13

116 6 0
                                    

Setelah Rosè hilang untuk dua hari,ibu nya pergi ke balai polis untuk membuat aduan anak nya hilang.

"Anak perempuan awak hilang dua hari?" Soal polis.

"Betul,saya tunggu dia dari pagi sampai ke malam. Dia Tak balik2,selama ni dia tak pernah buat macam tu. Saya risau,tu yang saya datang sini." Jawab ibu nya.

Polis tu mengangguk dan Tanya Lagi soalan lain.

"Berapa umur anak perempuan awak? Serta dia kerja apa? kami boleh call tuan punya syarikat tempat dia selalu kerja."

"Dia kerja dekat mall,bahagian pakaian, umur dia 25."

"Baiklah,kami akan berusaha cari dia. Dan kami akan tampal poster dan jadikan anak awak sebagai "missing person"." Polis itu senyum.

Ibu Rosè bangun dan mengucap terima kasih,kemudian dia berjalan keluar dalam keadaan yang agak risau.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Apa yang Kau buat dekat aku ni?! Lepaskan Aku!" Rosè menangis dalam keadaan tangannya diikat dan duduk di tepi kerusi.

"Maafkan Aku Rose,Aku terpaksa buat macam ni. Aku terpaksa kurung kau sebab kau akan pergi bagitahu polis lepas kau nampak badan mangsa Aku dalam bilik tu." Lisa menggenggam penumbuk nya.

Rosè bangun dan pergi ke telinga Lisa,kemudian dia gigit cuping nya sehingga berdarah dan berlari ke pintu tingkat bawah.

AHHH! SAKIT! Lisa mengambil kayu besbol kerana untuk memukul nya.

"Kenapa lah Aku Tak boleh bukak ni?!" Rosè menyepak pintu rumah itu.

Ternyata pintu itu telah di kunci dari luar kerana Lisa keluar dari tingkap tingkat bawah untuk menghalang Rose melarikan diri.

"Sini kau!" Lisa memukul pintu itu.

Rosè berlari ke dapur dan terjatuh diatas tubuh mangsa Lisa yang ke-8,dia menjerit dan terpijak darah diatas lantai itu.

Pang! Kepala dia di hentak dan terus pengsan.

Lisa campak kayu itu dan menarik Rose sambil menahan tangisannya,dia menampar pipi nya untuk sedarkan dia dari pengsan.

Kemudiannya,dia menangis dan menyandar di dinding dapur itu. Rosè di baring kan di dalam bilik tetamu tingkat atas, Lisa turun bawah untuk selesaikan hal nya.

Flashback

Rosè tersedar dari tidur,dan dia mengambil baju nya dengan segera kerana dia tak berbaju. Rosè berlari ke tingkat bawah dan terkejut melihat seseorang yang telah mati akibat di tikam oleh Lisa,dia terdengar pintu di kunci dari luar melihat Lisa Masuk ke dalam rumah melalui tingkap.

"AKU AKAN REPORT KE POLIS!" Rosè Cuba untuk membuka pintu itu.

Lisa menggunakan segala kekuatannya dan menarik Rose sehingga ke dalam bilik tidur nya,dan inject  cecair ubat tidur.

Dia Tak sedarkan diri,dan Lisa menggaru kepala nya kerana Cuba untuk mencari jalan segala masalah nya.

End of flashback

"Awak ada nampak anak perempuan saya Tak?" Ibu Rosè Tanya kepada orang awam yang berada di dalam mall itu.

Dia pergi pusing satu bandar,dan duduk di bustop kerana penat. Kemudiannya,dia menangis kerana Rose satu-satu nya anak yang dia ada.

Dia teringat wajah Rose yang manis sehingga dia tak dapat kawal tangisannya,dan bersandar pada tiang itu sehingga tertidur.

February,1979

Your cold tears ( JenLisa )Where stories live. Discover now