5 (Tiyatro kulübü 2)

2.6K 267 47
                                    

*İyi okumalar 🖤

Meg Yedekler●

(/Can-ağaç/, /Sezgin-Meg'in sevgilisi/, /Banu-Kızkardeş/, /Jankat-Aşçı/, /Ekrem-baba/, /Fatma-hizmetçi/, /Bahtiyar-Meg/)

Niver: Yarın provaya katılamayacaklar varsa mazeretiyle birlikte şimdiden haber versin.

Can: Atılmak istemiyorum ama ağacın yedeği olur mu?

Niver: Ağaç her sahnede olan önemli bir figür.

Can: Köşede durmadan kendi kendine konuşacak bir ağaç olması sadece bana mı garip geliyor?

Sezgin: Senaryoyu kim yazdıysa roman-masal türü karışık olsun demiş.

Niver: Ben yazdım.

Banu: Profesyonel sanıyordum, tebrikler.

Niver: Eğitimini aldığımdan acemi sayılmam. Teşekkürler.

Sezgin: Bu arada gündelik yaşam tiyatrosunda ağacın konuşması hâlâ saçma.

Niver: Olayın alt metnini yine anlamamışsın.

Niver: Bitkiler de insanlar kadar canlıdır. Her canlının kendine ait dili vardır. Biz anlamasak bile bitkiler  konuşur.

Niver: Sahnede durmadan söylenen ağacı sadece seyirciler duyar, ev hanesi konuştuğunu anlamaz.

Niver: Bu da yeterince gerçek hayattır.

Sezgin: İkna oldum.

Niver: Olmasan da önemi yoktu.

Banu: Sizin aranız mı kötü?

Sezgin: Kişisel bir problemim yok.

Niver: Benim de.

Sezgin: Tartışılır.

Jankat: Burada tartışmayın.

Jankat: Aşçıyı oynayan çocuk gibi laz taklidi yapmama gerek var mı? Replikleri düz ezberledim.

Niver: Şahin yapamazsa, seni deneyeceğiz. Eğer as kadroya geçmek istiyorsan bence ağzı çalış.

Jankat: Tamam.

Banu: Benim yedeği olduğum kişinin de ismi Banu'ymuş diye duydum.

Niver: Nurbanu, hizmetçi rolünde. Sen Hülya'nın yedeğisin.

Ekrem: Babanız geldi, susun.

Ekrem: Niver başkan, bir krallık yapıp beni as'a alsana. Sanat gibi küfrederim yemin ediyorum.

Niver: Bilgin'le ikinizi sahneye alır duruma bakarız.

Ekrem: Adamsın.

Banu: Anne rolünde neden kimse yok?

Niver: O rol için düşündüğüm biri var. İki haftaya akıllanıp kabul etmezse, başka birini seçeceğim.

Sezgin: Şaka mı bu?

Fatma: Ben gelemeyeceğim, çalışıyorum.

Niver: Tamamdır.

Niver: Bahtiyar sen bir şey yazmadın.

Bahtiyar: Başrolün yedeklerinin şansı olmadığını herkes bilir. Boşuna gelmeme gerek yok. Kamil sakatlanırsa, haber edersiniz.

Niver: Sezgin ile aynı kaderi paylaşıyorsunuz.

Niver: Sana da sadece bir role takılı kalma demiştim. Meg hovarda bir tip, sana fazla uymamıştı.

Bahtiyar: Bir şey demedim.

Niver: İkinci dönem ağır abili bir oyunumuz var, tam senlik. Boş yere kendini yıpratma.

Bahtiyar: Sıkıntı yok yine de gelemiyorum. Barda çalışıyorum, biliyorsunuz.

Niver: Tamamdır.

Niver: Diğer herkes tamam mı?

Banu: Tamam

Sezgin: Tamam

Ekrem: Tamam

Jankat: Tamam

Can: Tamam

Seyir Vakti (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin