Ik ben net uit bed, ik kijk naar de vogels en luister naar de geluiden van de wind
Ik snuif de geuren op.
Mijn oma woont aan de rand van het bos, dus ben ik van plan om vandaag het bos te verkennen."Jennifer? Kom je uit bed?"
Ik schrik van de stem die van beneden komt.
"Jaha! Ik kom er aan!"
Snel pak ik een kort broekje en een shirtje.
Snel doe ik mijn haar in een staart, schiet in mijn slippers en dender naar beneden.
Daar staat mijn oma al aangekleed en al aan de tafel.
"Kom je? We gaan eten"~Na het eten~
"Jennifer? Kom je even hier?"
"Wat is er oma?"
"zoals ik je heb beloofd zou ik verder gaan met mijn verhaal."
Snel ga ik op de bank zitten.
Mijn oma pakt een aantal spullen.
Een boek (ik denk een fotoboek), een soort ketting en een foto.
"Luister Jennifer, gisteren heb ik je verteld over de vier elementen en de stuurders.
Dat is eigenlijk een soort basis uitleg.
Vandaag probeer ik mijn verhaal af te maken en te vertellen over onze familie. Als je vragen hebt mag je die altijd stellen, maar niet na elke zin.
Goed?"
"Oke"Zoals bij het vorige hoofdstuk, als je alles al weet over de stuurders enz. Dan is het niet zo zinnig om dit ook te gaan lezen.
Je kan verder lezen als je weer dikgedrukte tekst hebt."Goed gisteren vertelde ik dat de stuurders maar 1 element konden sturen, maar er is 1 persoon die ze allemaal kan besturen.
Dat persoon heeft de titel:Avatar
De avatar is eigenlijk de reïncarnatie (opnieuw geboren worden in een ander persoon) van de vorige avatar.
De volgorde van de avatar gaat in de volorde van de avatar cyclus.
De eerste avatar kwam uit de vuurnatie, de volgende avatar was een luchtnomade, de derde was een water meester en de vierde was een aarde meester.
Dat is dus de cyclus, vuur, lucht, water en aarde.De avatar weet van zijn geboorte tot zijn/haar 15e niet dat hij/zij de avatar is.
Op zijn/haar 16e verjaardag wordt verteld dat hij/zij de avatar is.
Vanaf die tijd moet je de elementen leren besturen, om dat te doen reis je de hele wereld om.
In de volgende van de cyclus.
De avatar heeft automatisch contact met zijn vorige leven.
Pas als je al de elementen kan sturen kan je ook contact met al je eerdere levens maken.
Ik kan zo nog dagen door gaan met verhalen vertellen over wat alle avatars hebben meegemaakt.Je kan weer verder lezen.
En nu vraag je je misschien af wat jij met dit verhaal te maken heb.
Dat zal ik je vertellen.
Het begint met een voorspelling.Als de tijd gekomen is, keert het kwaad terug.
Samen bundelen zij hun kracht, en worden samen onoverwinnelijk.
Maar.... Er is hoop in de duistere tijd.
Er bestaan een aantal personen,
De 1 minder getraind dan de ander,
Maar als deze wezens ook hun krachten bundelen, zijn zij er klaar voor om het kwaad halt te roepen."Met open mond kijk ik mijn oma aan.
Ze glimlacht naar me.
Net als ik iets wil gaan vragen steekt ze haar hand op, en zegt:
"Ik ben nog niet klaar, en is namelijk nog iets wat je moet weten."
Mijn oma gaat verder met haar verhaal."Er zijn nog een aantal voorspellingen, luister maar:
Maar het kwaad zal te sterk zijn voor degene die het bevechten.
En daarom moet er Hulp komen.
Hulp vanuit een andere wereld, een andere dimensie zelfs.
Een mensenkind........."Maar wie is dat mensenki......"
"Er is nog een voorspelling, een voorspelling van de geboorte van het mensenkind......Er zal een kind worden geboren, niet zomaar een kind, een kind dat anders is dan alle anderen.
Een kind met de elementen in zich.
Op de 16e verjaardag zal, net zoals bij alle andere avatars, worden verteld wie het mensenkind in werkelijkheid is.
Een avatar, niet zomaar een avatar.
Een avatar die alle elementen zal leren sturen in een heel korte tijd.
Een avatar die samen met de avatar der vier elementen het kwaad zal verjagen, zodat de balans terug zal keren.
De avatars der elementen zal te herkennen zijn aan de vier elementen lucht, vuur, water en aarde die oplichten bij de geboorte, tijdens de avatar trance en als de tijd rijp is.Jaren geleden zijn deze voorspellingen gevonden met nog vele anderen in oude boeken......
Jennifer, lieverd, jij bent die avatar......"
JE LEEST
Master Of All The Elememts (Nl)
Fantasy*gestopt* "Ik ben geeneens een maand geleden mijn ouders verloren, en nu beweren een paar idioten (niet dat ik mijn oma een idioot wil noemen) dat ik de avatar ben! Ofwel.... De meesterstuurder van alle elementen. De enige rechten die ik heb zijn...