61 | ABANG BEKU RED FLAG

11K 590 98
                                    

Malam itu, selesai makan malam bersama ahli keluarganya yang lain. Harraz membawa Adriana ke biliknya.

"Daddy, kenapa aunty ikut kita? Daddy suka dia eh? Hi hi hi..." soal Adeena.

"Mana sayang belajar cakap macam ni eh?" muka Harraz sudah merah padam menahan malu.

'Mana lagi dia belajar kalau bukan aku. Aku kan suka usik Adriana. HAHAHAHA!'

"Jom kita masuk dalam dulu. Lady first my dear, babyboo." Harraz memberi laluan kepada Adriana untuk masuk dahulu.

"Aryan, Adeena sebenarnya daddy nak kongsi satu cerita tapi daddy nak tanya satu soalan, anak-anak daddy masih nak excited tak nak jumpa mummy tak ke dah putus harapan dah?" soal Harraz.

"Mesti lah nak daddy. Deena rindu mummy. Deena nak hi hug mummy daddy, please" Adeena sudah mula merengek. Calm down little boo.

"Actually mummy you ada you sejak you lahir lagi. It's just mummy got work to do, so she have to go far from us but it just for while. That why daddy tak pernah bawa you all jumpa mummy. I know every night you all keep asking about mummy before you going to sleep. And what I did tell you? One day you'll meet her. I always remind you to keep dua' for her, it is?" jelas Harraz.

Dia meletakkan si kembar di atas pangkunya.

Adriana terpaku melihat Harraz menjelaskan pada anak-anaknya. Walaupun masih berumur tujuh tahun tetapi mereka seperti sudah cukup matang dalam mengenal erti hidup. Pasti Harraz mendidik mereka dengan penuh kasih sayang. Mereka begitu santun dan menurut arahan suaminya.

Dia malu dengan dirinya sendiri kerana ego, dia hilang kawalan sehingga pergi meninggalkan anak-anak bersama suaminya sendirian.

Tetapi saat dia pulang ke pangkuan suaminya, apa yang dia dapat? Tanpa ragu Harraz menerimanya dengan hati yang terbuka kerana apa? Kerana cinta Harraz pada Adriana begitu tulus dan ikhlas. Dia juga sepatutnya dari awal dudah sedar bahwa suaminya mampu melakukan apa sahaja untuk tahu keberadaan isterinya.

Itu lah orang kata, kadang kita tidak sedar akan perbuatan kita. Sering kali melakukan kesilapan sehingga orang tahu tindak tanduk kita. Harraz tidak semudah itu mempercayai cerita dari orang luar. Pengalaman lalu mengajar dia untuk lebih berhati-hati dan perlu selidik dahulu sebelum menuding jari tanpa usul periksa.

"Daddy, maksudnya mummy datang sini jumpa kita ke? Wah aunty nanti boleh jumpa mummy kita juga." jawab Adeena. Wajahnya mula menunjukkan perasaan teruja.

"Little boo, I think it's time for you to meet her. Do you guys miss your mummy?" soal Harraz dengan nada yang teruja.

"Mesti lah daddy. Hari-hari Aryan berdoa supaya mummy datang sini jalan-jalan dengan kita dekat rumah tinggi ni." balas Aryan.

Adriana masih kaku di sebelah Harraz. Air matanya sudah mula mengalir melihat anak-anaknya begitu teruja untuk bertemu dengannya.

"Sebenarnya ini lah mummy you all. Tadi Aryan kata muka aunty sama dengan mummy kan. Memang lah sebab ini lah mummy you all." jelas Harraz.

Adeena dan Aryan yang masih di pangku Harraz terkejut lalu memandang ke arah Adriana.

"Come here sayang. Sit here with me." Harraz menarik tangan Adriana dengan lembut untuk duduk di sisinya.

"Are you serious daddy?" Adeena terkejut melihat daddy nya mengangguk laju.

"Yeah!!! Abang kita ada mummy!" jerit Adeena.

ABANG BEKU RED FLAG || (C)Where stories live. Discover now