A méretekkel mindig, mindenki bajban van...
Legyen az fiú vagy lány, idősebb vagy fiatal.
Kis huncutok, miken jár az eszetek?
*
**
***
Ez a rész a fejezetek hosszáról fog szólni! (Mégis mit gondoltatok? Nem írok 'azokról' a témákról ilyen posztot, legalábbis; most nem)
A wattpad-os írásokról fogok nyilatkozni, mert ebben a világban merültem el és nem is tervezem elhagyni még jó ideig.
Olvasóként és íróként is jelen vagyok, így ismerem már mindkét oldal nagy dilemmáit.Mindig bajban vagyunk vele:
Mennyi is, az annyi?
Ami még befogadható olvasóként, szóval ne legyen egy fejezet, egy órás elolvasva. De ne is legyen túl rövid.Rengeteg krimit olvastam és néztem ilyen filmeket is. Vannak a túszmentő akciók, amikor ki kell szabadítani az embereket. Van egy taktika, amit alkalmaznak ilyenkor:
- Csepeg..., folyik..., özönlik...! – Előbb egy-két túszt próbálnak kiszabadítani, majd többet és végül mindenkit.
Azt gondolom, hogy a Watty-n is így érdemes írni. [Times New Roman 12-es betűméret]
Most regényekre vonatkozva én így gondolkozom! (ez az én egyéni meglátásom, és csak azért írtam le számokban, mert több helyen olvastam a kérdést. - Sokan szeretnének konkrét számszerű adatokat látni.)
- Első néhány fejezet lehet 2-3 oldalas (1000-3000 szó)
- Utána, megismerve jobban a karaktereket; 5-6 oldalas (3000-4000 szó)
- Amikor már a sztoriban vagyunk benne, és az olvasók is rákaptak; 6-10 oldalas is lehet.
Persze a fejezetek néha hosszabbak, máskor rövidebbek. Attól is függ ez, hogy mennyit kíván meg az adott rész.
Azt tudom, hogy amikor elkezdek egy történetet olvasni és már az első fejezetnél ilyen 40 -50 perces olvasó időt mér a kis sávban felül, az engem kicsit elriaszt. Főleg, ha társul azzal, hogy az eleje csupa-csupa leíró magyarázó rész.
******************************
Ha bármilyen kérdés felmerül, akkor kommentben szívesen elbeszélgetek a témában!
YOU ARE READING
Kreatív írás - saját szemmel / Agymenéseim /
HumorMostanában foglakoztat, hogyan írhatnék jobban, hogyan lehetnének életszerűbbek a karaktereim. Úgyhogy elkezdtem kutatni és feladatokat gyártani magamnak. Ha mást nem is, de magamat elszórakoztatom; miközben így "hangosan gondolkodom"!