Achara,iaitu Seorang gadis Thai yang telah berkahwin dengan Seorang lelaki Turki yang bernama Deniz. Dia ialah Seorang gadis yang mempunyai keluarga toxic serta kakak nya yang merupakan penagih dah,dia terpengaruh dengan kakak nya sejak dia berumur 14 tahun. Sejak dari itu,dia jadi ketagih kepada dadah.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Achara berjalan ke dalam bilik air dan mencari botol-botol yang diisi dadah. Setelah dia jumpa,dia menelan sehingga hampir habis separuh botol.
"Saya dah balik." Deniz buka pintu sambil mengurut belakang leher nya.
Dia berjalan ke dalam bilik air dan terkejut melihat isteri nya mulut berbuih,dengan segera dia membawa Achara ke hospital.
Hospital,Bangkok, Thailand
"Macam Mana keadaan isteri saya?" Deniz bangun dari tempat duduk nya.
"Puan Achara hampir koma kerana dia merisiko kan diri nya,dia perlu di tahan wad kerana keadaannya sangat teruk. Jika di biar kan,kandungan dan kesihatan dia akan terjejas,dia akan keluar hospital Tak lama Lagi." Doktor itu menjelaskan segala nya kepada dia.
"Terima kasih,doktor." Deniz mengangguk dan terus pergi ke wad.
"Puas hati?! Awak bahaya kan diri sendiri and menyusahkan saya untuk bawak awak ke hospital setiap minggu! Boleh tak BERHENTI DARI AMBIL DADAH?!" Dia memarahi isteri nya sambil duduk diatas kerusi nya di sebelah katil isteri nya.
"Saya ambik pil tu,sebab saya nak hilangkan stress dan tenangkan fikiran." Dia memandang muka suami nya dengan wajah yang pucat.
"What? Banyak benda lain yang berfaedah untuk di buat,dadah awak pilih?!-" dia memarahi Achara, namun di marahi semula.
"YOU DON'T UNDERSTAND ME! YOU DON'T KNOW WHAT I DO FOR LIVING!" Dia menjerit sehingga nurse di luar bilik datang untuk memeriksa kerana terkejut.
"Saya akan buang semua dadah tu,supaya awak cepat sembuh." Deniz pergi keluar dengan kekecewaan.
"BERHENTI! DENIZ!" Dia baking bantal kerana geram.
Beberapa tahun kemudian
Lisa,berumur 7 tahun telah keluar dari pintu bas sambil membawa bekal makanan.
"Oi si pelik! Kesian kena buli!" Seorang budak lelaki mengejek nya.
Lisa hanya teruskan perjalanannya kearah pintu rumah tanpa melayan kata-kata nya,setelah dia masuk ke dalam rumah dia telah melihat ibu nya sedang cucuk jarum ke dalam is nya supaya cecair dadah itu Masuk.
"Mama,buat apa tu?" Soal Lisa.
"Jangan sibuk,pergi Mandi lepastu makan." Achara memarahi anak perempuan nya.
Lisa hanya mendengar arahan ibu nya kemudian terdengar bunyi seperti sesuatu jatuh,dia kembali ke ruang tamu dan kelihatan ibu nya pengsan dengan mulut berbuih.
Deniz baru pulang dari tempat kerja dan melihat ambulan, namun dia langsung Tak terkejut kerana dia dah serik dengan isteri nya.
"GOOD JOB! ACHARA! BUAT LAGI, I'M SO PROUD OF YOU!"dia perli isteri nya yang sedang baring diatas katil.
"Encik,isteri encik terlebih dadah." Nurse itu terus menolong nurse lain untuk memasukkan katil itu ke dalam ambulan.
YOU ARE READING
Your cold tears ( JenLisa )
Mystery / ThrillerLalisa,ialah Seorang gadis kacukan Thai dan Turki. Dia dari kecil di layan teruk oleh kesemua pelajar-pelajar di sekolah rendah sehingga sekolah menengah kerana dia Seorang yang pelik,setelah berpindah ke negara Korea bersama ibu nya. dia bertemu de...