Hoofdstuk 35

46 5 0
                                    

Ps. Ik gebruik geen datums, maar telkens een nieuwe alinea is een nieuwe 'aantekening' van degene die dit (log)boek over Korra heeft geschreven.
Pps. Ik beschrijf niet alles

Vandaag is er een nieuwe avatar geboren, een meisje uit de Zuidelijke waterstam.
Haar naam is Korra.

De wijzen zijn vandaag langs gekomen, en Korra heeft bewezen dat ze de avatar is.

Korra maakt goede vorderingen met elementen water, aarde en vuur.
Het enige wat haar niet lukt is lucht.

Vandaag is Tenzin, de zoon van de vorige avatar Aang samen met zijn vrouw Pemma, hun twee dochters en hun zoon aangekomen in de Zuiderlijke waterstam.
Korra heeft ze samen met Katara de moeder van Tenzin opgewacht.

Het heeft een tijdje geduurd, maar er is besloten dat Tenzin niet in de waterstam blijft om Korra te leren luchtsturen, maar terug gaat naar Republicasia, omdat het daar onrustig is op het moment.

Korra is met toestemming van Katara naar Republicasia vertrokken, met haar ijsbeerhond.

Korra is aangekomen in Republicasia, ze heeft geen geld bij zich, ze ontmoet een zwerver in het park.
Later zag ze mannen die een winkel overvallen, en houd ze tegen.
Daarna werd ze meegenomen door de Politie.
Later is Tenzin langs gekomen, en heeft ervoor gezorgd dat chef Beifong haar heeft laten gaan.

Korra is vandaag stiekem naar de arena gegaan om naar het prof sturen te kijken.
Ze heeft daar de vurige fretten ontmoet.
Doordat de waterstuurder van de groep er uit ging de pause van de competitie, viel Korra voor hem in.
Iets daarvoor zijn de aardstuurder Bolin, en zijn broer en vuurstuurder Mako erachter gekomen dat Korra de avatar is.
Ze hebben uiteindelijk gewonnen, en zijn door naar de volgende ronde.

De onrust stijgt door de opkomst van een groep niet-stuurders die zichzelf de 'gelijkwaardigen' noemen.

Mako is aangereden door Asami Sato, dochter van een zakenman.
Hij heeft besloten om de vurige fretten te sponsoren, Mako en Asami worden verlieft op elkaar.

Bolin en Mako zijn verhuist naar Asami's huis.
Ze zijn wees, hun ouders zijn jaren geleden vermoord.
Korra wordt uitgenodigd om te komen.
Ze hoort een gesprek waar uit blijkt dat Asami's vader de gelijkwaardigen helpt.
Korra gaat naar de politie, en komt weer terug met chef Beifong.
Ze vinden niets, en gaan naar een schuurtje waar Asami's vader wel eens dingen maakt.
Daar vinden ze ook niets.
Chef Beifong voelt door de trillingen in de grond dat er een tunnel loopt.
Via metaalstuuring opent de de doorgang.
Tenzin, de chef, Korra en een paar mannen gaan de tunnel in.
Bolin, Mako, Asami en een aantal agenten die hen in de gaten moeten worden houden blijven achter.
Uiteindelijk blijkt dat een opslagplaats is aan het einde van de tunnel.
Korra en co. Worden verslagen, maar gered door Bolin, Mako en Asami die hen achterna zijn gegaan.
Hierbij 'verraad' Asami die een niet-stuurder is haar vader en de gelijkwaardigen.
Haar moeder is jaren geleden vermoord door vuurstuurders.

De drie gaan op luchtempeleiland wonen.

De leden van de raad worden ontvoerd, en Tenzin ontsnapt net.
Hij waarschuwt luchtempeleiland.
Beifong laat hij achter om om de anderen te passen.
Zelf gaat hij weer terug.
Pemma, die zwanger is, moet dan bevallen, als de luchtschepen van de gelijkwaardigen in zicht komen.
Korra gaat samen met Mako naar de plek waar de vergadering van de gelijkwaardigen word gehouden.
In een cel in de toren vinden ze Tarrlok, een man die dicht bij de raad staat.
Korra is er eerder achter gekomen dat Tarrlok een bloedstuurder is, en hij verteld dat Amon, de leider van de gelijkwaardigen eigenlijk zijn broer is.
Amon is dus ook een waterstuurder, en bloedstuurder.
En kan zo met zijn bloedsturing andermans stuurkracht afnemen.
Met deze informatie gaan Korra en Mako gaar de zaal, en komen erachter dat de luchtstuurders opgepakt zijn, en op het punt staan om hun stuurkracht te verliezen.
Korra en Mako bevrijden ze, en gaan Amon achterna.
In het gevecht worden ze beiden gebloedstuurt, en wordt Korra's stuurkracht afgepakt.
Als ook Mako op het punt staat zijn stuurkracht te verliezen, blaast Korra Amon weg met luchtsturing, die vrij is gekomen toen Korra haar andere drie elementen verloor.
Amon wordt uit het raam geblazen, en komt is het water terecht.
Het litteken dat hij eerder had laten zien aan korra, in de bijeenkomst.
Wordt door het water van zijn gezicht gewassen.
Als Amon in het water valt, maakt hij, voor de ogen van de gelijkwaardigen die naar buiten komen, een waterpilaar.
Hiermee bewijst hij dat hij een waterstuurder is.
Amon ontsnapt, met Tarrlok.
Amon's echte naam is Noatak.
Op zee laat Tarrlok de speedboot waar ze in zitten opblazen.

Als iedereen bij Katara in de waterstam is, verteld Katara dat Korra wel kan luchtsturen, maar ze nooit meer de andere elementen kan besturen.
Korra loopt weg, en Mako gaat erachteraan.
Mako vertelt dat hij van Korra houd, ookal heeft ze geen vier elementen meer, en is dus ook een avatar.
Korra loopt weer weg mat Naga haar ijsbeerhond en gaat huilen bij een klif.
Als ze iemand hoort aankomen lopen met luchtstuurders kleding zegt ze dat Tenzin weg moet gaan.
Maar als ze een stem hoort die niet van Tenzin is, draait ze zich om, en ziet avatar Aang staan.
Hij geeft haar haar ander elementen weer terug, en als hij weer weg is met de rest van de avatars, ziet Korra Mako een stukje verderop staan.
Ze rennen in elkaars armen, en Korra verteld dat ze ook van hem houdt.
Dan kussen ze.

Later is iedereen weer verzamelt, en geeft Korra chef Lin Beifong haar verloren stuurkracht weer terug.

De video is van dat Korra haar stuurkracht terug krijgt.

Master Of All The Elememts (Nl)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu