Filmpje kijken als het moet.
Pov. Jennifer
"Jennifer?....... Jennifer!"
Ik voel dat iemand aan mijn schouder aan het trekken is.
"Hmmmm?..... La me effe nog slape!"
"Jennifer! Het is tijd om op te staan!
Het zonnetje schijnt de lucht is blauw....."
"Teletubbies kom maar gauw."
Mompel ik erachteraan.
"Wat zei je?"
"Laat maar, niet interessant."
Zeg ik terwijl ik opsta van mijn bed.
Voor me zie ik Yangchen, een luchtnomade avatar.
Mopperend kleed ik me aan.
"Je moet je spullen pakken Jennifer..... "
"Waarom?"
"Wij, de avatars hebben besloten dat we de wereld gan overreizen zodat je beter in de culturen van onze wereld kan komen."
Terwijl ze dit zegt pakt ze mijn kleren uit mijn kast, en legt ze op een tafeltje.
Dan loopt ze mijn kamer uit, en laat me achter met een half gepakte tas."We gaan naar het zuiden naar de Zuidelijke Waterstam, dan gaan we noord-oostenlijk naar het Aarderijk.
Via het Aarderijk naar de oostelijke luchttempels, dan weer terug naar het Aarderijk.
Dan helemaal naar het noorden naar de Noordelijke Waterstam.
Via de waterstam naar de Westelijke luchttempels en dan naar de Vuurnatie.
En dan onze eindbestemming, de Verenigde Naties!"
"Ok, ik begrijp het.
Dus we gaan een soort wereldreis maken?"
"Inderdaad, zoals Yangchen al zei, zo kan je de culturen leren kennen, en we kunne er achter komen wie er achter de aanslagen zit of zitten."
"Ok, waarneer gaan we?"
"Nu."
"Nu!?"
"Nu."~Een tijdje later~
"O men! Dit is echt een ongelooflijke stad!"
Enthousiast bekijk ik alles.
"Het verbaasd me dat je nog niet op en neer springt van enthousiasme."
Hoor ik Wan zeggen tegen Roku.
"We blijven hier een paar dagen....."
"Waarom zo kort?"
"Je vergeet 1. Je moet de rest van de wereld ook nog zien.
2. Je bent niet voor niks hier in deze wereld."
"Oke oke. Ik begrijp het al!"~S'avonds~
Vermoeid, maar opgewonden laat ik me op mijn bed neerploffen.
"Vandaag was een leuke dag, maar door alle nieuwe indrukwekkende gebouwen en al die shit wordt je wel moe.
Gelukkig gaan we best vroeg slapen."
Ik pak mijn dagboek en begin te schrijven.24 mei 2015
Lief dagboek,Vandaag heb ik veel meegemaakt.
We zijn begonnen met een wereldreis. Vanaf de tempel naar de Noordelijke Waterstam.
Dan naar het Aarderijk en weer door naar de Oostelijke luchttempels.
Via de tempels terug naar het Aarderijk.
Dan naar het noorden naar de Noordelijke Waterstam.
Via de waterstam naar de Westelijke luchttempels en dan naar de Vuurnatie.
Tot slot naar de Verenigde Naties.Maar goed, nu verder met het verhaal van Aang.
Na de slag om de noordelijke waterstam zijn team avatar afgereisd naar de stad Omashu.
Dit is de stad waar Bumi de koning van is.
Als ze daar zijn aangekomen komen ze erachter dat de stad is veroverd door de Vuurnatie.
Aang probeert met Bumi in contact te komen maar komt erachter dat Bumi gevangen zit in een ijzeren cel. (Toen kon niemand nog metaal sturen.)
Hij merkt dat Bumi nog wel kan sturen en vraagt waarom hij zichzelf niet bevrijd.
Bumi zegt dat de tijd nog niet rijp is, en zegt dat Aang een andere aardleraar moet zoeken.
Hij geeft Aang wel een opdracht mee.
Hijmoet geen gewone leraar zoeken, maar iemand die naar de aarde luistert.Later komt team avatar terecht in een moeras.
Ze worden uitelkaar gehaalt.
In het moeras zien ze elk een illusie van iemand die hen heel dienbaar is.
Katara ziet haar vermoorde moeder, Sokka ziet Yue in haar vorm als maangeest.
Maar Aang ziet een onbekend meisje.
Aang gaat haar achterna, maar raakt haar kwijt.
Als ze elkaar weer hebben gevonden gaan ze op zoek naar het meisje.
In de stad waar ze terecht komen zien ze een poster van een aardstuuringscompetitie.
Ze gaan erheen om zo de perfecte leraar voot Aang te zoeken.
Bij de wedstrijd zien ze een man telkens winnen.
Maar in de finale ronde verliest hij van een meisje! Een blind meisje nog wel.
Het meisje daagt de toeschouwers uit om tegen haar te vechten.
Aang stapt de ring in en wint van haar met behulp van luchtsturing.
Het meisje verdwijnt dan, maar Aang herkend haar als het meisje van het moeras.
Ze vragen buiten aan een aantal jongens of ze haar kennen.
Maar niemand kent haar of weet eaar ze vandaan komt.
Ze heeft de titel:'De blinde bandiet' gekregen.
Aang vraagt dan naar het dier dat bij het meisje was in het moeras.
De jongens vertellen dat dat dier in het familie symbool van de Beifong familie hoort.
Maar dat de Beifongs - die tevens ook heel rijk zijn en bij de voornaamste mensen horen van de stad- geen dochter hebben.
Team avatar gaat toch maar bij de Beifongs kijken.
Als ze daar zijn zien ze het meisje van de competitie!
Het meisje heet Toph en is blind.
Haar ouders schamen zich voor haar en houden haar weg van de buitenwereld en andersom is het hetzelfde.
Haar vader verteld dat ze alleen maar de beginselen van het aardsturen kan en dat dat haar al moeite kost.
Aang probeert haar te laten sturen maar Toph reageert nergens op.
In de tuin gaan Aang en Toph praten, en vraagt of zij zijn leraar wil worden, maar Toph slaat het aanbod af, en roept de bewaking.
Later worden Toph en Aang ontvoerd door mannen voor losgeld .
Ze moeten het losgeld naar de ruimte brengen waar de competitie ook was.
De mannen laten Toph vrij, maar laten Aang niet vrij.
Ze willen Aang aan de Vuurnatie uitleveren.
JE LEEST
Master Of All The Elememts (Nl)
Fantasy*gestopt* "Ik ben geeneens een maand geleden mijn ouders verloren, en nu beweren een paar idioten (niet dat ik mijn oma een idioot wil noemen) dat ik de avatar ben! Ofwel.... De meesterstuurder van alle elementen. De enige rechten die ik heb zijn...