~4~

33 5 0
                                    

– Justin! Várj már egy kicsit! – fogtam meg a karját.

– Mit kéne tennem? A hirtelen megváltozott anyám nem volt itthon egy hete, mert elcsalogatta magához egy rejtélyes alak. Kétlem, hogy ez az apám lenne, és valószínűleg anyának baja esett. Apa lelépése után ki nem állhatta az idegen férfiakat, eggyel sem állt szóba, semmilyen körülmények között.

– Szerintem ezek elhamarkodott következtetések.

– Ha kiforgatjuk a világot a négy sarkából, mi akkor sem fogjuk megtalálni. De vannak, akik erre szakosodtak.

Mielőtt bármit mondhattam volna, Justin már is tárcsázta a segélyhívó vonalát.

– Igen, tessék! – vette fel egy hölgy a telefont.

– Jó napot! Egy eltűnést szeretnék bejelenteni. Én Justin Gates vagyok, 20 éves, és a napokban értem haza külföldről. Az anyámmal, aki rendszeresen ivott, két éve nem beszéltem. Most meg akartam látogatni, erre kiderült, hogy egy hete találkozott egy ismeretlen alakkal, azóta nem látták.

– Értem. Tudna esetleg még ennél is egy kicsit több információt mondani?

– Állítólag leszokott az italról, és engem akart megkeresni. Az illető, akivel beszélhetett, lehetett az apám is, de én ezt nem igazán hiszem.

– Az apja hol van most?

– Nem tudom. Tizenhét éve elhagyott minket.

– Értem. Küldjön el nekünk minden adatot magáról, a szüleiről, az anyja címét, és hogy hol láthatták pontosan utoljára. Igyekszünk ezek alapján megtalálni a keresett személyt.

– Rendben! Köszönöm! – azzal letette a telefont.

– Én csak azt nem értem, hogy miért nem keresett meg engem vagy Jennyt, ha rólad szeretett volna érdeklődni – szólaltam meg, miközben ő leadta az adatokat – Mi vagyunk a legjobb barátaid.

– Ezt én sem. Talán azt gondolta, hogy nem hisztek majd neki, vagy hogy nem árultok el.

– Na jó, ez igaz.

– Most meg lehet, hogy valaki átverte, és bajba került. De anya akkor sem olyan buta. Mit mondhattak neki rólam, amivel csapdába csalhatták? Semmije nincs itthon, amivel elindulhatnánk egy úton, hogy merre lehet? A laptopja... Csatlakoztatva van a telefonjához. Az eszközkeresőn megnézhetnénk.

– Ha egyáltalán még nála van a telefonja.

Gyorsan felmentünk Justin anyjának a szobájába, és felnyitottuk a laptopját. Soha nem használt kódot hozzá. Bekapcsoltuk az eszközkeresést, de nem mentünk vele sokra.

– A helyzet nem elérhető – mondta a barátom.

– Nézd meg az utolsó bejelentkezést.

– A "semmi közepén" egy hete – jegyezte meg halkan.

– Mi?

– Nem ad ki semmilyen címet. Egy üres területet mutat, ahol még út sincs.

– Próbáld meg a műhold nézetet.

– Itt vannak valami szürke épületek, de... Nem tetszik ez nekem. Mit akarnának egy középkorú, alkoholista nőtöl?

– Nem tudom.

Az járt a fejemben, hogy talán nem kell a rendőrségre várnunk, de nem akartam Justint semmi veszélyesbe belerángatni. Az ő anyját valószínűleg nagyobb eséllyel találnánk meg, mint az enyémet, de ehhez más segítségére volt szükségem.

A maffia angyalaOnde histórias criam vida. Descubra agora