9 (Tiyatro Kulübü)

1.9K 253 34
                                    

*Seyir Zevki ismini Seyir Vakti olarak değiştirdim. İyi okumalar 🖤

Meg As Kadro
(/Niver-dadı/, /Kamil-Meg/, /Gonca-Meg'in sevgilisi/, /Hülya-Hizmetçi/, /Nurbanu-kardeş/, /Bilgin-baba/, /Umut-ağaç/, /Şahin-aşçı/)

Niver: Gonca, yedeğinden tamamen kurtulmak ister misin?

Gonca: Şu an daha çok istediğim bir şey yok. Kızın benim dikkatimi dağıtmak için götünü açmadığı kaldı.

Kamil: Keşke onu da yapsa.

Nurbanu: Kamil, peşinde onlarca kız varken kızlara doymuş olman gerekmez miydi kardeşim? Ne bu abazalık?

Kamil: Yalnız kardeşim demezsek...

Şahin: Bu uşak sana yürüyor Banu

Nurbanu: Allah korusun.

Kamil: Artiste bak.

Niver: Gruptan yazma nedenim bu konunun hepinizi ilgilendirmesi. Gonca özellikle seni ilgilendiriyor.

Niver: Sezgin ona haksızlık yaptığım konusunda diretiyor. Rolün onun hakkı olduğunu savunuyor. Bu yüzden rol için okul sayfasında herkese açık yarışma düzenlemek istiyor. Kimin kim olduğu belli olmadan, rol yapacaksınız. Seslerden tanıyan olsa da çoğunluk anlamayacağından haksızlık olmaz diye düşünüyorum.

Niver: Gonca sen kendine güveniyor musun?

Gonca: O paçozun haddini tekrar mı bildirmeliyim? Zevkle.

Bilgin: Niver, haksızlık yaptın.

Niver: Ne?

Bilgin: Sezgin'e haksızlık yaptığını kabul etmelisin. Seçmelerde karakterin her sahnesini eksiksiz canlandıran tek kişi oydu. Gonca'nın ezberlemediği kısımlar vardı.

Niver: Kızın mimikleri kötüydü.

Bilgin: Bunu sadece sen düşündün.

Hülya: Bence de kötüydu. Durmadan elini kolunu sallıyordu.

Niver: Sağ ol Hülya.

Bilgin: Kadın, kadının düşmanı harbi. Özellikle güzel ve yetenekli birini görünce kuduruyorsunuz.

Niver: Bilgin, şaka mısın?

Bilgin: Sadece söylemek istedim.

Gonca: Sezgin benden daha mı iyiydi?

Bilgin: Şu an hayır ama seçmelerde senden daha iyiydi.

Niver: Böyle düşünen başkası var mı?

Nurbanu: Gonca doğru seçimdi.

Gonca: Bence de Gonca doğru seçimdi. (☹)

Hülya: Tabi ki Gonca, saçmalamayın.

Umut: Ben ikisinin de provasını izlemedim ama Gonca iyi rol yapıyor.

Şahin: İkisini de izledim ve Niver'e Gonca'yı seçmesini söylemiştim. Diğer kız fazla yapaydı.

Kamil: Kolay seçim, Gonca.

Niver: Bilgin sen dışında herkes benimle aynı kararda olduğuna göre konuyu kapatalım.

Niver: Gonca, Bilgin'e rolü hakkınla aldığını göster.

Gonca: Yarışmayı kazanacağım.

Niver: Kazanacaksın.

Kamil: Gazlayın birbirinizi.

Kamil: Kadrodan memnunum ama eğer diğer kız kazanırsa değişecek miyiz?

Niver: Hayır, sadece özür dileyeceğim.

Bilgin: Bu yine haksızlık olur.

Niver: Ekrem'le seni de karşılaştıralım mı Bilgin?

Bilgin: Benim için sorun yok.

Hülya: Az önce ne öğrendim biliyor musunuz?

Hülya: Bilgin birden Niver'le restleşmeye başlayınca dedim ki kesin diğer kızı tanıyor.

Hülya: Çocukluk arkadaşıymışlar. Bilgin, haksızlığa uğrayan birini değil arkadaşını savunuyorsun.

Bilgin: Haksızlığa uğrayan arkadaşımı savunuyorum.

Niver: Bilgin, Sezgin'in önceki oyunlarında diğerlerine haksızlık yapılmadı mı? Bizim seçmeler başlamadan da babası sahne dekorlarını karşılayıp kostümleri yeniletmiş diye duydum. Bunun için ne diyeceksin?

Bilgin: Sezgin'in bunları istemediğini biliyorum. Neyse, kadınlarla savaşılmaz. Yarışma sonuçlanınca konuşuruz.

Niver: Savaşta değildik, konuşuruz.

Seyir Vakti (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin