Eltelt pár nap az események óta. Apa megint magába zárkozott, és csak egyedül foglakozott az ügyünkkel, de ez engem most már nem annyira érdekelt, ellentétben Justin anyjának az eltűnésével. Martin még nem mondott semmit, viszont Justin kapott egy biztonsági kamerafelvételt a rendőrségtől, amit Jennynél néztünk meg hárman.
Az utcai felvételen az látszott, hogy Pamela bement egy kávézóba, majd amikor pár perccel később kijött onnan, egy autó közeledett felé, kiszállt belőle két férfi, akik Pamelat lefogták, és akarata ellenére betuszkolták az autóba, aztán elhajtottak. Konkrétan emberrablás történt.
– Úristen! – jegyezte meg Jenny látva a felvételt.
– Ha csak egy héttel érkezem korábban... – emésztette magát a barátom a történtek miatt.
– Tényleg nem lehet, hogy az apád raboltatta el? – érdeklődött a barátnőm.
– Nem hiszem. Az, aki a házasság elején lelép, mert a felesége alkoholista, és nem jön vissza évekig, még a fiáért sem, miért csinálna ilyet?
– Nem tudom. Tulajdobképpen mit tudsz róla?
– Azt, hogy... Anya nagyon szerette. Minden egyes nap átkozta, de én láttam a könnyes szemeiben, hogy csak a benne hagyott üresség és fájdalom szólal meg belőle. Egyébként állítólag egy rossz hírnevű ember volt. Külsőre megnyerő, de eléggé kétes ügyei voltak. Rablások, csalások, emberek bántalmazása. Legalábbis anya ezt mondta.
– És nem ő raboltatta el... Hagyjuk már!
– De miért tette volna? Amikor egyszerűen csak fel is kereshette volna.
– Szerintem nem ő volt – szóltam közbe – És ha vissza is akarna térni, nem így hívná fel magára a figyelmet.
– Egyetértek Cathtel – helyeselt Justin.
– Akkor? – nézett ránk kérdőn Jenny.
– Átküldöm magamnak a videót Pamela elrablásáról – mondtam – Megmutatnám valakinek.
– Kinek? Cath, ha ebbe belekevertél valaki mást is, én esküszöm, hogy nem állók jót magamért – fenyegetőzött a barátom.
– Justin, ha csak a rendőrségre hagyatkozunk, az anyád nem fog előkerülni élve. De lehet, hogy még csak annyit sem fogunk tudni róla, hogy egyáltalán mi történt vele pontosan.
– Miért, ki tudna róla bármi mást?
– A srác a bárból.
– Na ne! Az a bájgúnár?
– Miről maradtam le? – kíváncsiskodott Jenny.
– Hát úgy látszik, hogy Cath az idősebb pasikra gerjed be.
– Úgy látszik, hogy Justinnak a vörösek jönnek be inkább. Csak fogalma sincs arról, hogy a kis vöröskéje az én bájgúnárommal kufircol.
– Hogy mi van?! – akadt ki teljesen a barátnőm az újdonságok hallatára.
– Nehogy meg mert mutatni neki a videót! – szegezte rám a fiú a szigorú tekintetét – Semmi köze nincsen az én családi életemhez.
– Már késő. A segítségét kértem, mert ő valószínűleg pontosan tudja, hogy hol is van Pamela.
– Belevontál egy bűnözőt az ügybe...
– Az anyád járt egy bűnözővel.
– A te anyád volt egy bűnöző!
Kezdtünk egyre jobban egymásnak feszülni, amit Jenny már nem bírt tovább nézni.
– Héj, álljatok már le! Most az a fontos, hogy Pamelat megtaláljuk. Nem, Justin?
BINABASA MO ANG
A maffia angyala
Mystery / ThrillerMinek szépítsük? Az életem ott baszódott el, amikor anya nyolcéves koromban egy szó nélkül eltűnt. Az apám tíz éven át kereste eredménytelenül, közben elfelejtette azt aprócska tényt, hogy van egy, most már tizennyolc éves lánya is, akire azért figy...