Flashback
Ketika Lisa masih lagi di sekolah menengah,dia selalu di buli oleh Hueningkai sehingga kesemua buku sekolah nya di khianat. Ramai yang jauh kan diri dari Lisa setelah Hueningkai menyebar fitnah tentang nya,sedang dia berjalan Masuk ke dalam perpustakaan terus dia di tolak ke dinding .

"Apa ni?!" Lisa bergelut untuk lepaskan diri.

"Kau nak pergi Mana? Bagi sini duit kau,Aku nak pinjam." Hueningkai menahan Lisa.

"APAHAL?! KAU ADA DUIT SENDIRI KAN!" Lisa menampar wajah nya kemudian dia di tumbuk pada perut sehingga terjatuh.

Hueningkai mencuri beg dompet nya yang terjatuh diatas lantai dan terus beredar sambil ketawa besar,Lisa bangun sambil pegang perut nya yang dalam kesakitan.

End of flashback

Lisa melihat suasana di luar tingkap teksi itu sambil menggigit ibu jari nya,pemandu teksi itu turun kan dia di depan kedai nasi ayam yang telah di tutup. Lisa berjalan kearah Telefon public dan memasukkan duit syiling.

Deniz yang sibuk membaca Surat khbara terkejut mendengar panggilan tersebut,dia mengangkat sambil tepuk dada nya.

"Hi ayah."

"Lisa,kenapa call ayah tengah malam ni?"

"......."

"Kenapa senyap ni Lisa?"

"Lisa.... Lisa sebenarnya kena halau,so Lisa Tak Tau nak pergi Mana."

Deniz baru teringat yang adik perempuan nya tinggal di Korea sejak dari dulu,jadi dia dapat satu idea untuk anak perempuan nya.

"Apa kata Lisa tinggal dekat rumah Auntie Maria. Dia tinggal dekat Incheon,rumah dia berdekatan dengan mall."

"Lisa Tak Tau Kat Mana tempat tu,Incheon besar."

"Takpe Lisa tunggu situ dulu,ayah nak telephone auntie Maria."

"Ok."

Panggilan di putus kan kemudian dia telephone Maria dalam keadaan bergegas,Maria mengangkat panggilan itu sambil menggosok mata.

"Maria,boleh tak Lisa tumpang rumah awak."

"Boleh,takde masalah dekat mana dia sekarang?"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Achara pergi ke dapur untuk minum air kosong,dan melihat botol lama nya di dalam peti sejuk. Dia membuka kemudian menelan dua pil.

"Ibu." Sarah memanggil nya dari sebelah meja makan.

"Kenapa?" Soal Achara.

"Kenapa ibu halau kakak?" Soal Sarah.

"Sebab dia degil,pergi tidur." Achara menyimpan botol itu di dalam peti sejuk.

Sarah menaiki tangga dan curi-curi Masuk ke dalam bilik Lisa,dia ternampak kesan darah di bawah katil dan dia Cuba untuk menyentuh nya. Kebetulan Daniel lalu di depan bilik itu.

Your cold tears ( JenLisa )Where stories live. Discover now