Thailand

"Puan dah bertahun cari Hom Anuman,kami dah banyak Kali tangkap puan sebab buat mogok bersama orang lain dan ahli keluarga puan di tempat awam. Jadi saya telah call Seorang detective untuk selesai kan semua ni dengan segera." Polis itu memandang ibu Hom.

Seorang lelaki berjalan Masuk ke dalam balai polis dan duduk diatas kerusi bersebelahan dengan meja polis itu.

"Kenapa awak call saya?" Soal Bam Bam.

"Oh,sebab puan ni dah bertahun cari anak dia yang hilang sejak tahun 1991. Sebab tu saya call awak untuk selesaikan Kes ini bersama-sama." Polis itu jelaskan.

"Oh,so saya kena call semua pembantu-pembantu saya,polis penyiasat dan jugak ketua detective untuk cari bahan bukti itu bersama cap jari penjenayah." Bam Bam menepuk bahu perempuan tua itu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Seoul, south Korea

Beg milik Lisa di campak depan pintu rumah yang kosong,Maria menarik tangan Lisa dan melepaskan nya.

"Auntie nak kamu tinggal sorang2 di rumah ni,and cari kerja tetap! Auntie dah belikan rumah ni untuk kamu. Berhenti dari ketagihan sampah tu!" Maria Masuk ke dalam kereta dan hidupkan enjin.

Selepas dia pergi, Lisa mengambil kunci rumah diatas lantai dan membuka pintu itu sambil mengangkat beg. Lisa Masuk ke dalam bilik yang kosong dan dia turun ke bawah setelah meletakkan beg nya.

Dia melihat banyak tilam,katil dan bersama barang-barang rumah di dalam bilik stor. Dia memasang katil itu dan meletakkan tilam diatas nya,kemudian dia turun untuk bersihkan dapur yang berhabuk.

Setelah selesai,Lisa duduk diatas sofa yang berhabuk itu sambil minum air mineral untuk hilangkan pening.

Ding ding! Bunyi loceng rumah.

Lisa buka pintu dan kelihatan Jennie bersama Seorang lelaki di sebelah nya. Lisa pandang lelaki itu dengan Tak puas hati,mereka bertiga pergi ke ruang tamu.

"Macam Mana kau Tau rumah Aku?" Soal Lisa.

"Sebab makcik sedara kau bagitahu." Jawab Jennie.

Lisa mengangguk sambil muncung kan mulut,Jennie menepuk bahu lelaki itu suruh kenalkan diri.

"Hi,nama saya Felix. Saya boyfriend Jennie." Dia memghulurkan tangan kepada Lisa.

Lisa terdiam dan jantung nya seakan-akan berhenti setelah mendengar ayat yang keluar dari mulut nya,dia memandang lelaki bernama Felix itu sambil menahan marah. Lisa berjabat tangan dan meletakkan cawan itu diatas meja.

"Kitorang dah nak kahwin minggu depan,so kitorang datang sebab nak jemput kau as tetamu. Nah kad jemputan majlis perkahwinan." Jennie meletakkan kad itu diatas meja.

Lisa masih lagi terdiam,kemudian Jennie meminta diri untuk balik ke rumah. Lisa mengangguk,dia menutup pintu rumah setelah mereka berdua Masuk ke dalam kereta, Lisa ambil kayu besbol dan menghentak dinding rumah dengan geram.

"Punya lah lama Aku simpan perasaan pada kau! Simpan duit untuk belikan cincin buat lamar kau! Rupa nya Kau khianat Aku!!! ARHHHHHH!" Lisa baling kayu itu kemudian dia keluar rumah untuk beli tin arak.

Your cold tears ( JenLisa )Where stories live. Discover now