Deniz

97 4 0
                                    

(Ketika Deniz berumur 20 tahun)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Ketika Deniz berumur 20 tahun)

Deniz ialah anak bongsu kepada Lya Kaan, Seorang doctor dan Murat Aydin,Seorang businessman yang berjaya. Dia sejak dari kecil menikmati kehidupan nya yang bahagia bersama keluarga nya.

Setelah dia berumur 20 tahun,dia memilih untuk sambung belajar di negara Thailand.

"Deniz,jaga diri. Nanti jangan lupa Telefon mama dengan ayah." Lya mengusap bahu anak lelaki nya.

"Okay mama,bye." Deniz melambai dan menaiki teksi untuk ke airport.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Deniz Masuk ke dalam kapal terbang dan terlanggar Achara yang sedang kelam-kabut menyusun barang nya yang terjatuh.

"Biar saya tolong."

"Eh takpe,saya boleh kemas sendiri."

"Biar saya tolong kemas."

Deniz menyusun semua barang nya dan memasukkan ke dalam beg Achara,dia tolong Achara bangun dari duduk diatas lantai.

"Terima kasih." Dia mengangkat beg nya.

"Sama2." Deniz cari tempat duduk.

Mereka berdua duduk bersebelahan dan terkejut kerana dapat tempat yang sama di belakang.

"Awak duduk sini jugak ke?" Soal Deniz.

"Ya,kalau awak Tak Suka saya boleh pindah-"

"Eh Tak payah,saya cuma tanya bukan halau." Deniz tersentuh tangan Achara.

Dia melepaskan sentuhannya dan tengok pemandangan di luar, Achara duduk balik dalam keadaan kebingungan.

"Awak tinggal dekat Turki ke?" Deniz memandang nya.

"Ya,saya kerja dekat sana lepastu terus rasa nak balik ke Thailand." Jawab Achara.

"Oh,saya sambung belajar di university Thailand. Saya pun tengah cari tempat tinggal,lepas sampai sana kita boleh sewa dua bilik hotel."

"Oh okay."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Setelah mereka berdua berkenalan dan menjadi kawan rapat terlalu lama, akhirnya mereka berdua di lamun cinta. Deniz dan Achara terus berkahwin setelah dia habis belajar.

Dan lahir lah Lisa selepas 3 tahun berlalu,hubungan Deniz dan Achara jadi semakin teruk dan melampau sehingga menjadikan Lisa sebagai tempat lepaskan tekanan mereka.

Ketika Lisa masih bayi,dia di bawa ke hospital untuk pemeriksaan kesihatan manakala Achara di tahan dekat pusat pemulihan kerana ketagih dadah.

"Anak awak ni,Tak seperti kanak-kanak yang lain."

"Doktor nak kata yang anak saya ni cacat?"

"Bukan itu yang saya maksudkan,encik Deniz. Lisa ni menghidap masalah minda dan mempunyai kerosakan sikit pada bahagian isi otak nya. Akibat kegiatan puan Achara ketika mengandung,bila Lisa telah Masuk ke fasa tumbesaran pemikiran dia akan jadi sesuatu yang tak di jangka. Kalau dia ada rasa marah atau dengki dia akan memusnahkan segala nya,jadi dia perlukan perhatian ibu bapa." Jawab doktor itu.

Deniz mengangguk dan tenangkan Lisa yang sedang menangis sehingga muka kemerahan.

Deniz telah tua apabila Lisa memasuki alam dewasa,dia baring diatas tilam nya dan berfikir cara untuk pulihkan Lisa seperti orang lain yang mempunyai kehidupan normal.

"Ni semua Salah aku,kalau lah Aku halang segala perbuatan isteri Aku tu mesti Lisa dilahirkan dalam keadaan normal." Dia bangun dalam ketakutan kerana apabila dia dah tiada nanti, Lisa akan hidup dalam keadaan takde hala tuju.

Lya dan Murat dah tiada kerana kemalangan,dia hanya ada Maria Seorang saja sebagai adik-beradik. Sejak dari tu dia kerap pergi ke penjara untuk melawat Lisa.

"Semoga segala dosa Lisa diampunkan" Deniz memandu sambil mengelap air mata nya.

Your cold tears ( JenLisa )Where stories live. Discover now