yang tidak kena sejak dia bersama sepupunya. Dia yakin pasti ada yang mengganggu fikirannya.
"Hello Raz, aku rasa ada orang cuba umpan Iyan untuk bagitahu sesuatu."
"Maksud kau?" Soal Harraz dengan tenang.
Saat ini tiga jejaka kesayangan Malik Khan berada di tempat yang sama iaitu di Norway. Hanan dan Linda bercuti di sana untuk beberapa hari. Walaupun mereka berdua sibuk, Hanan akan berusaha mencari waktu untuk melawat adik kembarnya. Alang-alang sudah sampai ke sini apa salahnya melawat si kembar.
"Aku syak orang ni tahu tentang Harriz. Kau nak aku siasat ke?"
"Look! Kau buat macam biasa je. Aku cuba borak dengan Iyan. Nanti kau check detail pengirim. Kalau betul orang itu tahu tentang keadaan Harriz, boleh jadi Adriana datang ke sini. But be careful!" Jelas Harraz. Ryan hanya menurut perintah.
Sejak daripada itu, Ryan mengikut Adriana kemana sahaja gadis itu ingin pergi. Dia tidak mahu apa-apa terjadi pada sepupunya. Dia sudah menganggap Adriana seperti adiknya sendiri.
"Beb! Kalau I nak tanya sikit boleh?" Soal Ryan.
"Aik selama ni tak pernah minta izin pun." Muka Ryan terus berkerut. Ish dia ni sebiji Harraz tau. Patut lah tak sebulu.
"I tengok you macam ada masalah je. Apahal? Share la dengan I mana tahu I boleh tolong ke?" Jelas Ryan. Dia cuba mengorek rahsia walaupun dia sudah tahu inti patinya.
"I okay Ryan. Cuma lately ni I selalu dapat mesej entah dari siapa lepas tu asyik kata nak jumpa I dekat kandang kuda. You pun tahu kan kandang kuda tu sangat bermakna untuk I. Hanya I dan Harraz.." Ryan mencelah sebelum Adriana menghabiskan ayatnya.
"Maksud you? Orang tu nak jumpa you dekat sana then untuk apa dia nak jumpa you dekat sana pula tu? Something fishy ni." Ryan cuba meneka.
"Maybe. I don't know Ryan. Tapi orang itu asyik cakap 'surprise'. Entah you rasa patut tak I bagitahu abang-abang I?" Adriana cuba meminta pandangan Ryan.
YOU ARE READING
ABANG BEKU RED FLAG || (C)
Romance"Dia memang tak boleh senyum langsung ke?" Ujar Adriana Humayra "Tak kau apahal? Semua benda nak kena ada aku ke?" Siapa lagi kalau bukan Harraz Mikael "..... kenapa abang Harraz tak suka Iyan? Kenapa bersikap dingin dengan Iyan, lepas tu kan tengki...