2

4K 328 102
                                    

*İyi okumalar 🖤

Sezgin: Yedeklere ismimi geri yazdırdım. Tiyatro hocası tüm replikleri ezberlemiş olmamın bunun için yeterli oduğunu söyledi. Ayrıca annen tiyatro hocası diye başkan olmuşken fazla haktan bahsetmişsin.

Sezgin: Yakında başrolü de alacağım.

Niver: Sezgin ben dört senedir başkanım. Annem bu sene okulumuza eğitime geldi.

Niver: Tebrikler bu sefer de bok etmemeye çalış.

Sezgin: Düzgün konuş.

Niver: *Mahvetmemeye çalış. Oldu mu?

Sezgin: Aferin.

Niver: Sabır.

Sezgin: Senin durmadan örgü ören, Meg'in dadısını oynadığını öğrendim. Deli, huysuz cadı rolü sana uyuyor.

Niver: Sağ ol.

Sezgin: Bu kadar mı? Az yükselmeni beklemiştim.

Niver: Seninle uğraşmak istemiyorum. Provalarda hep yüz yüze olacağız. İyi geçinemiyorsak birbirimizi oyun dışında görmezden geliriz.

Sezgin: Bence de

Sezgin: Bu arada benim almam gereken role sevgilini koymuşsun. Bir daha bana torpille ilgili dem vurma. Bu resmen çifte standart.

Niver: Bunu nereden duydun?

Sezgin: Sahne arkasında çok dedikodu dönüyor. Saklıyor muydunuz? Yazık oldu.

Niver: Bir yerlerden duyduğun şarkılarla ben söylüyormuşum gibi oynama.

Niver: Gonca, senin aksine yıllardır rol kapmak için degil yeteneğini geliştirmek için çalışıyor.

Niver: Sosyal medyada popülerliği artsın diye sadece başrol için seçmelere katılmıyor.

Sezgin: İlkokuldan beri tiyatroyla uğraşıyorum.

Sezgin: Üniversite de Sahne Sanatları bölümünü hobi olsun diye seçmedim.

Sezgin: Ön yargılarını götüne sok.

Niver: Tiyatroya gönül verdiğini mi söylüyorsun?

Sezgin: Sizin kadar kasmak yerine keyfini çıkarıyorum diye ciddi gözükmesem bile evet.

Niver: Sadece başrole gönül verme o zaman.

Niver: Tiyatro oyunculardan figuranlara; sahnede kullanılan eşyalardan sahne arkasındaki ekibe kadar bütündür.

Niver: Her biri de aynı derece önem taşır. Tek kişilik stand up yapmıyorsun ki onda bile arkada ekip var.

Niver: Meg'in sevgilisi rolü sana uymuyordu. İçine kapanık ve kasvetli birini canlandırmak için yeterli değilsin.

Niver: Ya da rolün alt metnini umursamadan karakteri es geçip replik bazlı davrandın.

Niver: Sahnende kasvet olmadıği için rolü sana verdirmedim.

Niver: Her role girmeyi başaramıyorsan, kendine uygun roller için seçmelere girmelisin.

Niver: Eğer Meg'in cazgır annesi için seçmelere katılsaydın ellerini sallayıp durmana rağmen rol senindi.

Sezgin: Hakaret etmeye mi çalışıyorsun?

Sezgin: Estetik hastası tiki yaşlı kadın rolü bana uyuyor muydu?

Niver: Mimiksizliğine 'karakter estetikli' diye bahane sunabilirdin. Sana fikir veriyorum.

Sezgin: Sadece üniversitenin tiyatro seçmeleri diye ciddiye almamıştım.

Niver: Bir dahakine alırsın.

Sezgin: Okulun tiyatro ekibine de başvuru yapacağım. O zaman görüşürüz.

Niver: Sahne sanatlarının tiyatro bölümü, okulunkinden daha az yorucudur. Okul tiyatro ekibi şehir şehir geziyor. Senin saçın bozulur, boşver.

Sezgin: Bu lafların hepsini yiyeceksin.

Niver: Merakla bekliyorum.

Seyir Vakti (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin